Ja minus 1 cm ong.
De zadels staan niet allemaal op gelijke hoogte afstand bij mij, dus ik dacht...
Printable View
Ja minus 1 cm ong.
De zadels staan niet allemaal op gelijke hoogte afstand bij mij, dus ik dacht...
@Pasqual: tot de gaatjes door de brug/body.
Het komt dan toch uit op 65cm tot de zadels.
Uhm vraagje, heeft hier iemand ervaring met die Squier Strat's met bruggen die de beide kant op gaan? Lijken een beetje op wilkinson / ibanez-SAT bruggen, 2 van die punten waar hij aan schaniert
Ik heb er zo1, en ik hoef er nog maar naar te wijzen of alle snaren onstemmen al
Ik vroeg me af, komt dat nou vooral door die trem? Omdat men daar wel eens over klaagt bij fender-modellen :P
t gaat btw om een deluxe hotrail strat, waar k n og foto's van zou plaatsen, maar die pokke kabel is nogsteeds kwijt xD
(Topkam is nog niet helemaal perfect ingevijld, dus dat zal ook nog wel wat helpen, maar was toch benieuwd, want als het daar ook aan ligt wil ik er weer vanaf, want dit is echt hel, vanmiddag al 8 keer gestemd, en niet een beetje ook)
Ohja, ik gebruik hem trouwens niet die trem, zo heel af en toe maar vandaag helemaal niet
maar je kunt met deze pokke trem's ook niet fatsoenlijk palmmuten, want dan raak je nog wel eens de brug aan,. en als je hem ook maar aanraakt druk je alle tonen al op, erg verlept.
cheape tuners? dunne verse snaren?
Een paar extra stugge veren aan je tremolo blok zetten zodat hij tegen de body aan zit. Daarna ff opnieuw afstellen.
Enige nadeel is dat hij dan niet meer omhoog kan.
zat k ook wel aan te denken, zitten nu 2 in, heb er nog 1 bij, zal 3 genoeg zijn? of nog even 1 halen? (zijn er verschillende veren qua stugheid? heb eerder gitaar gehad, nooit een strat xD)
Die schanierpunten (hoe ze ook heten) heb k ook een inbus voor, de brug kan dus daarmee ook nog wel omlaag, staat ie wat minder scheef.
Edit: op deze kan je de brug goed zijn
(heb m zelf in het wit :P)
Ik zou hem dan gewoon ff door n pro laten afstellen en dan hem vertellen dat je je tremolo tegen de body aan wilt laten zetten.
3 veren is meestal genoeg, anders ook nog de verenklauw iets verder naar binnen draaien. dan komt er ook meer spanning op te staan. 2 veren is wel te weinig. voor je je gitaar verkoopt, probeer dan eerst dit: het bovenstaande wat Realeigo en OJJVZ al zeiden en je topkam ietsje ruimer maken, je stringtrees vervangen voor roller-trees en eventueel betere tuners.
ik heb dit allemaal op mijn strat gedaan en heb zelfs mijn tremelo zwevend afgesteld en kan er zonder ontstemmen op spelen. ik moet dan niet overdrijven met mijn tremelo maar het is dan ook geen floyd rose.
groeten Pasqual.