http://video.google.com/videoplay?do...L6vqz-Bg&hl=nl
Printable View
Vet geluid maar dat verdomde Hendrix-akkoord is zo typerend. Ik zou het zelf ook graag wat meer gebruiken maar altijd als ik dat akkoord hoor, zie ik Hendrix gewoon voor m'n ogen.
Heeft Flea trouwens een soort van holte gemaakt uit plasticine ofzo waar z'n duim op kan rusten?
http://video.google.com/videoplay?do...L6vqz-Bg&hl=nl
=> Mother's Milk baby!
Waarom moet iedereen lachen als hij zegt dat dat ene akkoord een 'major seventh' akkoord is? Of lachen ze om alles wat hij zegt?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MartijnZeij
I'm afraid so. Maar ja, dat zijn de 'echte' fans natuurlijk. Blokken op de muziekteksten, t-shirts kopen, op youtube mensen afsnauwen die een andere mening dan Frusciante=God hebben. 3/4 van die mensen daar tikt volgens mij hun buurman aan: "Wat zegt hij?". Maar ja, als John ermee lacht, moet het wel grappig zijn!
Het is wel een geniale kerel toch? Maarja misschien komt dat ook wel omdat
ik toen ik het luisterde wat jonger was..
Als je kijkt naar stacium arcadium.. godverdomme wat een slecht album is dat zeg :D heel anders dan bv. mothers milk ofzo.
Het bewijs dat muzikanten uitgemolken kunnen worden. Of door al dat geld ontzettend lui zijn geworden met de gedachte van; ze kopen het toch wel, let maar op!
stadium arcadium is juist een prechtig album en een hoogstandje voor de rhcp. Indiviudele kwaliteiten komen echt naar voren. Samen is perfect en Jhon gebruik veel nieuwe geluiden en laat zijn dat hij echt een van de betere songwriters is...
Ik vind het knap dat je bij deze mannen nog steeds revolutie en evolutie ziet... het is geen (metalle respoect) AC/DC die zich vast houd aan een lijn. Ze leren van goede en slechte nummers.
Ik snap niet dat je kunt zeggen dat je SA een slechte plaat vind als je mothers milk mooi vind... Na Californication en By the Way komen ze juist met een plaat die weer erg veel funk nummers heeft...
Denk aan Charlie en readymade...
Stadium Arcadium is zeker weten door John Frusciante's invloed gemaakt. Ik vind dat je Hendrix er wel in terughoort.
Ja maar wat voorn funk... En sorry maar ik vind SA een slap aftreksel van al hun eerdere albums. Begrijp me niet verkeerd, natuurlijk is John een held :D
'Stadium Arcadium' is inderdaad enorm flauw qua funkgehalte. Maar al van bij 'Californication' kon je al merken dat ons favoriete 4-tal de meer melodieuze kant opging. Aan songs als 'Porcelain' (had voor mij door 'Quixoticelixer' mogen vervangen worden), 'Road Trippin'', 'Californication', 'Scar Tissue' kon je al voelen dat ze stilaan een andere weg aan het inslaan waren. 'By The Way' was dan echt de omgekeerd wereld waarin de rustige nrs. slechts sporadisch aangevuld werden met 'boost'songs (:)).
Met 'Stadium Arcadium' hebben ze de twee een beetje gecombineerd. Ik denk hierbij aan het prachtige 'So Much I' en daar slagen ze wonderwel in. Nrs. als 'If' hadden er voor mijn part wel uitgelaten kunnen worden. Dat is echt het enigste nr. op heel het album dat mijn strot uitkomt, ik vind het barslecht.
Voor degene die wachten op een nieuwe 'BSSM' of 'Mother's Milk', I'm afraid your time has already come :).
Jezus, het is een kwestie van smaak, OK, maar dit is wel heel erg!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LuukieRayVaughan