ik vind de joe perry heel erg tof, maar dan wel met ebben toets. waarom ik altijd wat anders zoek? omdat normale les pauls voor mij me tegenhouden bij bepaalde dingen.
Ik word niet blij van gelakte halzen; ergo, ik wil ongelakte hals. Ik word niet blij van een rosewood toets, ik wil ebben. ik wil een bepaalde manier van halsconstructie, wat je bij standards niet hebt; een studio is iets dunner dan een standard, en dus betere upperfretaccess.
Als ik dan een gibson 'moet' doen (niks moet natuurlijk), dan wel een gibson die meer uitstaat van de rest dan een gewone. Bijvoorbeeld een bijzondere custom, een studio met mahonie top (en solid) een studio die helemaal kaal is, maar TE GEK klinkt, met een eigenlijk toch-wel mooie plaintop, een 'the paul' van walnut. de standaard combinatie van esdoorn, mahonie en pallisander is gewoon niet de combi voor mij, zeker niet als het een full thickness mahonie back is; dan liever wat dunner.
Het is dus een combinatie van looks, bespeelbaarheid, tone, en niet-doorsnee willen zijn.