Ik vind net in de 256 versie dat je hoort hoe vreselijk cheap de productie is, gitaar kon precies echt niet dunner. Is dit nu Kirk zijn ongelofelijk geweldige Randall??
Printable View
Ik vind net in de 256 versie dat je hoort hoe vreselijk cheap de productie is, gitaar kon precies echt niet dunner. Is dit nu Kirk zijn ongelofelijk geweldige Randall??
maak dat jezelf toch niet wijs, het is gewoon weer teleurstellend hoe moeilijk dat ook te verkroppen is.....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B_2_the_a
Ik zet ride the lightning nog eens op en begraaf metallica.
Oké, dan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gerrekat
Wat wil je dat ik erop zeg ? Waarom voel je de nood om voortdurend te posten hoe slecht het is en om mensen daarvan te overtuigen ? En ik vond het rake woorden van James: Het is gewoon een groepje dat muziek maakt, hún muziek. Bijna alsof ze zomaar de tijd voor jou en hen twintig jaar kunnen terugdraaien.
ik heb de 256 kb versie en die beukt heerlijk. jamer van de distortion snare. ik vind het wel een goed nummer!
waar heb je die nu precies vandaan .. die 256 versie?
euh.. van, jeweet wel... euh...
google.com
/me vlucht weg
Ze proberen zelf duidelijk de tijd terug te draaien maar het lukt hen niet. Dus wat James zegt vind ik eigenlijk zever. Dat nieuwe nummer is wannabe AJFA.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M Kactus
Wat gerrekat zegt vind ik er ook over. Live kunnen ze nog altijd de goeie oude nummers spelen. Alhoewel ik liefst wel een zak over de bassist zou zien dan. Of nee, dan zie je zijn vreselijke manier van staan nog altijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caliban
Ik vind robert net geweldig om live aan het werk te zien. En het is een geweldige bassist, de documentaire some kind of monster gezien? Kirk zij zelf dat het geleden was van cliff dat hij iemand zo had zien bassen.
Ik zeg niet dat hij slecht bast hoor, hij zou gewoon beter bij Korn gaan spelen, past hij lekker bij, en Jason terug bij metallica spelen.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll
Hij is inderdaad wel vrij "apart" ja, maar mij het stoort het eigenlijk totaal niet. Een beetje show mag er wel bij maar daar valt niet echt over te discussieren.Citaat:
Hij is inderdaad een goeie bassist, maar ik vind hem er ook niet echt 'bijhoren'.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rock 'n roll
Ik had liever Jason, ondanks dat hij misschien een minder goeie bassist is.
Geweldige kerel is dat!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toon-
ik mis vooral zn backingvocals :p verder trujillo prima bassistCitaat:
OMG Supervet nummer My Apocalypse! Hier hoopte ik op, geweldig!!
Goed dat er mensen voor te vinden zijn, anders was het echt wel een flop geweest.
#10 klinkt wel ok.. maar volgens mij klikt het niet met de riff die erop volgt.. als je goed luistert hoor je hem..
Dat lijkt echt wel een van de hoofdproblemen te zijn, opeenvolging van de riffs.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie1945
Ik vind het wel vet klinken, lekker progressief.
Sorry maar deze uitspraak kan ik echt niet serieus nemen.Citaat:
Waarom is het toch zo hip om Metallica te haten tegenwoordig. Dat vraag ik me echt af.
Toen St. Anger uitkwam zat iedereen te zeiken dat er te weinig riffs in de liedjes zaten, en nu loopt iedereen weer te zeuren dat er teveel riffs zijn. Wat willen jullie nou?
Ik respecteer de mening van mensen die de songs tot nu toe niks vinden, maar ga niet lopen verkondigen dat ze "ronduit belabberd" zijn, want dit zijn echt wel degelijke metal songs.
Volgens mij zijn het diegene juist die het meest naar de naam "Metallica" kijken ipv de "fanboys", want als een 1 of ander plaatselijk metalbandje deze nummers had geschreven waren ze geniaal geweest. Maar omdat Metallica geen Master of Puppets 2 heeft geschreven zijn ze stront.
Ik ben geen fanboy, maar redelijkheid valt in dit topic echt ver te zoeken en het draait eigenlijk alleen maar om het bashen van Metallica.
Ik luister naar muziek alsof het een nieuwe band is. Neem The Day That Never Comes... klinkt errug goed, tot de riff met die pull-offs begint, dan is het gewoon riffen om het riffen zonder pakkendheid en structuur. Sorry maar het klinkt vanaf dat moment erg amateuristisch.
Ik ben zeker niet een band aan het bashen, ik geef toch wel degelijk mijn mening met onderbouwing.
Bij dat nummer heb ik het nog niet zo erg, maar bij het laatste....Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reel Big Fish
Echt amateuristisch, kan er niks anders op zeggen. En ik zeg ook niet te veel riffs. De riffs horen simpelweg niet bijeen of zijn niet goed bijeen gezet.
