volume van de GT8 staat bij mij ook op max, maar dan dus de input in, en niet in de effectloop
Printable View
Op zich is dit niet heel raar hoor, zo hoor je precies je versterker, niet gekleurd door andere speakers of de monitormix. Als je thuis speelt speel je ook altijd met je gezicht naar je versterker, en niet met je rug er naartoe, omdat dat het lekkerst klinkt.
Weet dat gasten als bijvoorbeeld Mark Tremonti een speciale gitaarmonitor aan hun voeten hebben, een veredeld cabinet, gevoed door een gitaarversterker.
(post gaat voornamelijk over de HT-20, maar omdat die zwaar gerelateerd is aan de HT-5 zet ik hem toch maar hier. en de HT-5 noem ik ook nog kort)
Hai allen,
ik heb hier sinds de zomer de Blackstar HT-20 combo, dat is zegmaar de opgeschaalde versie van de HT-5. Toen ik hem kocht heb ik een groot aantal andere versterkers (allemaal BUIZEN, cuz no tubes means no fun & no tubes and all chips makes you a dull boy) geprobeerd, zoals de Vox AC20 (die had een prachtige clean, maar de gain was helaas niet gruizig genoeg), een buizenbak van Laney (je kon heel mooi de amp in kijken zodat je de buizen zag gloeien, maar hij was niet dual channel en de disto was waaaay te gritty), de Blackstar HT-5 (wat een mooie amp! hij kan alleen niet hard genoeg om samen te spelen met een drummer).
Dus mijn keuze viel op de HT-20. Echt een heerlijk ding, klinkt net zoals de HT-5, alleen heeft veel meer bas omdat de speaker 12 inch is. De clean is echt wat je verwacht van een buizenclean, een beetje een Vox geluid maar net niet zo sprankelend.
Maar het gaat natuurlijk om wat de gain doet en die doet het zegmaar heeel erg goed! Alles boven hoger dan 12 uur is echt way te gruizig, maar links daarvan kun je kiezen tussen alles vanaf zo goed als clean tot breakup tot intense gruis. Het geluid is dan echt puur buizenpret.
Verder: een EQ, maar de amp klinkt toch al heel goed. en de misterieuze ISF-knop, maar dan een gimmick is die ook niet. footswitch, FX loop, +6 dB knop, je kan dr een externe speaker aan zetten.
Hij is ook erg moeilijk te sjouwen.
Toevallig heb ik vanmiddag wat met de ISF-knop zitten spelen, ik kreeg er toch wel behoorlijk wat leuke geluiden mee hoor! Wel voor het eerst naar links gezet, hij stond altijd op 2 uur, nu op 10 uur.
Wat betreft zou je een andere pre-amp buis kunnen proberen. Ik weet zo uit m'n hoofd niet precies welke, maar ik heb ooit wat gevonden over de effecten van andere buizen, ook om de gain lager te krijgen. Zou voor mij ook goed werken, aangezien ik 'm altijd onder 12 uur heb staan omdat ik 'm nog boost.
Heeft iemand hier al wat geëxpirimenteerd met verschillende buizen?
Hoe hebben jullie de ISF en EQ ingesteld staan bij deze versterken? Misschien leuk om een overzichtje van verschillende instellingen te maken.
btw, weet iemand of er al mods beschikbaar zijn voor deze versterker, bijvoorbeeld om de speaker niet te laten dempen als je de emulated output gebruikt?
Bij mij doet de speaker-output het gewoon als ik de emulated-out gebruik. Maar ik heb dan de head versie.
Ik heb ook de head, maar bij mij dempt ie de speaker uitgang echt wanneer ik opneem via de emulated output.
Misschien heeft het te maken met de instelling voor jouw midrange.. staat die laag afgesteld? dan hoor je het ISF verschil volgens mij wel duidelijk. maar midknop staat altijd lekker hoog (over twaalf) en dan hoor je helemaal niks als je de ISF n draai geeft (in overeenstemming wat er in de handleiding stond, dacht ik)