Oke, dan is dat duidelijk. Die foto moet je dan een andere keer maar eens bekijken. Is echt een hele mooie vlam.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred dons
Printable View
Oke, dan is dat duidelijk. Die foto moet je dan een andere keer maar eens bekijken. Is echt een hele mooie vlam.Citaat:
Kort vraagje tussendoor:
Ik wil binnekort graag een '62 strat' in elkaar zetten, bestaande uit Allparts body en neck. Omdat ik graag toch iets zelf zou willen doen, zou ik graag de neck stainen zodat hij dat vintage gelige kleurtje zou krijgen. Ik zou het graag met ColorTone van Stewmac doen... alleen weet ik niet welke kleur ik moet bestellen én of ik nog moet mengen of niet. De body zou ik graag ook stainen, maar dan het liefst in het wit. (eigenlijk hetzelfde zoals bij mijn classic 50's tele, die ik ondertussen niet meerheb :satisfie: ). Dus in de nerven iets donkerder, en de rest wit. Ik kan alleen geen witte stain vinden bij Stewmac :mad:
Alvast bedankt voor jullie hulp!
ik gebruik voor vintage yellow de amberstain van Stew, gewoon verdunnen met water en met een sponsje opbrengen
een witte stain bestaat ook niet echt, wat een leuk resultaat voor de doe-het-zelver oplevert is White wash beits (van cetabever geloof ik) deze kun je dan helaas niet hoogglans overheen lakken
ook kun je witte acryl (uit een tube) met een sponsje in het hout wrijven voor een semi transparant wit (en dat kun je en moet je ook aflakken)
om de nerf donker te krijgen zul je die eerst moeten vullen met een mahonie kleurige filler
Fred, de hals bijft een beetje te dekkend na het verwijderen met thinner, er blijft teveel stain op het hout achter om een groot kleurverschil tussen hout en nerf zichtbaar te maken.
Andere trucjes om tussen de nerven meer stain te verwijderen? Het vlamt niet echt.
als het echt te dekkend is dan schuur je de rest met 400 grit weg (er blijft genoeg verf in de nerf achter omdat je "gethinnerd" heb )
Oke, ff 400 papier halen. Nat of droog schuren?Citaat:
voor betere kleur controle droog (met nat lijkt het donkerder)
en oh ja als je dan met bijvoorbeeld oker ecoline of getinte lak er over heen gaat komt de tekening weer terug die verdwenen was met het schuren
bij de gitaarbouwmeeting zal ik wel wat materiaal meenemen voor voorbeelden (met verschillende materialen en verven)
dat hoop ik dan maar. Heb hem eerst donker gestaind, geschuurd en daarna licht gestaind. Denk dat ik hem nog eventjes heel licht ga schuren en dan ga lakken. Hopelijk komt het er gelakt een beetje uit te zien zoals de hals er nat uitziet.Citaat:
Ik heb nu met acryl ongeveer 7 "nevel" lagen aangebracht, en licht opgeschuurd met nat 2000 grid schuurpapier maar het slaat een beetje dof uit eigenlijk, en ik ben nu bang dat ik mijn verf laag gesloopt heb.
Is dit normaal en doe ik iets verkeerds of maakt het niet uit en moet ik dikkere lagen spuiten ?