ohja in dat gitaar geval :D
Printable View
Misschien offtopic maar vind je een minimum bod van 700 euro op die koelcaster niet een beetje heel erg veel?:sssh:
Kom je wel eens in Brussel? Ga eens voor de gein met de metro daar. Bespaart je een dagje dierentuin.
On topic: Gitaar op de foto lijkt mij een echte. Het zal wel zo'n typische scam zijn, waarbij het alleen mogelijk is de gitaar opgestuurd te krijgen zonder te testen etc. Die kerel heeft die gitaar helemaal niet. Heeft gewoon foto's van internet geplukt, en de tekst erbij ook.
Deze Goldtop ziet mij er niet uit als een Gibson, ik kan er nog niet direct mijn vinger op leggen waarom niet, wat is jullie mening?
http://link.marktplaats.nl/504829430
Voorzichtig aan met je onderbuik gevoelens, er is niks aan deze gitaar wat nep roept en begrijp dus eigenlijk niet waarom deze gitaar wordt gepost? Beetje weining en onduidelijke foto's dat wel, maar bij mij gaan er geen alarmbellen rinkelen.
Knoppen trussrodcover binding pu ringen case; alles klopt zo te zien.
http://link.marktplaats.nl/504201690
Dat woordje Fender in de titel van de ad moet er maar uit.... :seriousf:
:dontgeti: :???:Citaat:
nieuw gekocht maar nooit iets mee gedaan
GVD!! Nou, het lijkt erop dat ik nu toch ook eens ben opgelicht op MP...
Omdat ik te weinig LP koffers heb ging ik dus kijken op MP en geboden op een mooie bruine (non-Gibson).
Direct goed contact met deze meneer, deal gesloten en gezien de afstand (ik in het zuidwesten, hij in het noorden) geld + verzendkosten netjes overgemaakt.
Het laatste wat ik van hem vernomen heb is dat hij het geld binnen heeft en de koffer (die dag nog) op zou gaan sturen.
De advertentie bleef echter op MP staan (maar ja, dat kan als iemand niet zo heel stipt daarmee is) en staat er nu nog steeds op. Ik ging nattigheid voelen. We zijn ruim een week verder en ik heb verschillende mail naar m gestuurd, maar totale radiostilte....
Het kan altijd dat er iets is waardoor hij even verhinderd is, maar ik krijg toch een vervelend gevoel hierover. Wat kan ik doen? Weinig zeker?
Moet ik de adverteerde met naam en toenaam hier posten? (hoewel de advertentie nu niet moeilijk te vinden zal zijn :D) Kent iemand deze dude?
tuurlijk hier plakken, dit is de digitale schandpaal :D
dan gaan wij bieden, kijken of we wat horen.
Ik weet niet hoeveel je voor die koffer gegeven hebt, en of deze regel ook geld in Nederland, maar er is zoiets als een onverschuldigde betaling. Hierbij heb jij (per ongeluk) geld gestort naar een rekening die je helemaal niets verschuldigd was (of in dit geval, die je niets wil geven na die betaling).
Indien je die persoon dagvaardt voor het vredesgerecht (opnieuw geen idee of dit bestaat in NL) kan je bijna niet meer verliezen (er is nooit 100% zekerheid natuurlijk). Op zich wel veel werk als het maar over 40 euro gaat...
Eerste reactie: doen, nailen die gast.
Echter, een jaar of drie geleden heb ik op Marktplaats een midi-kastje "gekocht" en al vooruit betaald. Ging om ong. 25 euro. Na een week niets, twee weken niets en totale stilte. Geen mail, geen pakketje. Ik heb 'm toen gewaarschuwd dat ik 'm met naam en toenaam zou gaan noemen op allerlei sites. Geen reactie. Ik wist zeker dat ik de juiste persoon had a.d.h.v. adres en tel.nummer, maar het was te ver weg om de sportschool in te schakelen... :seriousf:
Uiteindelijk inderdaad naam etc. gepubliceerd en er gebeurde verder niets. Tot ik een jaar later een smekende mail en even later telefoon kreeg van deze persoon om alsjeblieft die posts e.d. te verwijderen, want bij een sollicitatie was hij hiermee geconfronteerd.... en kreeg de baan niet!
Ongelofelijk, maar waar. Ik kon echter niets voor 'm doen, want die posts kan ik niet meer verwijderen en stonden inmiddels overal, door anderen doorgestuurd.
Vanzelfsprekend was dit nooit mijn bedoeling, hoe erg ik ook baalde van zijn handelen. Dat kastje was overigens al lang weg...
Kortom, kijk uit met dit soort acties, want de gevolgen kunnen groter zijn dan je voorziet...
@langun: ik heb natuurlijk geprobeerd mijn geld terug te krijgen, maar dat kun je schudden. Ook wel logisch, het is een bewuste betaling van mij aan hem en stel je voor dat ik dat kastje wel gekregen had, dan zou ik kunnen claimen dat ik niets ontvangen had en dan wordt het welles-nietes.....
And justice after all!
