Echt ontzettend knusse kiekjes. Altijd leuk om ze zo samen bezig te zien. Het zouden broers kunnen zijn, vind je niet? Die plaatjes op de gietaar zijn wel een beetje schrikken hoor :stop:
:D
Printable View
Echt ontzettend knusse kiekjes. Altijd leuk om ze zo samen bezig te zien. Het zouden broers kunnen zijn, vind je niet? Die plaatjes op de gietaar zijn wel een beetje schrikken hoor :stop:
:D
kvind cyanide en de day that never comes goed, maar er zit te weinig tempo in.
Het goede nieuws voor mij, is dat het meer naar de oude periode draait dan naar die st-anger-shit...
Ik denk dat ze het nog kunnen!
erg leuke CD, lekker voor lars dat ie gelekt is.
napster BAAAAAAD.
Vette plaat hoor!
Zeker niet hun beste, maar ik ga hem zeker aanschaffen!
Broken Beat & Scarred is naar mijn mening het vetste nummer. Oerdegelijk.
Ik vind het wel jammer dat hij al gelekt is en dat iedereen gewoon al vrolijk aan het downloaden is geslaan. Ik weet ook wel dat een groot deel hem ook echt wel zal kopen, maar toch vind ik het jammer. Ik ga hem zeker niet dowloaden (weet zelfs niet hoe!) en ben er zeker van dat ik na geduldig wachten er veel plezier zal aan hebben de 12de september.
Weet je, er zijn bands waar ik echt wacht tot ie in de winkel is tot ik hem luister (en dus koop), maar Metallica is er gewoon niet een van. Bevalt ie goed, dan koop ik hem, anders is het pech. Ik ga niet elk album dat ik wil luisteren kopen als ik hem al kan testdraaien hoor :)
Komt er een nieuwe Muse-album of iets dergelijks, dan wacht ik gespannen af :D
Ik vind dat Metallica te hard heeft geteased, dan kan ik het wel uitstaan dat de cd lekt.
Mijn mening is duidelijk érg verschillend van de meeste gitaarnetters, ik ben nogal erg anti-download. Maar ik wil er geen dowload discussie van maken, dus laten we het maar weer gewoon over Metallica hebben ;)
Ik wacht dus nog lekker tot 12 september :hippie:
Vriend Ganjaman had een hele rij links met foto's geplaatst. Door de tekst "hij is geleaked!", gevolgd door een hele rits links deed mij even vermoeden dat het o.a. links naar sites waren met de muzikale inhoud, maar dat was niet zo.
Waarschuwing uiteraard ingetrokken....
Ik geef je helemaal gelijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Heb ik respect voor, maar je moet toch wel vreselijk benieuwd zijn. Stel dat je vanavond bij een vriend komt, die hem gedownload heeft, dat moet hels zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Ik ben de cd op dit moment aan het luisteren. (Ik heb geen geduld en haal hem toch wel als hij uit is.) Het begint in ieder geval goed!
Wel grappig, ik ben aan het leren over de Hammett-zuurfunctie.
Het album klinkt erg GOED! Één schrale troost voor de anti downloaders, de gelekte mp3's zijn niet van hoogstaande mp3 kwaliteit (192 kbps) dus de uiteindelijke CD is echt wel het wachten waard!! Ik had de eerder uitgebrachte singles (mp3) op 320 kbps welke al veel voller en beter klinken. Ik ga 'Death Magnetic' ook zeker kopen met een muziekbon die ik een half jaar geleden voor mijn verjaardag heb gekregen.
Ik heb hem in 320 anders. Post zo wel een reviewtje.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
That Was Just Your Life - Geweldige openingssong. Toen ik de cd opzette had ik geen hoge verwachtingen, maar als je dit nummer hoort kan je echt niet wachten hoe de rest van de nummers klinkt! Coole riffs die zo van RTL zouden kunnen komen. Erg coole vocals ook. Op de schaal van 1 tot 10 krijgt hij van mij een 9.
The End Of The Line - Het niveau zakt gelukkig niet na het eerste nummer in. In dit nummer wordt die coole bassriff gebruikt die we al eerder hadden gehoord in the new song die vorig jaar live werdt gespeeld. Begin is heel degelijk met coole riffs. Het eind is een van de beste stukken op de CD Imo. Van 1 tot 10 krijgt hij een 8.5/10
Broken, Beat & Scarred - Mijn favoriet van de cd. Geweldige riffs en supersolo. Wordt een favoriet op de live shows. een 9.5/10 van mij. Als je het niet gelooft ga je hem zelf maar luisteren, het is echt een tof nummer.
