Is toch gewoon maar een "classic 50" strat? Die koop je nieuw voor 550€... :stop:
Printable View
Is toch gewoon maar een "classic 50" strat? Die koop je nieuw voor 550€... :stop:
Ik weet niet welke USA strat een big headstock zonder bullet heeft maar ik mag het me graag laten vertellen
Het trussrod-gat doet me ook eerder aan een Squier denken en de (/het ?) decal ziet er ook uit als een voor een kleine headstock.
ja die decal vind ik ook vreemd, maar hij is wel aangepast door Bob Allison...?!
Duidelijk een Squier, Fender maakt geen 2-delige Maple halzen meer, met een gewoon gat (zonder zwart) aan de kop. Hals is van een Squier Affinity Strat. Decal klopt ook niet, hoort een transition of een TV-friendly op te zitten, geen spaghetti (zoals hier). TUners & stringtrees zien er erg squier uit.
Ik heb ook iets: Zo'n gast op eBay verkoopt een leuk gitaartje, maar heeft zero feedback, kan mij geen extra foto's regelen, spoort in elke mail aan om mijn adresgegevens te sturen zodat hij via eBay de zaak meteen kan afhandelen, en maakt aardig wat foutjes in zijn spelling en grammatica (zeker voor een Engelsman). Dan bleek dat hij Paypal niet kan gebruiken (terwijl dat wel in de advertentie als betalingsmethode wordt gegeven). Dus ik zeg dat het te riskant is, zegt ie dat hij eBay zal contacteren om te bewijzen dat hij een goede kerel is. Toen kreeg ik de volgende mail:
Let ook op de spel- en grammaticafouten in de "officiële eBay brief" en in de mail-adres! :D En dan heb ik het niet eens over het feit dat er in de brief geen plaatjes zijn (heeft eBay toch altijd), en dat ik hem tegelijk kreeg met de mail van die gast van "ik ga eBay contacteren om te bewijzen dat ik eerlijk ben".Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door e-bay@checkout-confrimation.com
Anyway, hier is de advertentie: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&ih=017
Wel jammer, zo'n gitaartje moet ik - Blackmore fan zijnde - een keer zeker hebben als collector's item.
Moet ik eBay trouwens niet op één of andere manier tippen/waarschuwen?
sjees wat een mongool :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artnaz
excusé le mot :satisfie:
zelfs ik kan nog beter een officiele brief in elkaar zetten -.-Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bass blom
soms moet je verstand je wakker schudden en een mogelijk 'koopje' laten gaan.
wat betreft de zero feedback.
elk mens begin een keer met zero.
dat hij geen foto's kan regelen moet je nekharen al overeind laten staan en opeens geen paypal maakt het nog extra verdacht.
hoe lekker ook dit hapje, ik zou zeggen staan laten
Joehoe, denk je dat ik nog twijfel? :DCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops
GibsUn?
Tuners zitten ook lekker scheef...
staat er gewoon bij ja..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HaroldAling
Er staat overal GibsOn hoor... Dat mag bij nep merkkleding toch ook niet?Citaat:
mwa, het is wel een rare advertentie. Hij zegt eerst wel dat het een Gibson is. En vervolgens gaat hij beginnen over de aanschafprijzen van de losse onderdelen, zoals de piezo ed.
hmm... Zowieso worden er geen gibsons in china gemaakt voor zover ik weet
volgens mij klopt de vorm vd body ook niet helemaal... ik zie er iets aan.
en dan mini schakelaartje? hoort dat?
Volgens mij gaat het om een goede namaak...
en zo niet, dan heb je leuke gitaar voor redelijk weinig geld.
dat gibson logo hoort zo:
http://www.gibsoneurope.com/europe/i...bson_logo1.jpg
van de Gibson site af
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riky
Nou, maak je geen illusies hoor. Dit is een aardige Japanse Nepper. De adverteerder heeft er een leuk verhaal bij gemaakt, maar als je goed leest is hij wel eerlijk. Chinese fabriek waar ook Epiphone wordt gemaakt, enzo. je ziet het ook goed aan de trusrod cover. Die dikke letters horen niet. De tuners zitten inderdaad (erg) scheef. De mini-switch hoort wel bij de Slash uitvoering. Kan ie de pickups enkel maken, ofzo.
Ik zou er mijn geld niet aan uitgeven, maar wie ben ik. Er wordt inmiddels al 680 eurie geboden...
