Er mist iets aan die gitaar!!
Printable View
Er mist iets aan die gitaar!!
Ja, de onderste hoorn :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Nee serieus, wat mis je? Ik sta open voor kritiek, zeker als ik ze dan nog mooier kan maken...
Ik denk persoonlijk dat je de bovenste hoorn ook wat moet aanpassen. Het is een mooi idee, maar het is nu ongelofelijk uit balans. Als je de bovenste hoorn ook korter maakt, krijg je een soort jaguar-achtig iets, waardoor hij waarschijnlijk beter smoelt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door up-guitarman
Up-guitarman, je gemodificeerde strat doet me een beetje denken aan die oude Godin ST series.
http://i36.photobucket.com/albums/e2...odingitaar.jpg
Ben het helemaal eens.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
De bovenste hoorn is zo lang in vergelijking met de onderste dat het gewoon afsteekt, vind ik..
http://i79.photobucket.com/albums/j1...nter_004-1.jpg
Dit post ik maar even hier. Dit is hoe ik m'n strat ook nog wel zie zitten. Hard Tail en 3 miniswitches. 1 volume & 1 tone
Maar dat doe ik nooit, ding doet het zo ook en hij word er minder divers door. Maar ik ben nogal minimalistisch ingesteld, en dit vind ik echt strak :D
gaaf!
Spreekt mij wel aan!
Die kleur is zeker Gun Metal Blue? ;)
egnagnagnagna...
het is m'n oogappel :D
GunMetalBlue Satin! Satin! :D
Ik heb gister een mintgroene slagplaat gekocht (Fender, 62' Stratocaster model, 61 euro; schandalig duur), eerst zat er een spierwitte slagplaat op, nu is deze wat 'natuurlijker'. De mintgroene slagplaat past veel beter bij de bruine en zwarte body, vind ik. Het leek wel alsof de compleet witte slagplaat heel erg in het hout sneed, deze doet dat veel mooier vind ik:.
Het resultaat:
http://img138.imageshack.us/img138/5...aatvoorvk1.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/955...aatachtvd5.jpg
http://img72.imageshack.us/img72/819...gitaar2bj8.jpg
ps: het gaat hier om een Fender USA Standard Stratocaster uit 2005.
ziet er erg mooi uit, k wil ook al een tijdje een mint slagplaat kopen voor men strat, maar komt er maar niet van
wat me trouwens paar weken geleden gebeurt, ik haal men strat uit de koffer draai ik men tremelo hendel erin, en normaal stopt die hendel met draaien omdat ie zeg maar helmaal in het blok is geschroefd maar ik kon hem maar door blijven draaien, wat blijkt is men schroefdraad op de een of andere manier verkracht, dat is me zelfs bij mijn squier strat nog nooit overkomen.
Over het tremelogebruik, ik speel weleens 3rd Stone From The Sun a la Stevie Ray Vaughan maar toch, mijn squier overleefde dat ook en die heb ik ongeveer een jaar gehad, deze heb ik nu sinds december vorig jaar, en het schroefdraad in men tremeloblok is al verziekt.
ik had eigenlijk altijd de gedachte dat je alleen maar voor het logotje betaalt, en eigenlijk niet zo veel voor "echte 7ender kwaliteit" maar na dit voorval . . .
het gaat trouwens over een fender highway strat.
Wordt tijd voor een Diego.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door keithvandentol
of voor een Standard USA, zoals de mijneCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
nee grapje
wat jou is overkomen is klote.. echt kut
dit betekent dat je nu z'n nieuw blok nodig hebt (toch?), en ik heb geen flauw idee wat die dingen kosten
ooh ja, ook heb je een nieuwe tremolo arm/poker (hoe je hem ook wilt noemen) nodig
ps: blijft hij nu zitten? als dat zo is.. 'no problem' :D
je hebt ook Fender USA Deluxe strat's (geloof ik)waarbij de tremolo arm ook eindeloos lang blijft draaien, en dat hoort daar zo
als je het zo ook goed vind, dan kun je zo wel doorgaan, lijkt het me
en als jouw tremolo arm afbreek, nog steeds geen probleem, wanneer je het niet erg vind om zonder zo'n ding te spelen, bij mijn Squier die ik 2e. hands kocht was de tremolo arm van het begin af aan al kapot, er zat nog een stuk in die je met geen mogelijkheid er uit kreeg.. dan maar zonder tremolo arm..
