Wauw Aad, dat ziet er meteen erg professioneel uit !!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aad
Printable View
Wauw Aad, dat ziet er meteen erg professioneel uit !!Citaat:
Tuurlijk kan ik dat doen, maar k heb nog nooit echt een vol pot nodig gehad dus wou k weten of er nog een andere mogenlijkheid is, anders bestel ik de pot evt mee met de rest van de onderdelenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Citaat:
heb je dan geen speciaal gereedschap nodig om te etsen? ziet er wel goed uit
Dat ziet er inderdaad een zeer goede layout uit, veel beter dan mijn probeersel. Kan je hem in een PDF formaat zetten, zodat hij op schaal blijft, dan kan ik ineens beginnen etsen, dat zou me veel geknoei besparen :).
@ Valoosj
heb ik net gevonden
http://www.newtone-online.nl/?Zelf_printjes_maken
bedankt. als AAD ons de foto op schaal kan leveren, dan begin ik er binnenkort eens aan.
ik kan er wel niet goed aan uit bij AAD hoe je de 9 punten van de lamp socket aansluit. maar het is dan ook zo klein :satisfie:
Als ik Aad's verhaal goed begrepen heb moeten er ook nog wat componenten op het buisvoetje komen. Je verbind dan dus de verbinding tussen de 1K5 en 3K3 weerstand met pen 2 en pen 6 met de 2K2 weerstand. (aangegeven met T-in en T-out. De 100K, 470K, 68K weerstanden en 0.047 condensator komt dan op de buisvoet. Massa en + U2 sluit je evenals de gloeispanning ook rectstreeks aan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Zo heb ik Aad's verhaal begrepen, maar ik kan er naast zitten....
ahja, nu begrijp ik het. klopt het dat pootje 3 en 8 dan beide naar de massa gaan?
bij poot 4 en 5 snap ik het hoe ze aan de buisvoet hangen, maar dan zitten er 2 uitwijkingen in die draad voor ze bij voet 9 uitkomen. zit hier nog iets tussen? of moet ik gewoon van 4 naar 9 en dan naar 5 gaan?
Dat is inderdaad een mogelijkheid om printjes te maken, zo ben ik ook begonnen, maar ik vond dat het niet zo goed ging. Op deze website http://www.picbasic.nl/etsen_menu_nl.htm staat een volledige fotoreportage over hoe je die dingen nog kan maken. Ik gebruik wel een ander (langzamer, maar goedkoper) etsproces (met HCl en H2O2).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GeofJackon
KP, ik ben van wilrijk, mss kun je me die methode eens laten zien in de praktijk? vermits we dan toch dezelfde overdrive gaan bouwen :)