Smaken verschillen, een eerlijke sound die niet overgeproduceerd is. Mijn kopje thee : ) Verder afwachten maar tot het album uit is :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Printable View
Smaken verschillen, een eerlijke sound die niet overgeproduceerd is. Mijn kopje thee : ) Verder afwachten maar tot het album uit is :)Citaat:
In dat youtube clipje is de sound echt ruk. Op de samples van de officiele site is het al beter. Denk dat het album wel ok is qua sound, geen black, maar wel luisterbaar.
En de songs? Ik zie het wel op 12/13 september.
Begint echt keihard af te korten, ik ben heel benieuwd.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AART
Ook bij Fade To Black enzo, bij redelijk wat nummers denk ik :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ja, maar ik bedoelde eerder 'echt uitgesproken' nu. Ik vind het wel cool hoor :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
The Unforgiven III is sowieso een nummer waar ik naar uitkijk. I en II zijn absoluut favoriete nummers van mij!!!
Kijk ik ook het meeste naar uit eigenlijk, die intro is altijd zo spannend. Zeker als je niet weet of je I of II aan het luisteren bent.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
+1Citaat:
en ook al vind ik 2 ook een goed nr; ik vind het altijd jammer als na die horn 2 begint (als je niet wist welke kwam :D )
Ik vind 2 eigenlijk even goed als 1, alleen schrik ik nogal bij 2 (zeker als je geen overdrive verwacht).Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganjaman
ik vind 2 ook zeker een goed nr, maar als je dat epische van 1 verwacht en 2 begint ineens vind ik het altijd een domper (wil nog niet zeggen dat ik 'm afzet hoor ;))Citaat:
Inderdaad 1 is episch, 2 is vette rock.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ganjaman
Ik volg het helemaal niet meer... ik weet dat er op The Black Album een nummer 'The Unforgiven' staat, maar verder kom ik eerlijk gezegd niet... staat er een The Unforgiven II op St. Anger o.i.d? :|
Op re-loadCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
Ik vind dat het opeens opvallend stil is rond dat youtube fragmentje van alle liedjes.
Zijn alle "haters" toch een beetje geschrokken van de snoeiharde riffs? ;) :hippie:
"hoe lok ik een discussie uit"
Wat is dat sampletje van Broken Beat & Scarred trouwens SUPERvet!
Zit dat "samples" filmpje even te luisteren en dat klinkt wel aangenaam eigenlijk. Ik vind de gitaren lekker klinken, een eerlijke sound zoals iemand al zei. De drums zijn echter niet mijn smaak, die klinken wel erg droog en hard.
Geen album dat meteen ik zou kopen, er is beters te vinden in metal land naar mijn smaak, maar het klinkt toch zeker niet verkeerd.
Eigenlijk doet mij alles vrij pretentieus aan. Ik heb nou niet echt het gevoel dat ik naar een 'oprecht' album zit te luisteren. Het klinkt bijna geforceerd. Vinden jullie (de fans hier) het allemaal écht goed klinken?
Er zitten voor zover we in dat filmpje kunnen horen, heel goede dingen bij, maar ook een aantal mindere tot slechte zaken. Tot nu toe vind ik My Apocalypse het slechtste nummer, irritant zelfs. Ik vind het alleszins al een hoop eerlijker klinken dan Saint Flanger.
mooi weggemoffeld, maar toch gezien (selecteer het gedeelte van Philippe)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philippe
Er is momenteel zeker wel wat beters te vinden in metal-land, maar als fan is het toch uitkijken naar de nieuwe Metallica. Het is ook de enige metal die ik nog regelmatig eens luister.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mithrandir
Het doet inderdaad wat pretentieus aan. Ze weten dat veel fans ernaar uitkijken en dat buiten ze wat uit. Met al hun korte samples enzo merk je ook wel dat ze zichzelf wel tot de 'goden' rekenen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Metallica is echter altijd al wat show en attitude geweest. Hetfield heeft altijd wel zo'n air gehad, op de borst slaan: we're fucking Metallica! Het hoort wat bij de band vind ik persoonlijk. Toch blijf ik het (afgaande op youtube filmpjes enzo) best wel sympathieke gozers vinden. Maar goed, ik ben een fan-boy hé.
