Er is nog een voeding die onder de nano zelfs past.
Printable View
I'm interested! Waar haal je die info vandaan? Op hun site staat alleen die grote..
edit: bedoel je de revolt?
Yup, de Revolt is 'm inderdaad.
Even een crappy telefoonfoto van het resultaat van een hele avond zwoegen. 3 kabels moesten 2 keer opnieuw gesoldeerd worden. Geen flauw idee wat ik fout deed. Nu staat voorlopig alles erop dat ik wil hebben en hij is road-proof.
Enige irritante is dat de tuner van de Nova System niet erg goed werkt als ik dropped D wil stemmen. Nou heb ik gezien dat je de tuner via de manager op de computer kunt omzetten naar een andere instelling waardoor het wél kan. Volgende project dus...
http://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...69814618_n.jpg
Ik zie die Nova Systems steeds vaker voorbij komen. Hoe verhouden die zich tot bijvoorbeeld de Line6 floorboards? En hoe is de combi met overige pedalen? Waar blinkt de Nova in uit??
Kwalitatief erg goed. Ik vind het gebruiksgemak nog wat tegenvallen. Ik heb altijd mijn Boss GT-5 gebruikt (met de 4 kabel methode). Daarmee kon ik bijna alles, alleen geen dual delay.
Voordelen Nova System:
+ kwalitatief goede effecten (toon is nóg beter dan de GT-5)
+ makkelijk te programmeren
+ als je hem vóór je versterker zet, is de drive sectie errug goed
+ compact (GT-5 is erg breed)
+ roadproof
+ redelijk betaalbaar
Nadelen:
- geen autowah of envelope filter
- EQ is per preset in te stellen, maar binnen preset niet aan/uit te zetten
- slechts 1 extra pedaal aan te sluiten (expressie of G-switch). je zou evt. wél met midi nog extra schakel-mogelijkheden kunnen creëren.
- als je expressiepedaal als volume instelt, is niet per preset een andere parameter te kiezen
@ Paul; ik heb je een PB gestuurd. Gave spullen trouwens!
Wat tips voor je, aangezien ik zelf een G-System gebruik:
"- EQ is per preset in te stellen, maar binnen preset niet aan/uit te zetten"
Weet je dat zeker? Bij de G-System kan dat wel, dan ga je naar de EQ en kun je hem aan of uit zetten. Lijkt me raar als dat bij de Nova niet kan.
"- als je expressiepedaal als volume instelt, is niet per preset een andere parameter te kiezen"
Wat je kunt doen en wat ik vroeger deed, is als ik m'n expressie pedaal als volume nodig had (eerst dus expressie pedaal aansluiten op Exp, niet op Volume), (vooral pre-pedals-in-de-loops), dan pakte ik de compressor en dan assign je de gain. Gain op 0dB is vol volume en -99dB (of zo) is volume dicht. Nu staat je volume ook niet op het einde van de chain, maar pre-gain en pre-time-based-effects. :)
- Klopt, EQ is wel per preset aan/uit te zetten, maar niet met een footswitch, zodat je bijvoorbeeld niet een lo-fi sound of een treble boost kunt schakelen
- Dat idee had ik ook. Ik moet thuis even proberen of de compressor wel zo laag kan (ik meende dat die maar tot -12dB kan). En bovendien heb ik liever controle over het globale volume, dus ná alle effecten.....