Oorspronkelijk geplaatst door
Whatsianame
Geert, als jij een melding hebt gemaakt van die advertentie, omdat JIJ er problemen mee hebt dat er kopiegitaren worden verkocht zonder logo, aan Gisbon Nederland, vind je dan niet dat je in feite iemand aan het verraden bent met iets wat ie gewoon in Nederland mag? Had je je niet eerst moeten verdiepen in de Nederlandse wet. Of vind jij dat dus dan mag het ook niet?
Jij bent, vermoed ik aan je naam te zien, geboren net voor dat merken als Tokai en Fernandez doorbraken! Die kwamen indertijd ook op de markt als DE kopietjes van Gibson en Fender, etc. Tegelijkertijd kwam ook een merk als Squier opzetten, die hadden toen echter veel leveringsproblemen en daarom dat Tokai in het gat sprong, die kon wel leveren, en een paar maanden later Fernandes. Ook ESP was er al en begon toen ook op te zetten. Maar alle genoemde merken waren kopietjes. Alleen Tokai heeft geprobeerd om met een eigen serie (Talbot en strats-afsplistingen) op de markt te komen. Die hangen nu nog bij Staffhorst in Utrecht.
Iedereen mag kopietjes importeren in Nederland....alleen GEEN originele logoos gebruiken.
Als ik die advertentie(s) zie dan zie ik zelfs dat er bij staat dat er geen originele logoos op staan. Het wordt notabene vermeldt.
Die advertenties zijn volgens de NL wet en daar doet niemand wat tegen. Zelfs niet jouw melding....ja, ook ik vind dat een NSB actie, en het vinden van een NSB actie is niet iemand uitmaken voor NSB er. Daar zit verschil tussen. Wat je doet en wat je bent.
Jij als kijker en als potentiele koper had gewoon niet moeten reageren....moraalridders zijn er genoeg in Nederland, daar hoeven ze niet bij geholpen te worden, met in mijn ogen, inderdaad, NSB gedrag.
Ieder voor zich moet kiezen of ie wel of niet zoiets wil aanschaffen. Toch, of wil je iemand dwingen met jouw keuze mee te gaan?