The Day That Never Comes - Tsjah, we hebben hem allemaal al gehoord. Het is geen slecht nummer, maar het gaf denk ik wel een verkeerd beeld van de cd. Ze hebben geprobeert een nieuwe one te maken en daar zijn ze maar gedeeltelijk in geslaagd. Een paar stukken in het nummer zijn super, maar het is geen topper zoals One. van 1 tot 10 een 7.5/10
All Nightmare Long - Moeilijk nummer om iets over te zeggen. Erg snel, erg coole riffs ook. Beetje pop vocals, maar wel erg lekker. ben benieuwd hoe ze dit live gaan spelen. I like it! 8.5/10. Jammer dat de cd nu inzakt.
Cyanide - Riffs zijn niet erg boeiend, overgangen ronduit slecht en de vocals zijn niet erg goed. Geen onvoldoende omdat sommig dingen toch wel erg lekker klinken. - 6/10
The Unforgiven III - Weet niet of het aan mij ligt, maar dit was heel teleurstellend. Intro beloofde al niet veel goeds en het nummer stelt ook niet veel voor naar mijn idee. Aardige lyrics, maar daar blijft het ook bij. 4.5/10
The Judas Kiss - Aanstekelijk refrein! Leuke riffs. Toch een verademing na 2 slechte nummers. Haalt net niet het niveau van de openingsnummers. 7.5/10
Suicide & Redemption - De instrumental! Had er veel van verwacht en ben weer teleurgesteld. Het is niet slecht, maar gewoon niet erg boeiend. Er zitten een paar leuke dingen in, maar ik had iets als orion of CoK verwacht. Op dit nummer had Robert kunnen schitteren..helaas. 7/10
My Apocalypse - Hebben de meeste ook al gehoord op de metallica site. Leuk nummer maar haalt ook niet het niveau van de eerdere nummers. Klinkt een beetje geforceerd af en toe. 6.5/10
Ik vind the unforgiven III fantastisch, alleen spijtig dat het niet de typische unforgiven opbouw heeft.
Ik vind het een goede CD, zeker in vergelijking met Load, Reload en St. Anger, maar het oude Metallica niveau haalt het voor mij zeker niet.. De gitaarsolo's zijn terug, das goed, de snare is nog steeds aanwezig maar niet zo'n smerige open snare. Er zitten zeker lekkere riffs in, en ik vind juist My Apocalypse een lekker nummer. The Unforgiven III is echt hét dieptepunt van de hele CD, bagger is het.
Al met al een prima CD, en hij zal dan binnenkort ook in m'n rek staan.
Ik vind de nieuwe cd ook echt super!!! Het enige nummer wat me niet echt bekoort is the unforgiven III, naast de hele goeie nummers en de mooie piano intro klinkt het een beetje geforceerd, de rest vind ik heel erg goed, met wat uitstekertjes, in mijn ogen de eerste 2 nummers, judas kiss en my apocalypse.
Wat vinden jullie van broken beat and scared en all nightmare long dan?
Broken beat and scared vind ik heel goed, all nightmare long heb ik nog niet vaak genoeg gehoord, maar is ook goed. Alleen my apocalypse is schandalig slecht.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door happynjitram
Ik vind het toch wel een leuk plaatje geworden. Nummers blijven slecht hangen alleen, maar komt wel na een paar keer luisteren. Zitten aardig wat vette riffs in.
Na een paar keren de CD besluisterd te hebben kan ik niet anders concluderen dat er geen echt slechte nummers tussen staan. Hoogtepunten voor mij zijn 'The End Of The Line' en 'All Nightmare Long'. Van de twee rustige nummers vind ik toch de 'The Unforgiven III' de mooiste. De minste vind ik 'Cyanide'. Verder zijn ze allemaal lekker energiek en kan niet wachten om ze weer live te zien spelen. Metallica is terug en hoe. Naast de vele kritieken die ik lees op andere forums vind ik dit toch echt een Metallica album die naarmate je deze meer beluistert steeds lekkerder gaat vinden. Enig minpuntje vind ik wel de mastering, veel te hard gemasterd, na een paar nummers gaat het wel irriteren, maarja, dat is iets van deze tijd, hoe harder hoe beter...not.
Zeker geen onaardige plaat, maar niet meer dan een tussendoortje voor de doorwinterde metalfan. Ik kan het niet helpen, maar exodus maakt echt al jaren betere platen. Na St Anger is Metallica met de grond gelijk gemaakt geweest en nu heerst een euforie rond de nieuwe plaat, zijnde hun grote terugkeer. Niet geheel onterecht want het solowerk en de riffs vallen best wel te pruimen. Echter zit niet alles even strak in elkaar en wordt er te weinig op een stevige drumbasis gewerkt en Lars beperkt zich dan ook té vaak tot een irritant punkrock-ritme.
