lijkt mij inderdaad zwaar overdrevenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruncher
volgens mij zweven er nog genoeg oude vintage rond met originele veren
Printable View
lijkt mij inderdaad zwaar overdrevenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cruncher
volgens mij zweven er nog genoeg oude vintage rond met originele veren
Ik heb mn strat sinds januari en er zitten nog steeds dezelfde veren op, snaren heb ik inmiddels al 4x vervangen.
Maar: reken maar dat het beter is als je het kapje weg haalt, anders zou het meerendeel van de strat spelers het niet doen :satisfie: .
dat kapje gaat toch altijd maar kapot als het eens wat hard tegen je broeksriem beukt. Ik heb die backplate er op staan met 2 schroeven (in tegenovergestele hoeken), dan hoef ik er maar 1 los te draaien, en dan kan ik het plaatje wegdraaien.
Veren hoef je nooit te vervangen, wel afstellen maar dat doe je alleen als je op een andere snaarspanning overstapt, dan moet je bij de stelschroeven kunnen. Dat plaatje zit daar om cosmetische redenen, je kan natuurlijk ook de backplate van je Les Paul switch of pots er af laten als je dat mooier vindt.
Vooral als je je tremolo tegen de body heb liggen, komen de gaatjes in de tremolo en de backplate niet overeen. Vandaar dat het dan handig is om het ding er gewoon af te laten.
Veren gaan inderdaad een jaartje of 50 mee...
Huh? Ik heb niet veel strats gehad, maar de schroeven van de backplate gaan toch nooit in de tremolo? Die gaan gewoon het hout in en hebben geen enkele relevantie met de tremolo of het tremolo blok zelf.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie
Gaatjes voor de doorvoer van je snaren, bedoelt ie denk ik. :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MarkV
aha nou snap ik wat ie bedoelt... my bad :satisfie:Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
Godsamme en ik heb me altijd af zitten vragen waarom ze die gaatjes van de tremolo nooit mooi uitgelijnd zijn met die gaatjes in de backplate....
Nooit bij nagedacht dat dat met de stand van de brug te maken heeft!!
favo rw-strat:
http://i49.photobucket.com/albums/f2...o/100_3614.jpg
maple neck in aantocht:
http://i49.photobucket.com/albums/f2...o/100_3621.jpg