Nederlanders zijn een typisch 'kijk en vergelijk' volk. Veel eigen mening maar zelf voeren ze weinig nieuws aan. Bijna alle muziek wat uit ons kikkerlandje komt is een spiegel van wat er elders in de wereld gebeurt. Uitzonderingen daargelaten als bijvoorbeeld destijds een Focus of een Urban Dance Squad en iets recenter bijv. een Tiësto of JunkyXL. De schifting is zo klein omdat wij ook klein denken imho. Neem nou deze Metallica discussie, ik lees zeer goede statements maar telkens weer wordt er vergeleken en terug gekeken. Wordt wakker, muziek en muziek binnen een band is een evolutie en hierin jezelf blijven zonder teveel beinvloed te worden door je omgeving is knap. Metallica heeft getracht zich in te leven in de tijdsperiode van destijds en daarmee als inspiratie nieuwe nummers geschreven. Dit is een aanpak waarover je kunt discusseren maar oordeel pas als je het gehele album gehoord heb en doe dit met een OPEN vizier. Mijn twee cent...
In dit geval mogen we toch wel spreken van een devolutie lijkt me... Waarom lukt grote bands als Slayer het toch wel hun zelf te blijven, om maar eens te vergelijken?
@ The Lo Lands: Ik denk niet dat Nederland een weinig vernieuwend land is. Er zijn wel degelijk originele bands out there, maar die halen gewoon geen bekendheid.
Dat vind ik geen goede opmerking. Veel muzikanten evolueren muzikaal gezien gewoon. Slayer blijft inderdaad zichzelf, maar daardoor vind ik ze dan weer minder boeiend. Wel eens Slayer live gezien? Ik heb ze reeds 3 maal gezien ondertussen en ik denk dat op 1 nummer na, de set gewoon altijd hetzelfde was, volgorde enal. (trouwens zelfde bindteksten als op hun live cd Decade of aggression)Citaat:
Metallica heeft gewoon een muzikale evolutie doorgemaakt. Dat veel mensen dat niet goed vinden, dat is hun probleem niet. Zij doen tenminste wat ze willen doen en kijken niet naar wat andere mensen willen. Uiteraard vallen er veel fans af (da's bij alle groepen) maar er komen er ook nog steeds bij. En ik voorspel nu al dat Death Magnetic een van de best verkopende cd's van 2008 zal zijn... dus ik zie het grote probleem 'metallica' zozeer niet...
En door wie komt dat??? Precies, de marketing bobo's cq platenlabels die voor creatieven gaan bepalen wat hot is or not. Ik doelde niet alleen op de bands maar de muziekbusiness in zijn algemeenheid in Nederland. Het probleem van het poldermodel denken. En ja, er is genoeg talent in Nederland. Alleen als je de keuze moet maken tussen eigen werk of covers cq sessiemuzikant dan is die keuze al snel gemaakt als er brood op de plank moet komen. We dwalen een beetje af dus ik houd het kort, ik heb bewondering voor bands die hun eigen ding doen en de band Metallica is daar één van :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luke-wannabe
Slayer heb ik live gezien ja. De energie barstte van het podium af imo. Echter we hebben het hier niet over live performance maar over het album. Wat dat betreft is dat dan weer niet echt een goeie opmerking van jouw kant ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
Hoe dan ook, Metallica is inderdaad ge-evolueerd, namelijk in het principe van marketing, qua muzikaliteit niet echt (om maar niet te zeggen echt niet). :(
Als ze muzikaal niet ge-evolueerd zijn, dan zouden ze nu nog steeds thrash zoals kill em all maken... Ze zijn weldegelijk enorm geëvolueerd muzikaal, sommigen vinden dit een minder evolutie (zoals jij) en dat is hun goed recht! Hun evolutie bevalt me wel, net zoals het eerdere werk me ook bevalt.Citaat:
Idee: Misschien zelfmoord? Het kan verwijzen naar het mes of het geweer dat geladen wordt.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiddie
In dat geval kan: "I spread the color on this gray" het bloed betekenen.
Nou nou, moet dat nou zo ruw? :pCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hiddie
Je hebt helemaal gelijk, maar daarom moeten mensen zoals jij (en ik) verder kijken dan je neus lang is. Er is zoveel goeds!Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands
Death Magnetic 30 sec Samples (Track by Track)
http://nl.youtube.com/watch?v=7DwATakgmMA
klinkt best goed :)
PIANO op een metallica album :D (the unforgivenIII)
klinkt vet hoor!
misschien is het james :P
Gadver, er waart een spook door Death Magnetic, het spook van de snare.
Idd.. wat een klote sound:SCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vetzak
Ik denk dat iedereen het wel eens is dat die sound gewoon bagger is:S
Dit klinkt best vet, alleen vind ik het niet blazen qua sound, maar dat ligt misschien wel aan het youtube zijn van het filmpje.
Koop betere geluidsapparatuur vent :sneaky: Ik vond de korte fragmentjes in het YouTube filmpje veelbelovend en al redelijk goed klinken! Als jouw sound beter is waarom ken ik jou dan verder niet :stop: Ik denk dat iedereen het wel eens is dat dit album wel eens erg goed kan zijn.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjakie1945
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hendrix2
piano is bij orion ook gebruikt hoor, om de bas wat op te dikken
der zijn synths gebruikt op black album...
Het album kan inderdaad goed zijn, maar ik vind deze sound ook niet blazen. Heel wat kleinere bands hebben een veel beter geproducete sound. De gitaren klinken echt niet dik, terwijl ze zowat alle vandaag geproduceerde amps in de studio hadden staan.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands