bij thomann zelfs 333 (met een pickup) nieuwCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
Printable View
bij thomann zelfs 333 (met een pickup) nieuwCitaat:
Wat zou een originele Fender CBS-strat uit '75 ongeveer moeten kosten denken jullie?
http://link.marktplaats.nl/178809527
Deze hier vraagt er 1700 voor, realistisch?
Zoveel nu ook weer niet hoor, het is een '70-s strat, en die durven wel eens bagger te zijn (slechte neckjoint bvb)
1200-1400 is al veel realistischer!
Zo ver wil 'ie voorlopig niet zakken, dus dat gaat niet gebeuren :) .
http://link.marktplaats.nl/176358745
Deze kerel vraagt 800 voor deze strat, lijkt me wel een redelijke prijs, of niet? Niet bijzonder goedkoop, maar ze zijn wel eens duurder.
Voor 800€ zou ik niet twijfelen, en ervoor gaan, ik heb al goede dingen over de late '80 strats gehoord
Dan maar hopen dat 'ie nog een maand of twee op Marktplaats staat. Waarschijnlijk heb ik pech :) .
Bedankt voor de info.
1700 is redelijk gezien de prijzen op ebay duitsland. Voor een originele 73 heb ik prijzen tussen de 3000 en 8000 dollar gezien naar gelang kleur en staat. Ik zelf zou anytime een goeie seventies prefereren boven een customshop.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
Volgens de Guitar Dater komt 'ie trouwens uit '89/'90, maar ik neem aan dat gitaren van 2 jaar later niet opeens veel slechter zijn (door de bank genomen).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers
De serienummers van de eighties mag je met een korreltje zout nemen, de meeste hebben een 9 serial of EE, de 7 en 8 zijn niet veel gebruikt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12
De eighties vindt ik zelf mooie gitaren, beetje donker geluid vergeleken met de 30 jaar daarvoor maar de ninetees zijn voornamelijk van populier en hebben een zwembad routing, pas in 2000 wordt het weer traditioneler.
Ja hoor, hij heeft er weer een: http://link.marktplaats.nl/181810528
Omdat dit de zoveelste keer is dat ie wat aanbied voor wat het niet is, ben ik een discussie met de verkoper aangegaan (We weten allemaal wie het is, is hier al redelijk vaak over gesproken, hoef dus geen namen te noemen)
Volgens verkoper zijn mijn beschuldigingen aan het verkeerde adres en hij "zweert op het graf van een dierbare" dat hij nog nooit iets heeft verkocht voor wat het niet was.
En terwijl hij en tijd terug bij mij een "el-cheapo" loaded slagplaat van een Rockson kocht en deze later weer op MarktPlaats verkocht als zijnde een slagplaat met orginele Fender 70's PU's.(zoek maar in dit topic een heel eind terug)
MIJN PUNT: Nu bied hij dus een "70's Made In Japan Fender stratcopie" aan, waarvan ik zeg dat hij niet uit Japan komt en al zeker niet uit de 70's.(Boston uit Duitsland, waarschijnlijk half jaren '80).
Heb nl. een zelfde plank gehad, weet dus waar ik het over heb.http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...ghlight=boston
MIJN VRAAG: ben je dan een oplichter als je deze gitaar met deze omschrijving verkoopt OF is dit onwetendheid van de verkoper?
Ik vind het eerste...
Ach, P. is een van de kleurrijke figuren van Marktplaats, vroeger zou je dat de dorpsgek genoemd hebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spirit
Het heeft niks om het lijf he. Lullig stratje kopen, dat vernaggelen tot een asbak en dan weer verkopen om zijn "relics skills" te blijven verfijnen.
De kopers van zijn dingen geilen op asbakken, die kopen zo'n gitaar niet om zijn akoestische en waardevaste kwaliteiten. Heimat, koreaans of vaag japans, tis allemaal om het even.
