Hoewel hij live soms slecht timede, vond ik Hillel Slovak bij de Peppers toch altijd vetter spelen dan Frusciante. Maar ik ben dan ook een ouwe lul. :sssh:
Printable View
Hoewel hij live soms slecht timede, vond ik Hillel Slovak bij de Peppers toch altijd vetter spelen dan Frusciante. Maar ik ben dan ook een ouwe lul. :sssh:
Geef me maar wat titels, dan kom ik zelf wel aan de muziek. Ik wil hem niet afzeiken ofzo, maar buiten de slidesolo in scar tissue heb ik niet zoveel bijzonders van hem gehoord. Maar ik ken idd alleen de radionummers natuurlijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Helaas is dat vrijwel elke keer het geval bij mensen die kritiek uiten op een bepaalde gitarist, ongeacht welke. En die slidesolo waar jij het over hebt, die is juist vreselijk simpel.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puntdroad
Naast zo'n beetje het complete Blood Sugar Sex Magik album kan ik je ook zeker nummers als Minor Thing, 21st Century (vooral de solo aan het einde), Readymade, Midnight of Venice Queen. En luister dan niet alleen naar de solo's, maar vooral naar de slaggitaar, want dat is waarin Frusciante juist vreselijk sterk is. Als het je lukt hoor je ook dat bepaalde accoorden bepaald niet standaard gespeeld zijn en dat er heel vaak ergens een vreemde noot tussen zit. Bedenk daarbij dat ie ook z'n riffs vreselijk hard aanslaat en vrijwel alleen maar op en neer en dat is vreselijk moeilijk. Probeer een riff als die in Can't Stop maar eens alleen maar op en neer zonder smokkelen en dan zo hard mogelijk aanslaan, ik geef het je te doen.
Ik ga aan het werk ermee. Thnx :cheerup:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drap
Idd die Frusciante kan spelen.
Overschat, dan denk ik af en toe aan Clapton,
Cobain, En Michael Angelo Batio, de meest levenloze gitarist van de wereld
best vreemd, heb batio live gezien, en hij was toch vrij levend, en vooral wist hij wel zeker een soort passie in zn spel te leggen, hij was best snel maar dat is gewoon zn stijl, cobain is inderdaad de meest overschatte gitarist ooit.
Ik dacht dat eddie een solo had ingespeeld en die gewoon totaal niet in dezelfde ladder was als het nummer en Steve dus die hele solo heeft moeten opleuken en aanpassen. Dat heb ik toen in ieder geval ergens gelezen. :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MusicManMaestro
nee, het was zo dat evh had gevraagd om over een ander stuk(schema) te soleren dan de bedoeling was van quincy jones.
ik vind kurt kobain wel overschat maar probber es met zulke makkelijke liedjes en een kut stem zover te schoppen :rockon: respect