Heb hem 2dehands op de kop getikt tegen een schappelijke prijs, dus daarom mijn opmerking ;)
Printable View
http://i1208.photobucket.com/albums/...l/DSCF3694.jpg
Patchbay staat daar te staan. Komt wel eens van pas :) Ik wil er nog een Vu meter in bouwen, als finishing touch :cooler:
Kleine update: Plexdrive eraf omdat ik die sound wel uit mijn amp kan halen en hij niet lekker samenwerkt met de Riot met heel veel gain (80ies hair metal). Nieuw: Carbon Copy, mijn eerste delay. Me likey! Nu nog de LPB eruit voor een Tubescreamer oid (mid-heavy boost, liefst met buffer) en misschien nog een fuzz erbij.
http://f.cl.ly/items/3d362J192v1e2a0...o_augustus.jpg
Ik zou de lpb nog even behouden en eerst de tubescreamer voor de riot plaatsen. de lpb kun je dan solo mee boosten en de riot+tubescreamer kun je dan los van elkaar ook nog gebruiken.
G Lab GSC looper, Voodoo Lab Micro Vibe, Xotic XBlender, Boss EQ en Ernie Ball volumepedaal van mijn pedalboard verwijderd. Bijgekomen zijn Swollen Pickle Jumbo Fuzz en MXR EVH Phase 90 pedaal. Toch weer iets meer back to 'basic' :-)
http://www.thelolands.nl/TheLoLands-pedalboard_2012.jpg
Mijn bordje!
http://img521.imageshack.us/img521/5544/imag0337i.jpg
Volgorde:
Gitaar --> (draadloos) --> KORG DT-10 --> Dunlop Classic wah --> Blackstar HT-Dual* --> Vox Satchurator --> Vox Ice9 --> Digitech RP300R** --> EHX Switchblade Plus*** --> Marshall JTM45.
*Ja. die zit er ook nog op. maar ik gebruik 'm nu alleen nog op de clean mode op kanaal 1 met een heel klein beetje gain, zodat als ik zacht aansla mijn sound clean is, en als ik hard aansla er een kleine drive in mijn sound zit.
**Ook die zit er nog op, maar alleen voor alle effecten (reverb, delay, chorus, whammy, Flanger, Phaser, pitch en nog vanalles). de drive's en amp simulaties van dat ding zijn ruk (maar dat wist ik al toen ik 'm kocht)
***De switchblade gebruik ik als booster voor solo's. Als ik speel, staat 'ie op kanaal A (bovenste ingang JTM45 van kanaal 2) en als ik solo's speel zet ik A+B (B zit in de bovenste ingang van kanaal 1 van de JTM45) aan, dan komt er meer volume uit de amp zelf. (er zit ook nog een patchkabel in de onderste ingangen van de amp, zodat ik normaal veel kanaal 2 van de amp heb en een beetje kanaal 1. De bovenste input's van de amp gaan harder dan de onderste input's van de amp)
Die T-Rex Fuel Tank junior is een hele verbetering tegenover al die adapters. niet kwa brom/ruis maar gewoon veel handiger en niet zo veel kabels. De HT-Dual en de RP300R voedt ik wel nog via de originele adapters, want de RP300R heeft meer Ampere nodig dan de Fuel Tank kan geven en de HT-Dual is 16V, dus dat kan de Fuel Tank ook niet.
Veel beter dan mijn oude board(s) hé? :D
Ik had me er nooit zo tegenaan bemoeid, maar vond je oude board wel intrigerend ja. Om niet te zeggen vreemd.
Maar hier kan ik me wel in vinden hoor, moet je toch een hele hoop mee kunnen! :)
Floorboard made by The Ed.
Digitech iPB-10 met iPad2 en Sennheiser EW100 Wireless.
De Pre amp van mijn Vox AC30 zit in de chain van de effect loop. Ik kan dus kiezen tussen 'echte' buizen pre amp van de Vox en de modeling pre amps van de iPB-10. De mono-output van de iPB-10 gaat naar de eindversterker van de Vox en de stereo output rechtstreeks naar de mengtafel van de PA. Bij repetitie gebruik ik dan 2 Yamaha MSR400 actieve monitoren. Een soort van 3 kanaal WDW-systeem maar niet helemaal want de effecten komen ook op de VOX alleen zijn deze mono, dus niet helemaal Dry.
Bij kleinere gigs met PA of als ik geen zin heb een versterker mee te sjouwen, gebruik ik deze set up ook wel eens zonder Vox. Klinkt ook acceptabel maar niet zo goed als met Vox.
De voordelen moderne technologie (modeling en iPad als user interface) gecombineerd met buizen.
Voor mij perfect!
http://s11.postimage.org/ql27aza77/floorboard.jpg
Ik ben zelf niet zo van de modeling. behalve de line 6 m series. Die zijn best vet, en inzetbaar voor alles behalve de drives(die ook acceptabel zijn) perfect als je niet genoeg geld hebt om alles los te kopen! maar dit is waarschijnlijk het meest veelzijdige pedalboard op gitaarnet! Als apple fan boy; De ipad maakt het geheel zo vet.
"normale" pedalen zijn niet altijd bier proof. Maar ik zou mijn ipad toch niet zo in een tent willen hebben waar de mensen dronken zijn.
Zelf heb jaren lang op Line 6 Vetta gespeeld. Ook erg goed maar vind zelf de iPB-10 qua modeling beter maar vooral ook handiger in gebruik. De iPB-10 klinkt overigens ontzettend goed! Zeker in combinatie met een buizenversterker. En als je veel effecten en steeds andere instellingen gebruikt (ik speel in een U2 tribute band RU2 maar dit even terzijde) en de patches in de volgorde van de setlijst zet, is dit een ontzettend handig apparaat.
Heb wel eens de proef op de som genomen door de modeling Vox AC30 pre-amp te vergelijken mijn echte Vox AC30 pre-amp. 1 bandlid was heel overtuigd: ''Dat eerste geluid, de 'echte' versterker is veeeeel mooier, ja je hoort toch wel duidelijk het verschil!". Bleek dat nu net de modeling pre-amp te zijn geweest, Zit ook vaak tussen de oren... Zelf vind ik de real thing ook mooier klinken maar de verschillen zijn m.i. minimaal.
Wat betreft bier proof en zo.
Ik heb een dikke doorzichtige beschermhoes gemaakt die ik tussen de iPad en de beugel klem. Dik genoeg voor de bescherming tegen bier en zo en dun genoeg om de iPad nog te kunnen bedienen. Bij kleine gigs, waar mensen echt dicht bij het podium staan, haal ik de iPad eruit. De iPB-10 werkt namelijk ook zonder iPad want deze dient alleen als interface. Het nadeel dan wel is dat je dan precies moet weten waar alle patches zitten maar dat is dan een kwestie van bij de setlist erbij schrijven....