Hier nog even het schil tussen mijn oude en nieuwe slagplaat (je kunt niet echt goed zien, door het licht, hoe zo'n mintgroene slagplaat er anders uit ziet als een witte):
http://img329.imageshack.us/img329/438/verschilfi2.jpg
een nieuw blok is niet meteen nodig, ik zouw er een nieuwe draad in kunnen tapen, dat is het probleem niet, hij blijft nu ook wel zitten omdat ik er een stuk gaffertape omheen heb gedraaid, maar dat meot telkens worden vervangen, en zonder tremelo arm spelen is geen optie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
en een diego trem vind ik niks, ik vind het 7ender principe gewoon goed, maar ik baal er gewoon het meest van dat je een 7ender koopt, je toch wel wat kwaliteit kan verwachten, zoals ik al eerder zie wist ik natuurijk ook wel dat je gedeeltelijk voor de naam betaalt maar toch.
ik denk dat ik gewoon kijk of ik er een neiuwe draad in tap, en anders oet ik ff kijken of ik een origineel fender tremeloblok kan krijgen voor een highway strat
Damn! Da's gaaf zeg.... Wil ik ook :-)
een verkrachte draad in je tremeloblok?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door California Jam
ik denk dat hij het over mijn gitaar heeft :DCitaat:
Sjezus! Bij Tonefactory was je voor 16,95 klaar geweest!Citaat:
Ik heb er zelf ook 1, zat op mijn Richwood vintage strat. Mintgroen staat mooi! Vooral gecombineerd met een setje aged covers & knobs.
@ Keithvandentol: Gast dat gebeurt zowat bij elke strat. Of althans ik heb het vet vaak zien voorkomen. gewoon steeds intapen. Veel goedkoper!!
@ Hector: 61 euro!! Waarom koop je dat joh!?
Ik weet niet wat voor koffer je hebt, maar bij mijn koffer (originele 70's Fender koffer), kan ik de tremolohendel gewoon laten zitten (moet hem wel naar een bepaalde stand draaien), zodat de tremolo zo min mogelijk wordt belast met in en uit draaien en dus minder snel zal slijten.
Hier mijn trouwe squier.
http://img337.imageshack.us/img337/8620/hpim1217bk1.jpg
heb het ding al iets meer als 2 jaar.
De lak is flinterdun en vliegt er al af als je er naar kijkt.
Body is aan de zware kant, maar daardoor kllinkt ie ook als een huis.
maar dan ik toch nog wel teleurgesteld zijn, kan mij het schelen of het "vet vaak voorkomt" ik vindt het gewoon kut dat het bij mijn strat gebeurt.Citaat:
ja ik zouw hem erop kunnen laten zitten als ik hem in men koffer doe, dan moet ik hem ook in een bepaalde stand draaien, maar en de ene keer haal ik hem er wel af en de andere keer niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stratman70
ik heb btw gister ook ff mijn slagplaat aangepast, een tijdje terug was het puntje al afgebroken, en nadat ik dit plaatje zag dacht ik, dat moet ik ook hebben,
http://img255.imageshack.us/img255/830/untitled1wa6.jpg
dus ff gezocht naar een dun stukje aluminium en in de vorm geknipt, gaatje erin en klaar, best goed gelukt al zeg ik het zelf
http://img260.imageshack.us/img260/5...aster25om8.jpg
Ja maar daarmee wil ik zeggen dat het met alle fenders kan gebeuren. Heeft niets met kwaliteit te maken.Citaat:
dat is toch kut, of ligt dat aan mijCitaat:
Mijn hemel! Dat mid-element! Speel je met zoveel basnoten? Vind je de 3 hoogste snaren niet mooi klinken? (Heb je je basgitaar-roeping gemist? :D)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F*R*E*A*K
Nee ff ongein: heb je een mp3 van hoe dat element klinkt? Ben erg benieuwd!
