Mooi plankje Humbucker!! Lekker compact maar toch veelzijdig. Uitstekende keuze qua pedalen. Nice! Als ik jouw gitaren zie dan vraag ik me wel af of het niet tijd wordt je gebruikersnaam te veranderen? ;)
Printable View
Das een AC15, als je zijn post las
Volgens mij nog nooit een foto van mijn pedalboard geplaatst waarop hij af is.
Bij deze:
http://img249.imageshack.us/img249/8...orboard.th.jpg
daar is ook een reden voor:p
Kan me niet voorstellen dat de tuner aan het eind beter werkt. Integendeel zelfs...
ik zeg het ook niet zomaar... Hij heeft er een pog een holy stain en een delay voor staan...
Daarbij heb je signaal verlies. Nou heeft hij wel fatsoenlijke kabels enz, maar toch. Ik zou hem vooraan. Meest logische plek voor mij. Weet je zeker dat hij goed zit.
Sommige tuners zijn erg geschikt als buffer. In dat perspectief werken ze dus uitstekend als laatste schakel in de signaalketen op je board. Zelf gebruik ik de tuner ook op deze manier. Werkt tot nu toe nog steeds te gek. Ach ja, geen board is ook hetzelfde hè.
Haha, Ik denk dat niemand op gitaarnet het slecht bedoeld :D
(En zeker Hugo niet :D)
Ontopic: Mijn plank met gator case zal ik in de loop van de middag uploaden. Eigenlijk van zodra dat photobucket geen foutmelding meer geeft.
En mijn tuner staat vooraan. Ik heb het nog nooit geprobeerd achteraan. Maar het lijkt me dat het daar ook gewoon moet werken :)
Als zijn modulatie uitstaat maakt dat geen probleem. Zelfs tonesuck op zijn
ergste gaat er nog niet voor zorgen dat je stemapparaat slecht trackt..
Telkens als ik stem trap ik mn ocd in. Gaat gewoon beter.
Er zit bij mij niet echt een reden achter waarom ik het op deze manier doe. De andere pedalen klinken op de manier waarop ze nu staan wel het beste. De tuner heb ik nog nooit op een andere plaats gezet eigenlijk, dit leek mij het meest logisch toen ik met pedalen begon en heb het altijd zo gehouden. Wel weet ik dat ik mijn wah voor mijn gitaar moet staan, anders is het niet geweldig. Ook ben ik erg tevreden met mijn sound op deze manier, dus vooralsnog zie ik geen reden om de tuner op een andere plaats te zetten.
Ik snap wel dat je regenboog kabeltjes gebruikt:D
Heb je de belangrijkste pedalen vooraan gezet? Lijkt mij niet heel ideaal werken (zo die pedalen opzij), maar meer omdat ik vaak pedalen in moet trappen terwijl ik 2e stem zing.
@MOP: Achja, als het voor jou werkt dan is het prima toch. Hoeft maar 1 iemand tevreden te zijn met z'n sound is dat ben je zelf:)
Als het goed is kan ik volgende week beginnen met het bouwen van wederom een nieuw board. Ik dacht zelf dat ik nogal rustig aan deed met het kopen van gear, maar dit gaat mn 3 (eigenlijk 4e) plank in 3 jaar tijd worden:dontgeti:
Diegene die ik het meeste gebruik staan vooraan. de marshalls links kan ik vlug in de effectsloop stoppen als ik dat wil en de pedalen rechts gebruik ik voor punk liedjes. hardwire ritmeslagen en de monkey erbij als ik solo's of leadstukjes speel. Ook kan ik heel snel stereo spelen. Als er ergens een tweede versterker staat, kan ik die dan ook heel snel gebruiken als monitor voor de zanger/bassist. Hangt af van de situatie. Het enige nadeel aan dit plankje is dat ik geen backup heb voor als de amp uitvalt. Ik zat te denken aan een Caliber 22 van EHX. Is die goed met een pedalenplank ervoor?
back-up is toch je slechte aapje via de mixer uit de PA in?
Sorry voor het late antwoord!
Het probleem is dat hij als boost dient en dat de drives er daardoor achter komen. Dus als ik van mijn aapje naar de mixer ga, heb ik maar half mijn geluid. een oplossing zou zijn dat aapje achteraan te zetten, maar dan is het geen boost meer.
kun je hem niet op de gewone plek laten staan en wanneer je zonder amp staat vanaf de monkey via de mixer out naar het volgende pedaal doorlussen?
http://www.fotosop.nl/files/thumb_bi...0855820078.jpg
http://www.fotosop.nl/files/thumb_bi...1374692272.jpg
Boss DSD-2 - EHX Holy Grail - Footswitch Amp - Korg Pitchblack
Fulltone Choralflange - Boss SD-1 - MXR Phase 90 - Dunlop Crybaby 535Q - Ernie Ball VPJR
Mooi bordje hoor jules. ;)
ja zeker een mooi bordje!
Welke voeding gebruik je? hoe bevalt je holygrail?
En als laaste: Vervoer je het in een koffer en in een tas?
@J3lt3
thenks man, wanneer gaan we weer een keer wat spelen/opnemen dan?
@ Riky
Bedankt! Ik gebruik de voodoo lab pedal power 2 (eronder gemonteerd),
de holy grail bevalt goed, alleen de 3e optie die er op zit, de flerb, slaat echt helemaal nergens op.
Ik vervoer hem in een tas want met de koffer sjouw je je helemaal kapot.
Ok! Thanks voor de info!
Ik zat erg lang te twijfelen tussen een t rex tonebug reverb en een holy grail. Heb toch gekozen voor de t rex. Iets uitgebreidere instelmogelijkheden.
