Het wordt tijd voor een blauw krasplankje uit Alphen voor Da Vinci, die heeft al jaaaaren GAS voor Daphne.
Printable View
Het wordt tijd voor een blauw krasplankje uit Alphen voor Da Vinci, die heeft al jaaaaren GAS voor Daphne.
Smitty's beginnen rond de €1850,- als ik mij niet vergis. Halsprofielen naar keuze volgens mij.
Da's een mooie gitaar ja. Ik heb laatst op eBay een Strat gewonnen, wat dus een gok was, die erg goed uitpakte. Anders had ik 'm voor ruim dat geld weer in de verkoop kunnen doen. Bij CS gitaren vind ik dat wat moeilijker. Er zijn nogal wat prijsverschillen. Ik vind dat wat moeilijker.
Vind ik dus ook. Voor 2700/2800 hangen ze bij Bax nieuw. 2e hands zie ik ze (relic CS) nooit onder de 2500 voorbij komen.
Schiet mij maar in een kapotje.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik snap sowieso niets van CS prijzen van Fender. Beginnen bij €2800, maar is ook zomaar het dubbele.
Je hebt team-built (heel het CS-team werkt eraan), en masterbuilt (1 lid van de CS doet alles, van het hout frezen tot het afstellen). Masterbuilt is veel duurder.
Zwart wit, maar als er 1 bouwer is die super is in finishen, een ander in houtselectie, en een ander in houtbewerking, en een ander in fretwerk, dan kun je dus beter een "goedkopere" CS teambuilt dan een peperdure masterbuilt? 😁
Anders gezegd, ik snap niet waarom dat masterbuilt duurder moet zijn. Behalve als men onevenredig veel tijd nodig heeft vanwege mindere bedrevenheid in bepaalde klusjes, óf teambuilt is een soort serieproduktie?
Niet elke CS builder is Master.
Nee, dat begrijp ik.
Maar zouden wij qua spelen en klank verschillen kunnen merken tussen een master build en een team build (of met een t, schijn ik maar niet onder de knie te krijgen)?
Dat is niet een vraag omdat ik meen dat ik het antwoord weet. Want dat is niet het geval.
Ik vind het alleen niet onredelijk te veronderstellen dat dat verschil zonder meer merkbaar moet zijn bij een gitaar die het dubbele kost ten opzichte van de andere.
Anders: als we ervan uit mogen gaan dat de verschillen merkbaar zijn, waar bestaan die dan uit?
Vriendelijke groet, Gus