Wat ik opmaak uit de samples is dat het voor mij persoonlijk niet hun allerbeste plaat zal worden. Maar dat verwachtte ik ook niet. Ik verwacht een goed album met wss een 2-3 tal nummers waar ik niet compleet weg van zal zijn. Wat ik wel hoor is dat ze gewoon zichzelf blijven en doen waar ze zin in hebben. Ze noemen het zelf 'terug naar de oude sound' en ik weet niet hoe ik het zou omschrijven, maar het is mooi dat een groep die zoveel ellende heeft meegemaakt en die enkele jaren terug eigenlijk 'niet meer bestond' (nooit uit elkaar geweest, maar het scheelde niet veel) toch weer plezier vindt in het maken van hun muziek. ... and nothing els matters.
Ik ben eens benieuwd hoeveel groepjes van vandaag er binnen 25 jaar nog zullen staan met hetzelfde succes. Metallica heeft (voor mij) een stukje geschiedenis geschreven en het niveau van Master of Puppets zullen ze wss nooit meer halen, maar dat hoeft van mij ook niet.
Wat ik me trouwens onlangs bedacht: Hoe ongelooflijk vet moet het zijn om de schrijver van de riff van Master of Puppets of Seek and Destroy ofzo te zijn. Overal ter wereld hoor je mensen je riffjes naspelen... Wij kunnen er slechts van dromen.
Mijn conclusie: ik kijk ongelooflijk uit naar de cd, nog nooit zo naar een cd uitgekeken. Het zal me dan ook sowieso niet tegenvallen. Of hij in mijn rijtje van favorieten komt, valt nog even af te wachten. Op die 30 seconden sampeltjes ga ik liever niet af.
Ik denk dat de platenmaatschappij ook wel voor een deel achter die dingen zit, en zeker het mission metallica ding.Citaat:
Hier sluit ik me volledig bij aan.Citaat:
Ik weet wel dat Metallica altijd al wat 'stoer' is geweest, maar al hun vorige werk (tot en met St. Anger aan toe) is wel oprecht en eerlijk. Bij die platen heb je (ik in ieder geval) het idee dat het echt is en echt hun ding is. Wat ik nu heb geloof ik niet echt meer.Citaat:
Om nog even terug te komen op die 'air' van Hetfield. It's all part of the stage presence, baby! Wat me zo aantrekt in pakweg RATM is niet alleen hun beestige songs maar ook hoe ze bewegen op het podium en hoe Zach de massa opzweept met z'n presence. Het geeft gewoon iets extra. Kijk maar naar Pelle van The Hives. Doet zogezegd irritant arrogant, maar het is gewoon een leuk element van de show. Het is bijna een item op zichzelf: The Hives en Pelle's bindteksten. I love it in ieder geval en bij Metallica ook. "Ow yeah?" "Yeah!, "OW YEAH?!" "YEAH!!". Heerlijk toch? :)Citaat:
@ Luke-wannabe: wat verwacht je dan eigenlijk? Ze hebben zich dit keer niks aangetrokken van de fans -zoals in vele youtube-interviews te zien valt- en gewoon hun eigen ding gedaan. Hoe 'echter' wil je het dan?
Ivm de marketing en de 'teasing'. Als je op een punt als dat van Metallica zit, ben je gewoon een bedrijf. Als Metallica er mee stopt, zitten een hoop mensen zonder werk. De merchandising en marketing is gewoon broodnodig. En kom zeg, zou jij er niet alles aan doen om je band aan de man te brengen op welke manier dan ook? En er bovendien nog flink aan te verdienen?
http://www.metallica.com/index.asp?item=601171
De eerste video is officieel gepresenteerd.
