een microfoon er voor zetten doet wel ineens heel andere dingen.
klinkt als je met koptelefoon op staat te zoeken naar de sweet spot of je fasefouten hoort ineens :D
niet dat het niet kan verder, zat sweet spots te vinden, maar wel ff wennen :D
Printable View
een microfoon er voor zetten doet wel ineens heel andere dingen.
klinkt als je met koptelefoon op staat te zoeken naar de sweet spot of je fasefouten hoort ineens :D
niet dat het niet kan verder, zat sweet spots te vinden, maar wel ff wennen :D
Wat dat betreft vind ik altijd het handigste om bij 2x12 of 4x12 de bovenste speaker uit te rusten met een BB voor de spreiding en gewoon de onderste speakers vrij te laten, makkelijker met mic'en :)
ik heb er inderdaad ook maar twee bovenin genomen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
was gewoon nieuwsgierig wat voor invloed het heeft op de mic.
heel veel dus :D
zit nog te dubben over twee onder ook..
eerst ff zien hoe het met oefenen vanavond gaat.
dan wellicht eerst een tweede box, toch wel klote sjouwen een 412.
dan daar weer twee BB's in
dan nog iets aangaande het P90 gebeuren.
dan ben ik voor ik het weet een rug verder.
maar dan zit mijn rug niet meer scheef :D
Hey heb vanmiddag 2 12 inch bb's opgehaald...
Nou heb ik ze op m'n engl cab gezet (2x12)
Alleen de v30's zijn zeg maar verzonken in de voorste plaat dus ik hoefde alleen maar de grill eraf te halen. 2 schroefjes los te draaien bb erin en weer vast draaien...
probleem is alleen dat het metalen randje van de bb aan de zeikant van m'n speaker er erg dichtop zit.. als ik nu dus (zelfs op laag volume) een lage toon aansla tril de rand van me v30 dus tegen de bb aan. En hoor je een soort van tril geluid...
Fototje voor de verduidelijking:
http://www.switchbackmusic.nl/bbb.JPG
Zou ik er misschien een stukje hout ofzo tussen kunnen doen zodat ie wat verder van me speaker staat? Of tegen m'n grill aan plakken, of zou die dan weer té ver weg staan?
Help me! :)
iets ertussen lijkt me geen probleem.
ik zat na ze te hebben ook al te denken, hmm, stevie ray deed het met gaffa.. ik met een cdtje en gaffa? :D
het heet blocker.. hoog tegenhouden moet hij, komt niet zoveel hightech bij kijken.
Lang leve engl cabs! Ik heb hem gewoon met boutje en moertje aan me grill geschroeft. super stevig :) maandag ff knallen met dat ding!
oja, vergeet ik te vertellen hoe het bij bandje ging :D
super, kan heerlijk heen en weer lopen nu onder het spelen :P
Nu zit ik er over na te denken om een beamblocker te kopen voor m'n 1 x 12, om een betere spreiding te realiseren. Maar als ik dan eens op een podium sta waar ik moet worden uit versterkt, hoe pakt dit dan uit? Je kan niet zomaar meer de mic ervoor drukken, iemand dit al eens meegemaakt?
hmm.. post #251 over het hoofd gezien?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
Ghe :)...
Dat is dan wel oefenen ja. Zelf kan ik dat absoluut niet, maar hoe zit het met de geluidstechs? Zijn die al op dit soort dingen getraind?