I totally agree met de posters hierboven.
Als je het geluid van de custom pickups minder vindt dan de b.o.... dan mis je de point van een custom lijkt me.
Die knoppen horen er ook niet op he?
Maar ach, whatever floats your boat..
Printable View
I totally agree met de posters hierboven.
Als je het geluid van de custom pickups minder vindt dan de b.o.... dan mis je de point van een custom lijkt me.
Die knoppen horen er ook niet op he?
Maar ach, whatever floats your boat..
hoeso nou weer verprutsen? het is voor mij een hele verbetering. mocht de gitaar ooit nog op marktplaats belanden heb ik alle orginele pots en pickups nog. hoewel mij dat sterk lijkt, dit is mijn droomgitaar zoals hij nu is.
en dat oranje stoplicht verander ik nog wel een keer, ik heb niet zo een knopje liggen helaas:)
Correct me if i'm wrong, maar een Custom koop je toch grotendeels voor de geweldige pick-ups die erin zitten :???:
Nou ben ik geen SD freak, altans, nog niet maar ik heb het gevoel dat die dingen, just-like-EMG in elke plank hetzelfde klinken.
Die custom moet orgineel zijn om als een custom te klinken. Dat verdient ie naar mijn mening.
Whatever. Het is jouwn gitaar :D
Wie zegt van wel dan?
Dat heb je dus helemaal fout. In tegenstelling tot wat jij beweert over de S-D is hij totaal anders dan de EMG. En wat de S-D doet t.o.v de EMG is het karakter van het hout naar voren halen en deze dus versterken. De blackouts heb ik inmiddels in verschillende "planken" gehad en geloof me wanneer ik zeg dat het inderdaad een vette reet uitmaakt. Dit zeg ik dus van uit eigen ervaring. Dit is dus geen herhaling van wat ik ergens anders heb gelezen.
Ik denk dat de custom juist dit soort elementen verdiend. Een custom is ook niet meer als een fijn stuk gereedschap. De meerwaarde van het materiaal wordt gewoon dik betaald.
Mocht je de blackout is een waaibomenhouten gitaar drukken zul je het ook te horen krijgen dat het maar een veredelde lucifer is.
In ieder geval bedankt voor je bijdrage. Iets waar ik in ieder geval iets aan heb.
De Black-outs ken ik niet. Ik ken wel heel veel andere elementen van SD en heb daar mijn mening over. Ik weet niet of ik de black-outs in mijn mening kan betrekken omdat ik ze simpelweg niet ken. Wellicht ben ik iets te snel met mijn oordeel geweest?
Toch blijf ik bij mijn standpunt dat een custom, met zijn originele elementen het beste zal klinken, omdat ik gecharmeerd ben van het custom geluid. Zoals velen hier.
Waar staat 81/85 in mijn tekst dan?? :D
just-like-emg, de bekende tegenhanger van de blackouts (emg 81/85) die erom bekend staan heel steriel te klinken.
ik vond burstbuckers erg vet klinken, helemaal met een lekkere overdrive, maar ze misten heel veel in mijn geluid, ik mistte een soort van ''kracht/punch/body'' of hoe je het ook wil noemen :D en m'n geluid. met blackouts heb ik dat dus wel. ik ben dik tevreden erover :hippie:
Aangezien jij de custom goed kunt gebruiken in zin std config zal elke aanpassing voor jou een downgrade zijn, so be it. Het is voor de wat meer hakkende gitarist die de custom wel waardeert om z'n uitstraling en "warmte". Die kan de blackout juist heel goed gebruiken om dat karakter naar voren te brengen zonder in te hoeven boeten aan definitie, strakheid enz enz.
Het klinkt misschien een beetje raar maar ik heb ervoor gekozen om ze in mn uitgeholde gibson te planten en dat geeft zo'n ontzettend gaaf geluid maar toch mis ik een bepaalde "rauwheid" die heel moeilijk is te omschrijven. Ik heb dit in een door mijzelf geopende topic proberen te omschrijvenklik.
Anyway pannekoek heeft z'n custom niet verprutst. Hij heeft hem "toepasbaar" gemaakt.