Thanks voor de heads up Mitch. Ik had net wat adressen vrij op m'n radar dus deze staat gelocked :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Printable View
Thanks voor de heads up Mitch. Ik had net wat adressen vrij op m'n radar dus deze staat gelocked :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
Trouwens, B_2_the_a, lost de buffer het "kabelprobleem" niet voor de helft op? De kabels van de FX-Loop zijn al gebufferd zeg je, maar de kabel van gitaar naar de buffer dan? Lijkt me toch niet? Dat zou dan betekenen dat de buffer alleen nu heeft voor de pedals => amp kabels...
Ik vroeg het me gewoon af...:D
de preciese technische specs weet ik niet,
maar uit ervaring weet ik dit het verdomd veel scheelt!!!
Heb nu even geen buffer op mijn board, maar die komt binnen enkele weekjes (lees salaris binnen, bestellen en bouwen) erop :)
Damn dude! Een normale nette buffer kost qua onderdelen een 10-tje! Watvoor werk doe je?? ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
een boss tu-2, is dat een buffer? ik lees hier zo verdomd veel gezever over buffers, maar hoe weet je t nu of een pedaal t heeft of niet? en moet je dat speciaal bouwen?
ik doe volgende week fzo als mijn nietig salarisje van mn studentenjobje binnen is een aankoop bij musikding, dus best dat ik het weet als het iets is om te bouwen
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
met mijn huidige bank saldo kan ik nog geen eens een pakje west kopen!!!
heb er hier ergens wel een liggen volgens mij, :P maarjah
Weet iemand of er toevallig zo'n all-in bouwkit bestaat voor een buffer ergens? Iets á la "the Range" van Newtone...
Als het werkelijk zo goedkoop is, wil ik het graag proberen. Maar het punt is is dat ik slechts dom de aanwijzingen kan volgen, en me dus niet waag aan slechts een internet-schema om vervolgens zelf de onderdelen bij elkaar te sprokkelen. Want de technische dingen ken ik niet...:D
nu ben ik helemaal verloren. Een buffer? Nooit van gehoord.
Is dat iets als een extra moduletje die ik ergens moet tussen steken? Kan iemand een voorbeeld geven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
Ben ik ook wel erg benieuwd naar! Altijd leuk om iets zelf te bouwen!
een buffer zet technisch gezien een hoogohmig signaal om in een laagohmig signaal. Vaak een simpel transistor schakelingetje.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flightcase-brico
Bijvoorbeeld:
http://www.scotthelmke.com/Mint-box-...-schematic.jpg
*edit: zorgt er vaak voor dat het verlies van hoog in je signaal wordt tegengegaan. bij een hoogohmig signaal is het verlies van hoog groter.