ik ga toch maar al beginnen met de DD-6, zover reikt men budget. de dinge die brian may bij bv brighton rock doet, die kan ik toch hiermee halen dacht ik.
Printable View
ik ga toch maar al beginnen met de DD-6, zover reikt men budget. de dinge die brian may bij bv brighton rock doet, die kan ik toch hiermee halen dacht ik.
Ik gebruik een delay uit m'n multi effect en ik gebruik een delay uit mijn versterker. Kun je echt hele leuke dingen mee! Ik kan zo ongeveer dat krijgen wat Brian May doet imn zijn Brighton Rock solo!
hugo
ik vraag het me ten zeerste af. Brian May en The Edge hangen af en toe vaak op 'multi-tap' delays, waarbij je dus 2 verschillende delay 'engines' gebruikt, met verschillende delay tijden.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
Lees Artnaz' beschrijving nog maar eens; dat is echt niet mogelijk met een DD-6. Wel met een Korg 301dl Dynamic Echo (2e hands) of een Line6 Echo Park, al zijn bij de EP de afzonderlijke delaytijden in multi-tap niet instelbaar. De Korg heeft een 'predelay' welke je wel afzonderlijk kan instellen.
Wat ook een grote plus van zowel de Korg als de EP boven de DD-6 is, zijn de analoog-klinkende delays (doffer en elke repeat klinkt meer 'lo-fi'), en ducking (=als je druk aan 't spelen bent, houdt de delay zich een beetje gedeisd, ga je rustiger en zachter spelen, komt de delay meer naar voren, voor ambience).
Dat ducking gebruik ik zelf redelijk vaak en een duidelijk voorbeeld (live) is Victim of Changes van Judas Priest, bij het "You've been, foolin'..." stukje.
Ruige set-up, Mitch!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
En eindelijk van die ugly-ass witte "kasteel-muren" af! :satisfie:
Je hoorde jouw pedalen vroeger denken "Miljaar, wat nu, mijn beste? Wat als den vijand uit den boze Publiecke het gouden gerstennat over den vestigingsmuren heen katapulteert?" :sssh:
Mijn board is nog lichtjes veranderd, ik zal binnenkort wel een foto maken.
Momenteel is de keten:
HWA Mini A/B Box
Tech 21 Killer Wail (TB)
Ibanez CP9 Compressor (modded, moet D_H nog TB maken)
DOD 250 RI (TB, MiG*Boost mods + low-cut/boost)
H&K Tubefactor
---> amp input
fx-send--->
MXR Smart Gate
MXR 6 Band EQ (blue, vintage)
Ibanez SF-10 Swell Flanger (of Boss CE-2 MIJ, of MXR Micro Flanger)
HWA Tiny TB Box met in loop: Boss GE-7 (MIJ) en Line 6 Echo Park
fx-return--->
Dus behalve de comp, boost en modulatie, verandert er weinig.
ik zal beginnen met de DD-6 dit weekend, en daarna zie ik wel verder
Nee hoor, doet gewoon wat ie moet doen. Als je een simpel lijntje op wilt nemen is ie erg geschikt. Gewoon plug&play.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Maar ik heb inmiddels een TonePort en die doet toch iets meer voor mij (meerdere lagen opnemen zonder latency)
geniaal! ;-)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon
Voor een atechnisch persoon als ik was het al een hele prestatie :DCitaat:
Maar het werd te groot en te zwaar. Moet nu alleen nog een mooie tas scoren voor deze plank. Ik heb al een beetje gekeken naar synth-tassen, maar die zijn gauw langer dan 80cm.
Delay dus standaard als solo-sound samen met de GE ? Of zitten die om een andere reden in een extra loop ? Vanwaar trouwens die tweede EQ ? Denk dat je daar wel vrij uniek in zal zijn op het forum !Citaat:
Mijn beide EQ's zijn redelijk 't zelfde ge-EQ'd, maar dat geeft minder ruis dan 1 EQ gebruiken met extremere instellingen.
Ten 2e:
zoals je zegt, die GE-7 + EP is m'n lead sound. Maar m'n basissound wilde ik ook al (licht) ge-EQ'd hebben, aangezien de Tubefactor wel lekker vol klinkt, maar met humbuckers wordt 'vol' gauw 'zompig', dus moet ik er wat modder rond de 400Hz uittrekken en wat definitie bij 1k6Hz bij duwen.
'k heb er vele uurkes werk aan gehad, maar hier is ie dan, mijn huidig pedalboard. Flightcase volledig zelf in elkaar geknutseld:
Vanbinnen:
http://www.flightcase-brico.be/image...tbinnenaf2.jpg
En vanbuiten:
http://www.flightcase-brico.be/image...eslotenaf2.jpg
Voor de geïnteresseerden heb ik ook nog veel fotootjes van het bouwproces.
Zoals te zien is, is er nog ruimte voor extra pedaaltjes. Op mijn verlanglijstje staat onder andere een delay met tap-functie.