Oorspronkelijk geplaatst door
Liquid_Metal
Niet zo'n zin om weer een nieuw draadje aan te maken want het is maar een klein vraagje (en dan vooral aan Yek1). Ik zit met een 'dilemma'.
Ik gebruik nu de G-Major (1) in combinatie met een mixer en dat gaat goed. Effecten die parallel gezet kunnen worden, namelijk chorus, flanger, delay en reverb, klinken heel goed. Maar effecten die altijd in serie daarvoor blijven (modulatie en pitch, zoals Tremolo en Phaser) doen het niet helemaal. Als ik alleen een phaser aanzet gaat het goed, maar zodra er bv. een reverb bij komt op 100% mix gaat alle phasergeluid door de reverb heen. Huidige oplossing is: reverb op 10% zodat 90% van het phasergeluid LANGS de reverb gaat. Dit werkt echter alleen als ik killdry UIT heb staan. Maar zodra ik dan de phaser uitzet (zelfde patch) krijg ik 10% reverb en 90% droog geluid. En dat wil ik absoluut niet.
De tremolo is nog erger: die gooit geluid er overheen of niet (met vaste frequentie) dus m'n geluid wordt sowieso harder. Het klinkt wel tof, maar is natuurlijk niet ideaal. Gezien de hoeveelheid tremolo die ik gebruik is het wel te doen, maa
Maar ik zou het anders willen.
Al een poosje heb ik een idee in m'n hoofd: aanschaffen van pedaaltjes (in ieder geval een phaser en tremolo) en die in een GCX loop te zetten.
Nu bedacht ik me echter nog iets anders: verkoop van G-Major en mixer en aanschaf van een G-Major 2. Dit omdat er nogal lovend over wordt gedaan en niemand last schijnt te hebben van tonesuck.
Wat is voor mij de beste optie? Wat is het handigst, maar ook: wat klinkt beter?