Met plaatjes ben ik niet handig, dus van mij moet het in tekst. Ik ben een ES335 fan. Ik was al zeer tevreden over mijn Sheraton II, maar het kan beter toch, bovendien was een échte Gibson mijn levenslange droom. De ES 335 die ik nu heb is zéér mooi en bevalt vrij goed, maar is het toch niet helemaal, niet in de laatste plaats omdat de hoge E niet doet wat ik wil en het een voor mij te nieuwe gitaar is (eind jaren '90). Mijn VOX AC30 (misschien niet de logische versterker voor een ES 335 voor blues?) is uit 1964 en dat is ook mijn bouwjaar. Het type hals en frets van ES 335's van de eerste helft van de jaren '60 komt, als ik het goed gelezen heb, het meest overeen met wat ik lekker vind spelen, dus voor mij moet het een echte '64 Gibson ES 335 zijn. Áls je die al te koop tegenkomt en áls die al enigszins betaalbaar is (ik hou rekening met zeker 8000,-!) ben ik bang dat ik niet kieskeurig mag worden over de kleur, maar het liefst zou ik een bruine sunburst hebben en met (ooit) goudkleurige hardware. Ik ben een jaar of 8 geleden al eens in Denmark street in Londen geweest, en als ik voldoende geld heb ga ik daar weer heen, maar hebben jullie een idee hoe je in Nederland vintage gitaren vindt (anders dan dag in dag uit Gitaarmarkt en Marktplaats bekijken?).