Hadie Artnaz,
Kun je dat ook beargumenteren?
Gr. Enrico :)
Printable View
Hadie Artnaz,
Kun je dat ook beargumenteren?
Moeilijk. :p
Ik vind dat wat hij bij het begin van Tarot Woman doet niet heel bijzonder als je het vergelijkt met wat hij "normaal" doet. Genialiteit van hier tot Wellington (ligt verder dan Tokyo:D) hoor, maar het is gewoon niet heel anders dan andere solo's. Na de overgang wordt de solo nog mooier, maar als geheel vind ik hem dan niet meer megasuperhyper-geweldig.
Neem ik voor het gemakt Gates Of Babylon als voorbeeld als nummer en de solo. Het nummer heeft meer diepgang en afwisseling dan Stargazer, die op mij toch vrij eentonig overkomt (nogmaals, in Blackmore-termen, vergeleken met elke andere band is het voor een mij gigantische parel). Meer melodie, alle instrumenten zijn spannender, meer variatie...
Solo is gewoon ongelooflijk... Onstandaard noten, onstandaard ritme, "rare" dingen... Maar toch melodieus en prachtig. Zo is de overgang vrij rustig, maar Blackmore doet daar allemaal freaky dingen. En tja, elke maat is gewoon one-of-a-kind geniaal. En het belangrijkste, het doet gewoon veel meer met me.
Hoewel Tarot Woman ook heel veel doet, maar niet op een hele andere manier als andere Blackmore-solo's, om dezelfde redenen die ik genoemd heb.
Veel beter kan ik het niet onder woorden brengen.
http://www.youtube.com/watch?v=b9oymWJXp68
Alleen jammer van die kloothommels in het publiek.
enne... http://www.youtube.com/watch?v=qGrVK_EM78Y
Beste? Ligt er aan welke criteria je hanteert, denk ik. Ik kan er errug van genieten.
Ja, Gates o Babylon is inderdaad fenomenaal!
Vooral van de sound krijg ik koude rillingen. De nooteuze ook erg mooi. Soms langzaam, soms snel ook netjes.
Voor mijn idee heeft Tarot Woman dat ook allemaal, maar dan in een wat korter tijdsbestek :)
By the way, wat vind je van Tougher than the rest - Bruce Springsteen.
Iets heel anders, maar bloedmooi vind ik het.
Deze (bij iets van 3:30)? Is toch superstandaard?
Yep, 3:05 tot 3:40 ongeveer.
Standaard mwa mischien wel. Met zo min mogelijk noten maximaal effect.
Dit is trouwens net iets langzamer dan op de plaat, iets te langzaam naar mijn idee.
:) Enrico
Wat vind je trouwens van Michael Schenker?
Ik vind bijna al zijn solo's top! Ik begrijp niet dat hij alijd zulke k:???:t-muzikanten om zich heen heeft. Die man verdient een top-zanger en een top-band.
Of zie ik dat verkeerd?
:) Enrico
Michael Schenker vind ik ook goed ja.
Verder wat solo's betreft in willekeurige volgorde...
- Gary Moore
- Doug Aldrich
- David Gilmour
- Steve Vai (supercreatief en emotioneel, maar zijn muziek pakt me niet en dus de solo's ook niet)
- John Sykes
- Rhandy Roads
- Jake E. Lee
- Vivian Campbell
- Paul Gilbert
- Brian May
Verder weet ik het zo niet uit mijn hoofd.
Wat ik ook een mooie vind is:
Friday Night - Ad van den Berg!
Van eigen bodem maar daarom niet minder :)
Enrico
Ik vind Adje ook interessanter om te luisteren dan Van Halen om eerlijk te zijn.
Ik had al eens vertelt dat hij een keer bij een talentenjacht jureerde, en ik de deelnemende drummer "begeleidde" met Burn. Achteraf lang met Adje gepraat (geweldige verhalen had hij ook), superaardige en bovenal coole gast. Ik baal nog elke dag dat onze band toen uit elkaar ging, want hij had beloofd dat hij een keer langs zou komen als we weer gingen optreden... :(
Mocht ik binnen niet al te lange tijd een nieuwe band hebben en we gaan optreden, zal ik hem (na 2-3 jaar) alsnog schaamteloos contacteren! :cheerup: