Lijkt inderdaad een hele logische stap om te nemen. Het punt is echter dat ik in de loop der jaren een heleboel prachtige spullen bij elkaar heb gekocht, maar waarvan een groot deel aan een grondige (en soms kostbare) revisie toe is. En dan heb ik het over twee versterkers, twee gitaren plus vier of vijf effectpedalen. Verder moet ik opletten om de overige gitaren niet te verwaarlozen en voel ik de noodzaak om eindelijk ook eens te investeren in de saaie, doch o zo belangrijke randvoorwaarden voor een goed geluid, te weten kabels, pluggen, bescherming en diverse componenten.
En daar houdt het niet mee op, want net als ieder ander hier heb ik regelmatig last van wat men hier ook wel GAS noemt. Mijn GAS is echter geen blinde GAS, maar zeer gericht op relatief goedkope spullen die ik allen noodzakelijk acht om mezelf te blijven ontwikkelen.
Je begrijpt dat je in zo'n geval gedwongen wordt keuzes te maken en prioriteiten te stellen. Iedere keer wanneer een soortgelijk geval als deze confronterende verkoop op Ebay zich voordoet, voel ik de pijn van de verwaarlozing en dringt zich bij mij de vraag op of een bezoek aan de reparateur te verantwoorden is. Maar dan realiseer ik me telkens dat ik ook nog 4 gitaren heb die uitstekend in orde zijn en waarmee ik onder alle omstandigheden uit de voeten kan. Tegelijkertijd speel ik alleen nog maar over geleende versterkers....
Het is mijn lot.
Ik zou kunnen overwegen om wat spul te verkopen, maar dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen. :(