Nou, ziek of dood was ie dus niet. Gewoon een kwestie van toch wel oplichten.... Uiteindelijk was hij waarschijnlijk wel doodziek van die actie van mij. :seriousf:
Had met plakken dus iets anders in mijn hoofd en bij blij dat jij alleen de advertentie hier wilde zien! :)
tja, ik zou daar niet mee zitten.
geen idee of het ergens te vinden is, ik denk het wel, er was eens een gast die openlijk aankondigde mijn huis in de fik te komen steken.
en dat deed hij ook via emails.
bij de 3e keer vond ik het genoeg en heb ik de boel uitgeprint en aangifte gedaan.
2 jaar voorwaardelijk en 250 euro boete heeft hem dat opgeleverd.
vette pech.
hij deed nog een laffe poging mij aan te klagen wegens valse aangifte doen, maar hij had zelf voor uitstekend bewijs gezorgd :D
Ik zou nog even wachten. Een week is naar mijn mening net te kort om gelijk een oordeel te vellen.
Ik heb ook wel eens gehad dat er wat tussen kwam en pas 3 dagen later op het postkantoor stond dan ik had beloofd. Toen zat er nog een weekend tussen en hup, 5 dagen later dan verwacht had de koper het pakket. Grote pakketten duren ook langer denk ik
Inderdaad, groot gelijk. Hij had de berichten dus wel gezien, maar zichzelf gewoon stil houden. Dan kan je er dus niet meer onderuit komen door te zeggen ik wist van niks. En achteraf gaan liggen zeiken omdat hij zijn baan niet kreeg. Vergooit hij mooi z'n toekomstige job voor iemand te tillen voor 25 euro. Wat een lul zeg...
Nee, het maakt normaal gesproken idd niet uit hoe groot het pakket is. Maar dat hij als laatste meldt dat het geld binnen is en nu al een week geen teken van leven geeft verontrust mij. En de advertentie staat er nog gewoon, vind ik raar.
Ik heb m vandaag maar eens een mailtje gestuurd onder een ander mailadres, in de hoop iets van een adres of telefoonnummer te verkrijgen.
Ik zal de man z'n naam nog niet noemen idd, maar de advertentie kan een kind vinden n.a.v. mijn omschrijving. Dus bij deze: http://link.marktplaats.nl/504211897
Ik heb dus 64 euro betaald (52 + 12 euro verzendkosten)
Uw bod van € 70,00 is geplaatst.
kijken wat er gebeurt :D
Ik zie het ja. Dat is rap :D
Ken jij m niet ofzo? Toch vlak bij jou? :D :D
Meer bij Rinze in de buurt, dus die kun je welicht inschakelen...
Ik heb ooit een Ibanez RG gekocht aan de andere kant van het land, vooruit betaald en hij zou 'm opsturen, het bleef maar duren en na een aantal dagen klom ik in de virtuele pen, en nog eens, en nog eens. ik had inmiddels flink gegoogled en z'n telefoonnummer weten te achterhalen, werd niet opgenomen.. na vier weken eindelijk contact.. hij vroeg of hij me mocht bellen en dat deed hij dan ook. bleek de beste man een ernstig auto-ongeluk te hebben gehad op de dag dat mijn betaling was binnengekomen, hij had een tijdje in coma gelegen en daarna nog twee weken in het ziekenhuis gelegen, het was m aan te horen ook, geen moment aan getwijfeld. om een lang verhaal kort te maken, de RG stond vier dagen later toch hier.
ja dat kan zomaar.
ik heb nog niets in de mail ofzo op mijn bod.
Ja, precies. Dat zou natuurlijk zomaar kunnen.
NB: geen twijfel over de echtheid van de gitaar, maar meer een vraag:
die strepen horen er toch op? Volgens de adverteerder heeft "iemand die er zelf op gezet en kunnen ze er zo af...."
Voor dat hij ze er zelf gaat afhalen.... :stop:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=151040
http://i681.photobucket.com/albums/v.../p151040n1.jpg
Ik had de verkoper een mailtje gestuurd met deze opmerking en hij reageerde als volgt:
Hey Coos,
bedankt voor de opmerking, maar ik denk dat er een verschil is tussen gelakte en gestickerde strepen. Ik laat ze er inderdaad opzitten, zodat de koper kan kiezen wat ie ermee doet. En ze zien er soewieso wel zeer cool uit ;-)
mvg,
T****** V************
Hoe dan ook, 't is zonder twijfel een leuke gitaar! ;)
Het lijkt wel een refin.
De dikte van de strepen komt raar over en de lak kleurt te donker blauw.
Daarnaast zitten de strepen enkel op de voorzijde, terwijl ze bij mijn Mustang iets doorlopen over de achterzijde.
http://i471.photobucket.com/albums/r...6/HPIM4540.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/r...6/HPIM4543.jpg
Het koffer-verhaal lijkt loos alarm te zijn. De radiostilte is na ruim een week verbroken en de koffer zou onderweg zijn...
hamooi, ja ik werd gister nog overboden :D