http://img.2dehands.be/f/normal/2159...age-cherry.jpg
Mijn SG standard in Heritage cherry
Staat tevens te koop omdat ik een Tokai goldtop gekocht heb.
Printable View
http://img.2dehands.be/f/normal/2159...age-cherry.jpg
Mijn SG standard in Heritage cherry
Staat tevens te koop omdat ik een Tokai goldtop gekocht heb.
sorry maar dit is spam.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafke182
Je weet het inderdaad niet, want geen van die dingen is normaal, anders zou het me toch niet opgevallen zijn ? Ik bedoel, ik heb nog nooit een Gibson zonder puntjes is de USA gezien, de cijfers van het serienummer zijn heel smal en bijv. ook nog nooit een special met een zwarte toggle switch...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Jij wel ?
Er staan wel puntjes tussen de letters, kijk maar naar de A. De rest is weggevallen door de hoek waarin de foto genomen is. En de knoppen zijn vervangen, dus misschien ook wel de toggle-switch. Wat betreft het serienummer, dat klopt. Dat de cijfers smal zijn heb ik geen referentie voor.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rjong999
Wat betreft dat serienummer, dat kan best kloppen hoor. Gibson heeft dit al op vele wijzen gedaan, zo ook USA zonder puntjes. De toggle switch durf ik geen zinnig woord over te zeggen.Citaat:
Ja sjeezus, daar kun je toch gewoon een ander dopje opzetten?
Damn..
Dat zou kunnen, ja. Ik zie geen reden om dan te gaan schelden ofzo. Ik zie alleen erg veel dingen die niet 'standaard' zijn aan deze gitaar. Ik ben inmiddels wel een beetje bedreven geraakt in het herkennen van fakes, en vind dat eerlijk gezegd wel een leuke sport, zoek de 7 verschillen, zeg maar. Ik wil absoluut niet beweren dat deze gitaar een fake is, daarvoor heb ik er ook onvoldoende verstand van, ik zeg dus alleen wat me opvalt. Het zijn natuurlijk ook niet de meest voor de hand liggende 'upgrades', die hier toegepast zijn - no offence, ieder z'n smaak hoor, maar zulke knoppen heb ik op een sg special nog nooit gezien, wel apart dus.Citaat:
Bij het 'speuren' naar fakes let je natuurlijk vooral op dingen die de 'faker' niet bekend veronderstelt, kleine details dus: lettertypes van opschriften, vergeten spaties en puntjes in opschriften, plaats en grootte van opschrift, aantal en plaats van schroefjes en schroefgaten, kleine details zoals de gaatjes in de kapjes van de elementen enzo. En in die zin vallen mij aan deze gitaar verschillende dingen op, die ik al eerder aangaf.
Verder niks, dus.
Nou heeft de eigenaar hier al gezegd dat ie de knoppen heeft veranderd...
hij zegt dat die relic "natuurlijke slijtage" is, maar ik vind het een rare plaats voor natuurlijke slijtage, moet je je arm eens op die plaats houden, zo speelt toch niemand ?Citaat:
Ja ik weet ook wel dat dat zo gaat. Ik denk alleen niet dat ja aan de hand van een switch dopje en een paar knoppen kunt zien of iets fake is. En volgens mij zijn dat juist dingen die mensen gauw veranderen. Of althans, ik wel. als ik zwart niet mooi vind, gooi ik er wit op en andersom. Bij knoppen is dit ook het geval. Je doet er gewoon op wat je het mooiste vind..Citaat:
En ja het is een rare slijt plek, maar wie zegt dat het door zn arm komt? Misschien is ie wel heel dik en schuurt daar steeds zn buik over heen :p