Hier is mijn Squier JV-strat. Ik zal wel weer eens betere foto's maken.
http://94.100.113.173/88850001-88900...68_6_bp0J.jpeg
Printable View
Hier is mijn Squier JV-strat. Ik zal wel weer eens betere foto's maken.
http://94.100.113.173/88850001-88900...68_6_bp0J.jpeg
Oeh, geil Chris, m'n versterker die gesandwitched wordt! 8-)
Ik heb wat pickups van USA Vintage Reissues op het oog. De zoekfunctie levert niks op, '70s, '62 etc. is te kort om te zoeken.
Wat denken de kenners hier dat het beste het geluid van Gilmour benadert (Dark Side of the Moon, Wish You Were Here, The Wall e.d.); de 70s pups of de '62 reissue?
Misschien zijn de CS '68 wel beter, maar daar betaal je een stuk meer voor. Deze kan ik voor een zachte prijs krijgen.
Volgens deze site zitten de volgende elementen in de nieuwe David Gilmour signature strat:
Wat je ermee kunt weet ik verder niet.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fender David Gilmour signature Strat specs
Ja, dat wist ik, toch bedankt. Hij heeft zelf een late '60's strat. Hoeveel verschil er in de elementen in de loop der jaren zit weet ik ook niet.
Waar is Mr.Fingers als je hem nodig hebt :sneaky: .
Hoi,
Gilmour had in die tijd gewone standaard Fender pickups. Elke low output singlecoil is perfect voor dit klusje. Gilmour had van 1977 tot 1979 (Animals Live, David Gilmour album, The Wall recordings) een zwarte Dimarzio FS-1 in de brugpositie voor meer power. Persoonlijk vind ik dat je ook een krachtigere brugpickup moet hebben. De Dimarzio FS-1 en de Seymour Duncan SSL-5 zijn erg vergelijkbaar, ik heb de FS-1 gehad in een Stratje en was er zeer content mee! Je krijgt duidelijk een dikker geluid, stukken meer ballen, het klinkt niet meer iel, zonder dat je het "Strat geluid" verliest. In de hals en midden zou ik gewoon standaard low output pickups zetten.
Ik heb inmiddels de Fender '69, '54, Fralin Vintage Hot, Seymour Duncan SSL-1's, Kinmans Woodstock kunnen testen op hoog volume en de pickups die in mijn Stratje zaten, BG Vintage '60's waren voor mij en drie anderen toch echt de beste. Bovendien nog het goedkoopste ook, inclusief verzendkosten en invoerheffingen. Meeste kwaak, meeste klankvariatie tussen de verschillende standjes, zeer goede pickups! En mijn favo voor Gilmour uit de tijd van Dark Side/WYWH/Animals/The Wall... :)
Wat wil je precies weten?
Ik heb Gilmour pups laten winden, de '67 sound dan, de '69 sound is meer Hendrix area.
Gilmour heeft natuurlijk meerdere stratsounds, ik heb het voornamelijk over die Harley Davidson growl uit Echoes tot en met Dark side.
Overigens zijn pickups maar een heel klein ingredientje van zijn sound, een late sixties early seventies strat klinkt echt anders dan een late seventies, eighties of reissue.
Als ik het zo lees komen de '62 RI pups meer in de buurt dan de '70's. Een complete nieuwe set 'exotische' pups wil ik er voorlopig niet in, ik wil er op dit moment niet al te veel geld tegenaan gooien.
Je hebt natuurlijk gelijk Pepe als je zegt dat de pups nou niet zo belangrijk zijn om zijn sound na te bootsen. Zijn effecten, amps en vooral manier van spelen zijn natuurlijk een stuk belangrijker, dat klopt.
In dat geval, wat EJ ook al zei, vintage low output pickups -voor de pre shine on sound- will do the trick. En dan liefst de "engelse" variant met scooped mids. Kwa fender zijn de de '69's, Mayer's Big Dipper en de '82/'83 pups, de duncans surfer II klinken ook prachtig maar wat prijziger.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arjan12
De non staggerd fender seventies klinken te dun, de 54's te amerikaans, de fender vintage pups ( 57/62) zitten daar ergens tussen in, evenals de duncans ssl1.
heb vandaag een matzwarte Fender highway 1 strat gekocht, echt te gek! wat een sound dat ding, en heel lekker spelen. super agressieve pick ups ook.
de highway one is ook voor een zeer lekker prijsje te kopen, aanrader!