tja.. ik was toch al bij die zaak, en de verkoper zei dat die neppe toch net iets anders van vorm zijn (met name de gaten voor de schroeven), en daar komt nog bij dat ik voortaan alles daar koop, en hem graag zo snel mogelijk wilde hebben, ik kon niet wachttenCitaat:
en ja, als je veel koopt, krijg je ook (zonder te vragen zelfs) veel korting, zo kreeg ik de MXR 10band EQ (geweldig! ik wil er nog 1! super handig, 2 EQ's!) voor maar 125 euro
Klopt, ik heb mijn slagplaat vervangen door een niet originele replacement, en idd: gaten verschilden op een aantal plaatsen. Bij de mijne zijn gewoon kleine gaatjes geboord in de body. Valt toch onder de plaat, zieje niks van.Citaat:
Dit is 'r:
http://members.home.nl/d.a.kuipers/p.../stratusa3.jpg
je ziet dat bij de onderste hoorn en rechts naast het tremeloblok de gaatjes nog geboord moesten worden. ;-)
goed vette gitaar Dweezman!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dweezman
en ik moest toch nog één gaatje 'boren': mijn nieuwe slagplaat is namelijk een ' 62 stratocaster' slagplaat, en die heeft één schroeg een cm meer naar link of naar rechts
een gaatje maken was niet moeilijk, met een dartpijltje tikte ik een klein gaatje, daar zette ik het schroefje op en met wat druk en gedraai zat ie vast :)
het standje neck+mid klinkt op deze manier echt heerlijk door de versterker die erachter staat, daarom heb ik m zo teruggedraaid.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GunMetalBlue
het randje van de slagplaat daar wordt wel helemaal rond, maar ach, echt relic is niet lelijk.
Mp3's heb ik helaas nog niet.
Dan zul je die TOCH eens moeten maken, vrees ik...
:D
Wat voor lak zit er op die Squier?
Nou ja, mij boeit het niet zo veel eigenlijk.. Met die tape zit die van mij al anderhalf jaar vast ofzo...Citaat:
ik heb zelfs met originele fender slagplaten verschillen met schroefgaten, ik heb nog nooit meegemaakt dat asl ik een andere slagplaat op een gitaar zette dat ik geen nieuwe gaten moest borenCitaat:
het boeit mij ook niet superveel maar het is wel vervelend dat ik die tape telkens moet vervangenCitaat:
Ok :)
10 fukking tekens
tis een vrij nieuwe squier dus t zal wel poly zijn.Citaat:
maar dan van rot kwaliteit
Klopt! Ik vind dat witte ook niet mooi op een sunburst. Ik zit alleen te twijfelen tussen een Mint of een Aged White....Citaat:
Als je voor 'vintage correct' wilt gaan, moet je voor mint gaan. De echte oude witte slagplaten zijn namelijk voor het grootste deel wit gebleven. Zie bijvoorbeeld Clapton's blackie.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door California Jam
vetCitaat:
ik wil dat mijn poly lak ook kut is :D
tis idd wel tof, als je van relic houd dan :DCitaat:
wel jammer dat t meer afbrokkelt dan slijt, maarja, je kunt niet alles hebben.
achja..Citaat:
en als het bij mij wat onnatuurlijk oogt (dus geen slijtage bij de arm, maar wel her en der wat hoekjes uit), dat ik hem zelf wat laat relicen, om hem wat in evenwicht te brengen
maar het liefst zou ik gewoon cellulose lak hebben.. maar helaas..