Ben hier stil van.....
Hup het podium op...... Mooi witte smoking aanschaffen, Larry Graham bellen..... En funken...... Yeah...
Printable View
Heb er nu een paar dagen naar gekeken en damned hij word steeds gaver.
Oeh zeer gaaf! Eerst was ik wat huiverig over het model, maar nu hij af is, prachtig!
Gefeliciteerd Barno met weer een unieke prestatie!!
Jij, die zich altijd beklaagde over dat ellendige lakken, weet zelfs met een paar overgebleven spuitbussen in dit no-budget project een perfect lakwerk af te leveren. Mijn grote bewondering daarvoor.
Los van je lak-kunde heb je natuurlijk weer een uniek en eigenzinnig ontwerp afgeleverd in de gitarenwereld waar de meesten toch steeds weer op de standaard modellen uitkomen.
Klasse||
ONGELOOOOOFLIJK gaaf. ik houd normaliter niet van dekkende kleuren, maar dit? super. ik heb maar een 'mank'. waarom zit die hals zover in de body? als je de heel langer had gemaakt, had de hals zelf verder van de body af kunnen staan, en zou je dus hoger op de hals kunnen spelen (en toch een stabiele neck kunnen hebben). beetje het idee van de PRS CE's.
maar goed... de gitaar ziet er super uit. wacht met spanning op een videootje :)
thx mensen, doet me veel plezier
at koot: het lakwerk is niet perfect maar beter dan mijn vorige schepsels, dus het gaat de goede richting uit. Bovendien is de gitaar vlak voor ik zou gaan polijsten helemaal op de grond gevallen (een rek dat uit de muur was losgekomen...) waardoor ik zo goed als opnieuw ben moeten beginnen. Ik was er kapot van maar nu toch blij dat ik dat gedaan heb.
de (not) high access: klopt en in dat opzicht moet je deze gitaar bekijken als een acoustische gitaar of een themagitaar (slide gitaar, student model). Heeft niet zozeer te maken met de lengte van de heel, maar is vooral in functie van een goede balans. optimaal komt de upperstrap bijna ter hoogte van fret 12 (strat). Bij een tele is dat ook niet het geval maar die heeft een veel dikkere body.
Dit is een prototype dus ik merk nu dat ik de neckjoint nog wat kan opschuiven naar fret 16 ipv 14. dat zal ik bij een ev. volgende versie wel doen, maar een high fret axe wordt het nooit.
hier een pic: vergelijking modellen / scale / grootte
http://i158.photobucket.com/albums/t...04257Small.jpg
de Joker heeft dezelfde scale als de V ... :)
De V is echter erg kopzwaar (ook al omdat ik het model 58 heb gebouwd, dat geweldig dun was)
Daar ben ik altijd zo bang voor dat ik op de een of andere manier mijn bijna af instrument beschadig. Dat moet een dramatisch moment zijn geweest die beschadigde gitaar.
Wetend dat je het lakken eigenlijk twee keer hebt gedaan wordt mijn bewondering alleen maar groter.
Al vind je het lakwerk zelf niet perfect, op de foto's ziet het er geweldig uit. Ik hoop die Joker volgende week in het echt te bewonderen.
Ik vind hem ook erg goed gelukt! :ok: Hij doet me ergens denken aan het servies dat mijn grootouders hadden :D
Dus ik ga hem volgend weekend ook zeker komen bewonderen!