Iemand die een kwaliteits japanner zoekt zal daar verre van blijven lijkt me. En zo niet, een relatief goedkope les "to wise up" en je "lak je eigen gitaar skills" te verfijnen.
Hihi, deze vind ik toch wel erg grappig :)
Linkshandige Stratocaster
Hmmm, twijfel gevalletje niet?
Mijn strat is eigenlijk ook links, maar de snaren zitten nog verkeerd om
Verdorie ben ik al die tijd al op een linkshandige Les Paul aan 't spelen? Geen wonder dat 't nooit ergens naar klinkt! :D
Ik had de mijne laatst een keer omgedraaid voor de gein, maar op de achterkant zaten geen snaren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
Vreemde jongens, die linkshandigen... :???:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Ik was ook al bezig met een bijdehante reactie, maar deze overtref ik niet, dus laat maar :D
ik bieden op een microfoon, prijs ok, ik vraag waar ik hem op kan halen..
:eek:Citaat:
Okai. Ehmm woensdag avond is goed tussen 8 en 9 centraal station. Ben daar dan in de buurt. Mail me even je telefoonnummer.
nou nee, dan maar niet ofzo :seriousf:
hahaha! :seriousf: :seriousf:
http://link.marktplaats.nl/183348056
Nieuwe Gibson Les Paul Custom voor 650,-. Yeah, right... 'Fraaie Chinese Nep' heeft zelfs al 655 geboden!
Citaat:
idd, onmogelijk, het serienummerklopt zowieso niet....
volgens mij hebben customshoppers een soort van gestempelde serienummer die korter is>?
en volgens dat serienummer zou ie op de 801ste dag van 2005 gemaakt zijn????
Ah jongens kijk dan toch goed! Het is een Custom met een rosewood fretboard ipv ebben daarom issie zo goedkoop :DCitaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tubescreamer
dat ook ja :D haha, wat grappig dat me dat niet eens is opgevallen :satisfie:
isdie nou wel of niet echt?
Tuurlijk niet.
zo... ik heb er ook maar op geboden... geeft de verkoper vast een goed gevoel!
ga ik een honderdje overheen :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
tjnge.... wat moet ik nou...?
heb mijn bod weer weggehaald, jij mag m :satisfie:Citaat:
De adverteerder heeft z'n advertentie al aangepast...
Is 'dit lage prijs' niet nog steeds aan de hoge kant voor een nepper?Citaat:
Gibson Les Paul te koop - geweldig klinkende, spelende, uitziende gitaar.
Voor de duidelijkheid dit is een kopie van gibson les paul, het ziet exact het zelfde uit en klinkt exact het zelfde. daarom dit lage prijs.
ja, natuurlijk.Citaat:
Ik vind deze best wel eng, ik ben geen Gibsonkenner, maar de vorm vd body had ik voor echt laten doorgaan. De kop is bij een tweede keer kijken wel heel erg nep.
Maar voor mijn gemoedsrust: ben ik de enige die de body voor een echte zou aanzien? (alléén de body?)
alleen de body.. van een foto?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GunMetalBlue
zou je hem willen kopen, dan ga je toch kijken?
zoiets laat je toch niet opsturen?
De eigenaar heeft me na mn bod een net mailtje gestuurd met daarin de uitleg dat hij niet origineel is. Daarna heeft hij mn bod verwijderd en de ad aangepast...
maar nog steeds probeert hij de boel te naaien, zo'n ding kost $199 + $100 verzenden toch?Citaat:
Heb je daar een adresje voor (evt PM), de verkoper wil daar een bewijs van...Citaat:
http://www.musoland.com.cn/Citaat:
lijkt me iets verdacht:
http://link.marktplaats.nl/183412084
check die foto van de hals.
Die body lijkt op een of andere manier ook wat kleiner ofzo. Ik zie er iets anders aan...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
ex japanner. Bij mijn weten zijn er geen USA's gemaakt met een floyd rose.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
'made in japan' lijkt van de neck af te zijn gekrast.