Met welke alu tape? want er was hier iemand op het forum die ooit alutape had gekocht die zelf niet geleide
Printable View
Met welke alu tape? want er was hier iemand op het forum die ooit alutape had gekocht die zelf niet geleide
Ik heb laatst het eigen merk alutap van Gamma gekocht, dat bleek helemaal geen aluminium te zijn. Die van Tesa is prima.
De alutape geleid wel. Heb ik getest voor het aanbrengen.
Ik heb op de pushpull pot de "lugs" 1 en 3 omgedraaid. Dus 1 aan aarde en 3 naar de pickup. Het volume draait nu de goeie kant op. Alleen het lage volume van de bridge pickup is nog niet opgelost. Iemand enig idee wat dat kan zijn? Kan het zijn dat ik de groundwire tussen de pots weg moet halen om het probleem op te lossen? Ze maken al contact via de shielding denk ik.
Aardeverbindingen moet je idd niet dubbel maken, dan ontstaan er aardlussen en die kunnen allerlei stoorgeluiden veroorzaken. Maar het kan niet de reden zijn dat je brugpickup weinig volume heeft.
Vreemd hoor, ik kan niets verkeerds ontdekken in het schema. Is die potmeter wel 500k? Als dat veel minder is, zou het daarin kunnen zitten.
WOw,
Normaal lees ik alleen en reageer ik niet,
Maar dit is te mooi om niet op te reageren zeker voor een 1e gitaar.
Klasse!
Koen
Hey, echt vette gitaar. Bewijst maar weer wat voor amateur (lees: 'IKEA'-fanaat) ik nog ben door met halffabrikaten te werken. Ik zou weken lang de werkplaats van mijn oude bouwkunde opleiding af moeten huren om hier zelfs maar bij in de buurt te komen.
Meet dan meteen ook even de brugpickup door. Zou zo tussen de 5 en de 15 kOhm moeten zitten, in extreme gevallen nog iets meer.
Okay, ik ben inmiddels een stukkie verder met het probleempje.
Pickups doorgemeten. Neck = 8,2 k Brug = 11,6 k. Dusss, pickup is goed.
Vervolgens de zwarte en groene draad van de brugpickup losgesoldeerd van de switch die de fase omkering doet. Toen zwart aan de + van de volumepot en groen op de aarde gezet, en.....jawel hoor. Gewoon perfect geluid. Hoera!
Er zit dus toch iets nie goed in de bedrading van de schakelaar of de schakelaar zelf. Ik ga nu de bedrading hiervan opnieuw doen en dan weer testen.
wordt vervolgd.