Omdat sommige mensen overal ledjes in motten en bij voorkeur blauwe ;)
Printable View
Omdat sommige mensen overal ledjes in motten en bij voorkeur blauwe ;)
haha ok dan :D
ik zal er dan eentje bouwen, binnenkort toch mn bestlling bij musikding doen.
zou je mij toevallig een lijstje kunnen geven van wat ik moet kopen bij SimonS zijn plan , of dat van B2A? ik kan er (nog) niet aan uit aan die dingetjes.
op 1tje staat gain op, moet daar dan een potmeter in fzo?
welk van de 2 is trouwens het beste ?
bespaar jezelf een hoop Fet ellende en ga voor die van B2. Gebruik alléén niet de in het schema gesuggereerde NE5534. Die zitten met 9 volt voeding zo buiten specificatie dat je gegarandeerd op het meest onverwachte moment een dito oscillatie krijgt.
om weer even terug te komen op de oorspronkelijke bedoeling van dit geniale topic:
http://eduweb.hhs.nl/~60268/april2.JPG
enter: smallclone!
ik denk met een zooitje george l kan er nog 1 boss sized pedaal bij en dan zit hij echt vol!!!
ik zit aan een 2e delay te denken :)
ja en zoveel mogelijk inderdaad. ;) wansmaak is ook smaak hahaCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
ennuh b2thea, hoe groot (qua mb's) is dat plaatje van je? duurt uren om te laden?
http://dano.nl.nu/sshots/gitaar/peda...d28012007f.jpg
hij blijft stoer, je plank!!
maar mijn 10 mm blauwe led op mijn tremelo is ook stoer :P
dat plaatje is 64 kb maar staat op mijn schoolservertje, explains allot
Ok, maar welke moet ik dan nemen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
TL071.
Btw, @ D_H, zijn er ook Burr Brown (OPA) op-amps die sonisch beter zijn, maar geen dual op-amp (2134, 2604)?
Wat betreft die 2 plaatjes die B2theA plaatste; in het circuitje van Jack Orman worden 2 1M weerstanden gebruikt. Voltage dividers, toch D_H?
Deze zorgen voor een ingangsimpedantie van 500k (de helft).
Zet hier dus wel 2M2's in, dan heb je tenminste 1M1 als ingangsimpedantie (meer sprankelend hoog, of tenminste, geen afgekapt dof hoog).
D_H raad "fet ellende" (oid) af, maar die TL071 is toch ook gewoon een stel fets in een ic?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Ik denk dat hij meer doelde op het feit dat een FET buffer wat meer onderdelen met zich meebrengt en zich moeilijker laat biasen.
Zonder pulldown resistor heb je een IC buffer met 6 componenten (input cap, voltage dividers, IC, output elco + weerstand).
Daarbij stel ik vraagtekens bij de verrekte kleine cap-waardes in jouw schema. 0.033uF input cap? En dat 1pF dingetje, waar dient die voor?