Vind hem niet heel erg bijzonder, maar die shots met tegenlicht zijn wel vet gedaan. Vooral als het wat harder wordt en Roberto doet zijn horizontale headbang moves.
Ik weet echt wel wat stage presentatie is. Ik heb het ook niet over hoe Metallica zich op het podium gedraagt, maar ik plaatste de post naar aanleiding van de 30 sec. soundsamples van het nieuwe album. No matter hoe true ze aan zichzelf zijn gebleven, ik geloof het gewoon niet. Als ik dit hoor mist er gewoon een bepaalde mate van overtuiging op de één of andere manier. De riffs en nummers klinken niet natuurlijk. Alsof ze volgens een bepaald stramien die plaat geschreven hebben. Niet meer hun eigen fantasie en muzikale inzicht erin stoppend.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.COM
Ook je verhaal over marketing gaat niet op, want hier heb ik het helemaal niet over. Ik vind (nogmaals) alles vrij pretentieus over komen. Kerels van 40? 50? die zich gedragen alsof ze 25 zijn. De math klopt gewoon niet als je het mij vraagt.
Maar nogmaals: Dit is mijn mening. Ik kom hier niet om Metallica te bashen, dat heb ik al genoeg gedaan. Ik kom alleen om mijn mening te vertellen en een paar vragen te stellen.
Ik wacht voor die conclusie liever de hele schijf af en baseer me liever niet op 30sec clipjes :hippie:Citaat:
Cyanide nu ook volledig (niet de live versie) te beluisteren op de website.
Cyanide is wel oke, alleen die overgangen zijn gewoon zo slecht. Vind opzich het rustige stuk dat naar de solo toe werkt wel erg goed.
De clip van the day that never comes
Cool!
Ik vind die slow-motion maar vet irritant bij dat snelle stuk...
Ik vind de clip best wel iets hebben.
Alles wat ik tot nu toe al gehoord heb van Death Magnetic vind ik geweldig :) alleen die snare .. :/ ook bij cyanide, hij klinkt echt raar. Maar voor de rest zijn ze goed bezig imo
Als het maar niet is zoals bij st anger is het hoorbaar.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door davidof
hij is geleaked!
nu maar wachten op een t*rrent!
Nu kunnen alle debielen die gierig zijn beginnen te downloaden.
Heb jij dan nog nooit muziek gedownload ?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Danieldg
Achja, ik heb hem vorige maand al besteld dus tegen 13september krijg ik hem in de bus B)
Kan iemand mij vertellen wat de clip nu eigenlijk met het liedje te maken heeft?
Ik zie gewoon geen verband met de tekst etc:S zal wel aan mij liggen:P
De regels zijn erg duidelijk: geen tips of links naar illegale downloads. De eeuwige dooddoener "ja maar ik koop 'm daarna gewoon" gaat niet op. Illegaal=illegaal en de regels zijn daar erg simpel in en daar is ook verder geen discussie over mogelijk. Als je per se iets moet delen met anderen dan doe je dat maar via MSN, niet hier op het forum.
Topic is opgeschoond.
OK dan doen we het opnieuw.
Vette plaat!!! toffe riffs!!!! Lars drumt in sommige nummers een beetje irritant (alleen de fills op de snare dan). Hij doet dan niks leuks, maar alleen een roffel op de snare en dat vind ik een beetje goedkoop. Voor de rest drumt hij weer retestrak.
Weer veel solo's dus voor de gitaristen weer een genot om te luisteren. Ik ben weer trots op onze old school trashers en dat na een jaar of 15.
Nog wat foto's:
http://www.missionmetallica.com/site...eager_6474.jpg
Kirk met een nieuwe gitaar?
http://www.missionmetallica.com/site...eager_6651.jpg
old news, dat is zijn dracula gitaar. Kirk heeft de rechten op verschillende old school posters van films gekocht ( zie ook mummy gitaar )
Wel leuk dat hij Lars ook gitaar leert spelen, geinige foto's! :p