ach vond het geinig denk ook niet dat hij zich overschat hoor maar ja onder het mom van toch een leuke post :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_syphon
Printable View
ach vond het geinig denk ook niet dat hij zich overschat hoor maar ja onder het mom van toch een leuke post :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The_syphon
Ach, die youtube jongen is gewoon een onbegrepen GENIE :seriousf:
Hier heb ik lang over nagedacht:
mensen als Vai en Malmsteen, die technisch zeer bedreven zijn, spelen goed gitaar.
Maar mensen als BB King en Brian May enzo, die precies de juiste noot op het juiste moment weten te raken, dát zijn goeie gitaristen 8-)
Ik zag veel mensen iets zeggen over "fouten in solo's"... er zijn geen foute noten, er zijn alleen "spannende" noten ;)
En een live solo die je eerder hebt opgenomen perfect reproduceren is alleen in bepaalde genres van belang, en voor natuurlijk, de instrumentspelende fans die alles precies willen horen zoals het op het Album klinkt. Ik vind het toffer als een gitarist elke keer iets nieuws speelt ipv steeds maar zichzelf te herhalen.
Hmmm, ik geloof dat Eddy Vanhalen heeft toegegeven dat zijn solo over Beat It van Michael Jackson vals is...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kitaarhiero
In een interview heeft Vanhalen daarover gezegd dat hij de solo over bepaalde akkoorden heeft opgenomen en dat de solo uiteindelijk over een heel ander akkoordenschema is geplaatst.
Luister maar eens...
Wat ik gelezen heb over deze "Beat it " solo, is dat volgens Steve Lukather( die de slag gitaar gedeelte van dit nummer ingespeeld heeft) de solo van Eddie opgenomen werd terwijl Michael Jackson op een drumkoffers zat te drummen en dat er dus geen sprake was van een akkoordenschema waar hij zich op kon richten.
Maakt ook niet veel uit want deze solo blijft een klassieker :)
We hadden toen net het hoogtepunt van de hair metal gehad he? Een gitaarheld die gewoon lekker goor 70s achtig scheurde zonder Floyd Rose, zonder 19"rack ter grootte van een koelvriescombi en zonder rechterhandtapping was heel welkom. Hun sound was niks nieuws, maar wel echt anders dan wat er tot die tijd aan stevige rock in de top40 stond.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orgasmocaster
Een goede gitarist is voor mij iemand die origineel is, en daarom niet de meest snelle en harmonisch correcte solo's (al dan niet zelf) ineen weet te fratsen. Cobain, Hendrix, Slash etc. zijn misschien geen gitaarvirtuozen, maar verzin jij maar eens een originele riff die aanslaat bij de mensen.
Gitaar spelen is zo veel meer dan enkel noten aframmelen.
Is Frusciante al genoemd bij de meest overschatte gitaristen? Ik had niet zo'n zin om 25 pagina's terug te lezen.
Noem me een nummer waaruit zijn genialiteit blijkt en ik ben direct bereid m'n mening te herzien en evt. excuses aan te bieden. Ik heb in ieder geval in al die jaren nog geen behoorlijke solo van hem gehoord en nou kick ik heus niet zo op solo's maar hij speelt ze vaak dus mag je hem er wel op bekritiseren lijkt me...
Doe me je mailadres en ik stuur je wat mp3'tjes op, hoewel ik het woord geniaal niet gebruik.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puntdroad