Die 3 functie op de holy grail klinkt ook inderdaad op geen elk filmpje bruikbaar.
Voor een dure voeding heb ik nog even geen geld, maar zo'n voodo lab lijkt me ook wel wat!
Zo klaar!
Voorlopig einde van de Pedalen-GAS (sparen voor vakantie + 'autootje voor ons 2tjes'...), met een board dat Nite tevreden zal (moeten!) stemmen;
wellicht gaat de AC wordt gewisseld/aangevuld met een higher gain box, en als de phaser in de Nova goed genoeg blijkt, zal de K's90/Phase90 eraf vliegen (hoewel phase voor drive altijd lekker is, hoewel ik phaser niet vaak combineer met m'n drives...)
vrnl:
- T1m ' panic box ' (tb-looper + buffer voor pedalenreeks)
- LCD klokkie met temperatuur (temp.sensor eraf geknipt; wordt misschien binnenkort gevoed door 9v output van T1m-doosje (backlight klokje)
- Cat.bread Ottava Magus v.1. (Malekko was te weinig 'octave' en tikkie teveel 'fuzz')
- K's90/Phase90
- AC Boost
- EP Boost (zelfs 'Fender Frontman' klinkt er iets dikker door, hoewel het natuurlijk geen je-van-het combo'tje is..)
- FV-50L (past precies, incl. glow-in-the-dark strips/antislip)
- Nova Mod (vervangt SCH-1, om makkelijker te switchen tussen chorus en 'fast fake leslie', met als bonus een TZ-flanger en tremolo/vibe..)
- DL-8 (vervangt na ongeveer 12 jaar de DD-5, omdat de Hardwire een looper + modulated delay heeft)...
http://i73.photobucket.com/albums/i2...2062010031.jpg
http://i73.photobucket.com/albums/i2...2062010036.jpg
Hey, staat die ottava magus je een beetje aan? Ik gebruik de mijne wel anders, maar ik neem aan dat je hem niet stackt? Ik gebruik de mijne op intensiteit halfweg, gestackt in een overdrive voor mooie volle octave fuzz.
Gebruik je hem rechtstreeks in cleane amp?
Apart bord Nitefly! Ziet er wel goed uit!Zo'n klokje is toch wel handig!
Moet ik even ruimte voor inplannen bij het maken van mn nieuwe bord.
Wat doet het zwarte ding rechtsboven?
ben nog in de 'honeymoon fase', het ding werkt m.i.op bijna iedere stand wel goed (ik heb alleen nog geen 'low gain od'-stand gevonden, die bij de Malekko wel erg goed werkte, als je gitaarvolume op 2-3 stond..)
ik gebruik 'm idd rechtstreeks in cleane amp, of evt. een 2e kanaal, maar zelfs op dat cleane kanaal doet hij 't te gek; als ik nu m'n AC aanzet, krijg ik wel 'n dikke fuzz drive, maar met een subtiel octaafje derin..
dat is een panic button/looper/buffer/patchbay:
- ik gebruik het board vaak in de Gator-tas, dus een kabel in de DL-8 zou dan vaak 'weggeduwd' worden (extra druk op output jack van laatste pedaal); het 'zwarte ding' is een gitaar-input + amp-output (1) die voorkomt dat ik steeds input van pedaal 1 en output van pedaal 2 loop te gebruiken..
- sinds kort heb ik de Lava mini ELC/solderless patchkabeltjes, die eventueel 'los' kunnen gaan zitten, mijn signaal valt dan weg (probleem had ik ook eens met niet-solderless verbindingen; slechte kabel), met 1 druk op de knop gaat mijn gitaar rechtstreeks naar de amp (lampje aan; (2))
- eventueel kan ik een 'solo volume' instellen op mijn amp, en met de pedalen een backing instelling maken; als ik dan op de knop duw, ga ik naar dat 'pure' hardere volume (als ik m'n geluid bij-regel met de Boss), een beetje zoals Koch e.d. doet bij hun 'solo'-volumeregelaar.. (2a)
- als m'n pedalen uitstaan (weet even niet hoe het met de Nova is als buffer), heb ik vanwege de TB-aard van die pedalen, aardig wat hoogverlies/doffe toon, als ik de looper aan zet (lampje uit) gaat alles eerst door 'n buffer die het signaal oppept en mij hetzelfde geluid geeft als gitaar-input->amp-output (3)
nog niet, maar het heeft een input voor 12v, die ik via de 9v output van de T1m box wil voeden..
Lekkere pedalboard hoor! Die Malekko werkt inderdaad low-gain erg fijn :)
merci jong ! (of ben je 'import' ;) )
hoop dat de Malekko nog bevalt :)
als ik 'n mini-plankje zou maken zou de Malekko er mss wel bij moeten, want voor alles van Nintendo-blipjes, tot The Who sound en vooral die low-gain od is het een fantastisch ding..
volledige shot; bovengenoemd board met een Vox v848 Clyde McCoy re-issue
http://i73.photobucket.com/albums/i2...3062010043.jpg
'backup board' met de prima CC Trem (dank anonieme gever ;) ) en de SCH-1 (eerste chorus, verkocht voor 25 gulden om de 'Steve Vai chorus' CE-5 te kopen.. en later voor een flinke meerprijs van eBay geplukt...) en de Bad Monkey, die ik evt. als backup kan gebruiken bij de PA...
http://i73.photobucket.com/albums/i2...3062010046.jpg
het zijn 2 losse FV-50l's, allebei met een anti-slip/glow-in-the-dark strip (echt handig met gladde zool-schoenen)
Dat is idd handig!
waar kun je het krijgen??
je kunt ook gewoon van die strips kopen in de bouwmarkt.