+1, fx spul schrijft af als een gek. Ik zou lekker ff wachten, een jaartje of 2,3 dan koop je die dingen voor de helft of minder.
Printable View
+1, fx spul schrijft af als een gek. Ik zou lekker ff wachten, een jaartje of 2,3 dan koop je die dingen voor de helft of minder.
Maar dan heb je wel al een jaar of 2,3 niet met dat speelgoed kunnen spelen.....ligt voor iedereen anders of het dat waard is.
Doet me denken aan een ex collega, die wilde een nieuwe computer, en heeft er serieus 2 jaar over gedaan om er een aan te schaffen omdat ie steeds een snellere tegen kwam voor hetzelfde geld :D.
Met die digitale fx doosjes is het iets minder extreem, maar denk wel dat de ontwikkeling op dat vlak voorlopig nog niet stil staat.
Ligt er ook voor een stuk aan of je echt het laatste moet hebben.. Ik ben nu tevreden en zal dat over 2 jaar ook nog zijn met mijn Kemper ongeacht of er een nieuwer model is...
Alles schrijft af als een gek, Een line 6 schrijft Inderdaad erg hard af maar Kemper is echter geen line6 en zal hoogst waarschijnlijk pas afschrijven wanneer een nieuw model uitkomt of de verkoop terug loopt en een nieuw model gaat volgens Kemper niet gebeuren omdat er niet veel meer te verbeteren valt.
Verder heeft een Kemper geen eigen geluid en verandert het karakter ( als je daar al van kunt spreken) kompleet met het laden van een andere/ nieuwe profile dus zal hij never nooit vervelen en zal je oneindig kunnen veranderen van versterker geluid en tone.
Ik zou zelf eerlijk gezegd ook niet weten wat er sowieso nog toe te voegen en/ of te verbeteren is na een jaar met de Kemper gestoeid te hebben.
In de twee jaar dat ze te koop zijn is er in ieder geval nog geen euro van de prijs afgegaan en is er tweedehands nagenoeg niet aan te komen dus tot zover gaat die vlieger niet op, maar het zal zeker eens gebeuren.
Ook is de interesse ongeevenaard en wordt er bijna geen buizenversterker meer nieuw verkocht
Ik heb onlangs een Engl Sovereign verkocht voor 600€ welke nieuw meer dan 2200€ koste ! Hoezo schrijft een modeler af .
Een jaar terug verkocht ik een Koch multitone 2 voor 500€ ! Alles schrijft als een gek af indien de interesse daalt, of dat nu een buizenamp of een modeler is maakt dus niet zo veel uit.
Maar als je de aanschaf van een versterker als investering ziet is de koop van een goede gebruikte buizenversterker, waarschijnlijk een betere keuze dan een nieuwe Kemper, ben benieuwd wanneer de verkoopsuccessen van de Kemper terug gaan lopen. Misschien pas nadat iedere gitarist er eentje heeft ;)
Maar hoe dan ook, een Kemper is een geweldig ding maar niet hetzelfde als een buizenbak, eigenlijk zou elke gitarist beide moeten hebben.
Tja... de Kemper...
Het houdt mij bezig... ;-)
Op dit moment mijn persoonlijke fondsen aan het bekijken.
Daarbij de betaalde gigs in het vooruitzicht... Nog wat verkoop van wat gear.
Hoop over 3 maanden ook een Kemper te hebben staan.
JA... zal idd afschrijven als een wilde... maar goed, zolang zo'n ding goed functioneert, Prima!
Geldt ook voor mijn Apple iMac van 7 jaar oud... op papier nog maar 25% waard van de nieuwwaarde... maar doet wat hij moet doen...
Ik hou zeker mijn Buizenamps erbij... + mijn Pedalenbord.
Dat voor 'Old Skool' gigs... zonder InEar etc.
Bert Meulendijk en Marcel Fisser... beide begenadigde sessie gitaristen.
Zijn laaiend enthousiast.
Bij beide zijn heel wat versterkers verkocht vanwege kwaliteit / gebruiksgemak Kemper.
Werkt ook erg snel voor de producties die dit soort jongens doen...
Voor een lekkere sound op mijn Ears ga ik z.s.m. om naar de Kemper.
Waarbij ik verwacht dat het buizengeweld af en toe ook een aangename afwisseling is.
Een mooi stuk 'Gereedschap' wat weer op de markt is gekomen!
En stel... wat is nu een afschrijving van 'pak-m-beet' 300,- per jaar???
Ik hoef hem niet in ieder geval.
Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band
Ik hoef hem niet in ieder geval.
Ik hoorde laatst die gitarist van de evers band en ik vond het geen geluid om over naar huis te schrijven. Ondanks dat het om marcel schimscheimer ging, goeie gitarist.
Marcel is al meer dan 30 gitarist voor froger en allerlei andere grootheden in de Nederlandse muziek scene. Lijkt me sterk dat hij niet weet z'n gear af te stellen, zal gevalletje haast zijn geweest, kan me niet voorstellen dat je uit die Kemper een slecht geluid kan halen.
Blijft altijd lastig te bepalen wie 'verantwoordelijk' is voor een bepaalde sound.
F.o.h. mixer / productie kunnen veel 'verpesten'.
Wat ik aan sounds op TV voorbij hoor komen met b.v.
Beste Zangers van... (Marcel Fisser) is altijd erg verzorgd en goed!
Vaak beetje Lukather achtig... daar hou ik wel van... ;-)