@MSNL, ik ben nog niet klaar, de bedrading is klaar op het voedingsgedeelte na, moet de achterplaat nog maken en de switching, gaat zeker nog wel een maandje duren, als het werkt kunnen we wel een keer afspreken.
Gr. Hugo
Printable View
@MSNL, ik ben nog niet klaar, de bedrading is klaar op het voedingsgedeelte na, moet de achterplaat nog maken en de switching, gaat zeker nog wel een maandje duren, als het werkt kunnen we wel een keer afspreken.
Gr. Hugo
en dat toch maar een fototje van de laatste stand van zaken, bij de volgende amp ga ik de draden op de buizenvoetjes wel allemaal isoleren met krimpkous, ze maken geen contact maar scheelt niet veel, ook massieve kern draad is minder geschikt hiervoor.
http://img232.imageshack.us/img232/3713/p1010082rg0.jpg
Ik vind de ssound toch behoorlijk verschillen. Soldano is scherper, rauwer. Meer marshall.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentium
Recto is boomy, iets losser, net iets meer saturated sound.
dat komt toch grotendeels door de gebruikte eindtrap? soldano heeft toch el34 en (de meeste) recto's 6L6
soldano gebruikt ook 6l6
Leuk zon discussie:)
maar vind de bouw veel interessanter
@aart
nog 2 weekjes geduld denk ik, dan komt er wel een draadje met onze progress. natuurlijk gaan we allereerst zorgen dat alles min of meer werkt voor we met het project naar buiten komen. nu spelen we nog voor J.K. Rowling en maken we mensen alleen bekend met het feit dat er een projectje aankomt. kan al wel verklappen dat simon op vakantie is, ik overmorgen een week wegben, maar de behuizing al binnen is... btw gehaald bij thomann... 44 euri en dan heb je wel een alu voorplaat.
tja, de x88 is een cool project, no doubt about it. er zijn echter ook andere mogelijkheden, dingen waar je niet zo vlot aan denkt wellicht. wat dat betreft is Simon de creatieveling die met dit idee kwam... maak ik mensen al nieuwsgierig?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hugo
Harrald
Flauw hoor, net als JK Rowling.
En @ Bentium; de recto preamp is idd nagenoeg zoals de SLO, duidelijk een ripoff maar ze klinken wel degelijk erg verschillend.
Er zitten een paar toevoegingen in de recto preamp (wat extra filtertjes)waardoor ie anders klinkt. Je zou die toevoegingen idd schakelbaar kunnen maken.
De eindbuizen zijn niet echt de oorzaak, Soldano gebruikt 5881's wat eigenlijk een soort 6L6-en zijn. Wel heeft de recto geen feedback in de eindtrap in de scheurmodus en de slo altijd waardoor een recto veel meer bas produceerd en daardoor wat lomper en bruter klinkt dan de slo.
@ Hugo; Ziet er goed uit man!
Ben het schakelgebeuren aan het bekijken, wat ik alleen niet begrijp is de functie van de optocoupler OI1A en OI2A, voor respectievelijk het lead en crunch kanaal. Waarom moeten er 2 gebruikt worden ipv 1 aan het einde zoals bij het clean kanaal?
Thx Hugo
Die zitten daar om die kanalen stil te houden als je het cleane kanaal hebt geselecteerd anders krijg je last van overspraak.
Ik had ze in mijn SLO ook eens weggelaten en toen hoorde ik het scheurkanaal zachtjes door het clean piepen, erg vervelend. Nu mute je het signaal voordat het gaat scheuren en dan kan het ook niet het clean verstieren.
Het cleane kanaal heeft het niet nodig omdat dat signaal zo klein is ten opzichte van het overdive kanaal dat eventuele overspraak nauwelijks opvalt.