-
Arjen, die versterker ken ik niet en het zegt me niks. Ik gebruik Harman Kardon versterkers en heb nooit problemen terwijl het af en toe behoorlijk hard gaat.
Ik lees op audio forums over versterkers als bijvoorbeeld de Bose PA versterker, hoog vermogen maar zo dom ontworpen dat een kant van de spanning kan wegvallen en dan geeft hij 80 volt gelijkstroom op de speaker. Die gaat per direct in rook op.
Een versterker kan best een hoog vermogen leveren, maar dat zegt mij verder geen reet over wat hij met een speaker gaat doen. Een dikke goed ontworpen versterker sloopt je speaker minder snel dan een te kleine amp.
Ik heb nooit veel vertrouwen in goedkope zooi, zo had ik een Behringer koptelefoonversterker van iemand gekregen die binnen no time zes dure koptelefoons aan flarden blies. Tot ik op Harmony Central las dat meer mensen dat hadden. Als je hem wil hebben mag je hem meenemen, maar koop dan wel koptelefoons bij de Action van 69 cent per stuk.
Een plop zal toch niet zomaar een tweeter wegblazen lijkt me, tweeters sneuvelen door gelijkstroomcomponenten van clippende versterkers.
-
hmm, dan moet ik idd maar eens op zoek naar een betere amp!! Gaat wel goedkomen denk ik.
Voorlopig valt er wel te werken, heb speakers verwisseld. Maar nieuwe tweeter moet nog wel gebeuren, zal marktplaats in de gaten houden!
Btw, nieuw filmpje gemaakt van een band die hier laatst was! DEAFENING, erg leuke gasten, was heel gezellig! zie hier:
FILMPJE
en zie het eind ;)
-
Informatief filmpje.
Geeft een goed beeld van de studio en hoe een sessie in zijn werk gaat/kan gaan.
had je al die nieuwe menpanelen zeker op de gang staan ofzo? :D
-
Ik heb net een setje IMF Super Compacts opgehaald in Leiden:) Doen het prima, klinkt ook nice op het eerste gezicht, ga ze zo aansluiten in de studio!
Dan ben ik in ieder geval even van dat tweeter probleem af!
-
Zo zit je te zoeken naar een drumtrack en zo vind je een studio in het muziekcentrum waar je al ruim tien jaar oefent!
Dat hadden ze achter de bar ook wel eens mogen vertellen....
Mocht ik je eens op de donderdagavond tegen komen dan spreek ik je wel aan.
In ieder geval veel succes!
-
zo ben al een tijd niet op het forum geweest, had 2maanden geen internet door verhuizing en wat problemen.
het opnemen is gewoon doorgegaan, aantal bandjes over de vloer gehad!
Ik wil jullie graag "Vélo Volé" voorstellen, een heel leuk bandje uit a`dam, met nogal maatschappelijke teksten. zag ze een keer in een theather, en had ze uitgenodigd voor een opname, want ik vond het nummer erg aanspreken!
Het is gefilmd, een leuke live-sessie in de studio! ZIE HIER HET FILMPJE
Ik wil geen politieke discussie uitlokken hier overigens :)
-
Leuk gedaan Arjen, goed bezig en het klinkt ook prima hier.
-
thnx :) Zelf vind ik dat dit wel beter had moeten worden... eigenlijk heb ik wat verkeerde keuzes gemaakt in het opname proces, had meer uit moeten pakken, dan was het ook beter geweest... enfin, leerpuntje!
Een liveband is toch anders opnemen, dan wanneer het in delen gaat of met overdubs.
Krijg volgende week een rockabilly-band die live wil spelen:) Incl contrabas! Dat wordt weer een toffe uitdaging!
-
Ha echt leuk de laatste tijd! eerst een zanger/pianist gehad die 17 nrs in een dag heeft opgenomen, prachtige liederen, ik zat ontroerd in de controlroom mee te genieten. hij komt later terug voor nog 6 nrs en het totaal komt dan op 2 album CD`s :) TOF!
Daarna had ik een puike rockabilly band over de vloer, 7 nrs ingespeeld, veel feeling en heerlijk gitaarwerk! En een heuse contrabass, dat was ook erg gaaf!
http://a1.l3-images.myspacecdn.com/i...8e4f4d18/l.jpg
Man wat klonk die 52`er lekker door een Hot Rod Deluxe
http://a1.l3-images.myspacecdn.com/i...4da6366c/l.jpg
En dit weekend zat ik 20 uur in de studio met een keiharde hardcore/metalband! Was zelf helemaal op aan het eind van de 2 dagen. Ze komen nog een keer terug voor de zangopnames, en dan komt het direct op een EP die gereleased wordt.
Studio = cool!
-
Audio van de rockabillyband op www.myspace.com/tjardastudio, bovenste in de playlist