Stuur eens een berichtje naar BeeJee, die wil er volgens mij van af...Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Printable View
Stuur eens een berichtje naar BeeJee, die wil er volgens mij van af...Citaat:
@mike,
is die lightsnake zo kut dat je 'm wegdoet?
Citaat:
je kan toch met een DD-6 de feedback omhoog draaien... dan bekom je dat effect toch op een veel goedkopere manier
neeh
vraag maar aan nocki :P
ok!
Nocki, leg eens uit :D
Feedback omhoogdraaien = sterker hoorbare delays.
Twee delays achter elkaar geeft delay op delay. Zeker als je ze dan ongeveer een derde uit elkaar timed krijg je heel mooie effecten.
toen ik de DD-6 testte, dan kreeg ik gewoon meer delays als ik de feedback omhoog draaide. zette ik die op nul dan herhaalde alles slechts 1 keer
Met twee delays bedoelen ze twee onafhankelijke delays. Zo heb je dus twee delays die verschillend kunnen zijn qua klankkleur, maar ook wat betreft de intervallen is het verschillend dan met één delay. Zo kun je ze dus snel achter elkaar laten plaatsvinden, off-beat, etc. Met één delay krijg je regel je met de feedback de frequentie van de delays...
Voorbeeldje: Met twee delays kun je bijv. dit doen, wat niet bij een enkele delay kan:
"X1" = herhaling delay 1
"X2" = herhaling delay 2
"-" = "pauze"
| X1 X2 - - | X1 X2 - - |
| X1 - - X2 | X1 - - X2 |
Bij een enkele delay kun je alleen dit krijgen, met verschillende tijden ("pauzes")
| X - X - | X - X - |
| X X X X | X X X X |
| X - - - | X - - - |
Toch?
Ja, dat zeg ik ook. Lees even de beschrijving hierboven, is redelijk duidelijk. Hoorbaar vertaalt het zich een beetje in het ritme zoals hoe een paard galoppeert. Gebruik je fantasie of zet eens twee delays achter elkaar ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Valoosj
of 62352423423523 delays :P