Vergeet niet dat een Fishman Powerbridge en een Powerchip ook al een lieve duit kosten. Als hij die erin gezet heeft én ook nog eens die elementen erin gezet heeft, dan valt het op zich nog wel mee.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door losjansen
als jullie goed lezen staat er dat hij de onderdelen die slash gebruikt in een ander type gitaar heeft gedaan. dus is niet de echte signature slash.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door paulbekkers
tuners kan je zelf weer rechtzette of nieuwe opzette (toch?)
en als die humbuckers en dinge erin zitte, is het toch best een goeie gitaar voor zo weinig?
Iemand een idee of deze echt is?
http://www.2dehands.nl/te-koop-gibso...html?qq=gibson
Ik twijfel door de headstock. logo, diamond inlay en uiterlijk en plaatsing van het serial en "made in usa"
iemand een idee?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nocki
Volgens het serienummer is de gitaar in 96 gebouwd. (90726819 - YDDDYPPP)Citaat:
Zelf aangeschaft in 2003 voor 1850€
Citaat:
Your guitar was made at the
Nashville Plant, TN, USA
March 13rd, 1996
Production Number: 519
die ziet er mij vrij fake uit (logo is lelijk, kop klopt niet)
Nu ik wat beter kijk zie ik ook de schroefgaten zitten van het vorige afdekplaatje.
En bij een Gibson loopt de binding altijd over de frets... Bij deze niet. Ik zeg: nep.
Grt R.
hier heb ik toch mijn twijfels over, een gloed nieuwe robot gibson voor 1000euro?
http://www.2dehands.be/gibson-robot-...tr=27&start=40
"That' s herstelt, nooit gespeeld, nooit omhoog aangedreven, nooit geademd!"Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door classicrooock
Slechte robot vertaling... ;)
hoi,
ik had zo mijn twijfels bij deze advertentie
http://www.2dehands.be/gibson-sg-sta...qq=gibson%20sg
ik vond de prijs vrij laag en
het staat in het engels maar als je bij al zijn advertenties kijkt heeft hij wel meer spullen voor gitaren
wat denken jullie?
grtjs
ziet er van hier uit prima uit, maar ik zou wel langsgaan om te testen
Die ziet er me rechtgeaard uit hoor. Engels bereikt veel meer mensen dan nederlands he (niet iedereen in Vlaanderen spreekt (vlot) nederlands).
bedankt voor je antwoord maar ik ken niet zo veel van gitarenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
maar hoe voel je of zie je dat het een namaak is?
grtjs
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gibson007
Afdekplaatje aan de achterzijde van de potmeters opendoen. Als de draadjes van dun plastic zijn (doormeter 1mm) is het zeer waarschijnlijk een fake. Ook als je van die kleine potmetertjes ziet (doormeter 12mm) is het zeer waarschijnlijk fake.
Vraag of je eventjes een element eruit mag schroeven, als je merkt dat de elementholte (in het hout) zwartgeschilderd is, is het zeer waarschijnlijk een fake.
Vraag ook steeds achter de "Gibson's Owner Manual" en "Gibson/Warranty Inspection Card"
Ook zijn de halzen van Gibsons uit 1 stuk gemaakt. Als je ergens een lijmnaad ziet (dus waar het houtpatroon ineens veranderd (aan de headstock bvb)), heb je een fake te pakken.
Hoe zit het eigenlijk met die decal modellen van Fender die zo nu en dan eens langskomen?
Ben je op zoek naar een fendertje?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibanez666
niet perse, maar rondkijken doen we altijd heCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joene20
ik zou graag een usa strat uit mijn geboortejaar hebben 1988. Nu kwam ik deze tegen op MPhttp://link.marktplaats.nl/155384272 Is deze prijs rechtvaardig en klopt het verhaaltje wat hij erbij verteld?
jp is betrouwbaar, hoe het met de prijs zit weet ik niet, best veel voor een strat?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humbucker
dacht ik ook al.. is geen cs ofzo.
Ken je hem ofzo? of eerder zaken met hem gedaan?
grtn
ken hem niet persoonlijk, wel zaken mee gedaan en hij is er al erg lang.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door humbucker
.... betrouwbaar zal best maar je betaalt flink voor zijn ebay activiteiten. Ik zie vaak op zijn account wat hij ervoor betaalt heeft en daar is niks mis mee maar het loont om gitaren zelf van ebay te halen, zal ik maar zeggen.Citaat:
De eerste r.i. uit '82 t/m"84 zijn prijzig, rond de 3000 dollar. De late eighties r.i. doen op ebay rond de 1000 dollar. Mag je zelf uitrekenen of de betrouwbaarheid van de sympahtieke limburger de rest waard is.
thanx!!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pepe
Nu ben ik weer wat wijzer geworden. Ik ga mijn licht is opsteken op ebay.
1000€ voor "betrouwbaarheid" is mij toch wel wat teveel van het goede.