Ik ben ook absoluut geen doorgewinterde metalfan. De enige metal die ik te pruimen vond was Metallica, Sepultura en Pantera destijds, later kwam Tool en Dream Theater, nu is het meer QOTSA en System of a Down. Niet echte metalbands weet ik maar echte retestrakke metal met grommen en grunten gaat er bij mij gewoon niet in : ) En Lars is Lars, hij doet zijn ding en dat is Metallica. Ik verwacht geen vernieuwingen maar kan zijn stijl (ala punkrock-ritme) als niet doorgewinterde metalfan wel waarderen :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
Als je graag Sepultura en Pantera hoort, dan zou je net goed moet weten wat ik bedoel. En met retestrak metal met grommen en grunten dool jij waarschijnlijk op bands als Aborted e.d. waar ik ook niet echt fan van ben. Painkiller van Judas Priest heeft in 1990 al bewezen dat metal met een stevige drumbasis zoveel meer te bieden heeft, in die optiek vind ik het jammer dat Lars zich vaak beperkt tot dat saaie punk-rockritme die weinig toegevoegde waarde heeft aan de muziek, terwijl er bepaalde riffs toch heel wat beter uit te buiten waren.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Ik snap je, alleen denk ik dat Lars simpelweg niet veel beter kan (leeftijd, creatieve burn-out, creatieve keuze???). Op sommigen stukken zou er inderdaad meer met een dubbele base gespeeld mogen worden en minder snare roffel patronen. Maar al zou je Lars weghalen en vervangen door een technisch betere drummer is Metallica ook Metallica niet meer vrees ik. En een Pantera en Sepultura had ook wel een hele strakke en technische drummer in huis!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Megadeth_
Hiernet draaiden ze The Day That Never Comes op radio Donna. Die sukkels stoppen natuurlijk al op 3:45...
Op de website kan je nu 6 songs beluisteren.
Maar goed, ik vermoed dat het merendeel wel voor het illegale zal gegaan zijn...
Ik heb hem, en ik ga hem zeker weten kopen. vetste plaat sinds black (maar dat is imo de beste plaat ever). Erg goede plaat en een mooie kruising tussen hun oude agressiviteit en het wat moderne metallica uit het load/reload en st anger tijdperk.
Ik heb death nu een paar dagen geluisterd en ik vind m ook erg geslaagd!
Hetfields zang vind ik dit keer erg sterk, en al met al begin ik nu alle omschrijvingen die metallica in interviews heeft gegeven van death magnetic aardig te begrijpen!
Zowel de rustige als de uptempo nummers zijn goed uit de verf gekomen, en the unforgiven III is super.
(Bovendien lijkt t er op riffs met 220 bpm kan ik gewoon in E stukken beter aanhoren dan in C of nog lagere stemmingen...)
Is inderdaad geweldig nummer, begrijp niet wat velen erop tegenhebben.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PeterX
Ik heb net nog eens de clip van 'The Day That Never Comes' gekeken, en het lied wordt steeds beter. Geweldige opbouw vind ik. Sommigen vinden het einde een anti-climax, maar ik vind het lied goed eindigen. M'n cd is al gereserveerd, nu nog wachten tot ze binnen is xD
Heb the day that never comes al een paar keer gehoord en vind het echt een schaamteloos plunderen van hun oude repetoire, en ik vind het allemaal maar futloos klinken, alsof ze nu echt toegeven dat het al gedaan is met ze, dat ze er geen zin meer in hebben.
Laten ze of uit elkaar gaan of gewoon ophouden met het maken van nieuwe platen en voor hun fans de nummers ten gehoor brengen waar het de metallica fans echt om gaat.
of om het even samen te vatten in 2 woorden: vergane glorie.
Wat is er nu geplunderd in oud repertoire aan the day that never comes. Ik vind dat je beter je oordeel pas kan vellen als je het hele album eens hebt gehoord, want ik was best wel verrast.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polysix
metallica is back! iig voor mij wel, prachtig album!
Als je dit zei bij st bagger dan had je een punt, maar nu zijn ze gewoon terug met een heel erg goed album! (....vind ik :eek: )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door polysix
Ik was er aanvankelijk niet gek van, maar hoe meer ik naar de nummers luister, hoe beter ik het vind.
Vooral The Judas Kiss vind ik vét!
de nummers zijn echt goed, natuurlijk zit er altijd een minder goed nummer bij, maar met al hun teasers en heisa er rond mocht het wel een goed album worden
sluit me er volledig bij aan!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pannekoek
Kijk al uit naar de komende tournee waar iedereen in koor 'BOW DOWN!' zal schreeuwen ;)