Ok, het is maar voor juist te proberen.
Ze zijn toch al 40 jaar oud, 2 wharfedales.
Ik denk niet dat daar veel hifi aan zal zijn :makeup:
Het is om zeker te weten dat ik mijn amp en de boxen niet naar de fluitjes ga spelen..
Printable View
Binnenkort hebben we met onze coverband een optreden samen met een andere band, waarvan de gitarist een Marshall MG100HDFX met power output van 100 W RMS 4 ohm heeft.
Kan hij die amp op mijn Marshall 1960 16 Ohm aansluiten zonder (grote) problemen?
Alvast bedankt.
Thx. :ok:
Hoeveel Watt haalt ie dan ongeveer? gaat dat werken op bandlevel?
Er zitten G12-65 Celestions in.
Ik ga ze zeker niet anders bedraden voor dat ene optreden.
Misschien was mijn vraag niet helemaal helder; die ander gitarist heeft dus die MGdinges.
Ik heb een JCM 800 2204. :rockon:
Dan begrijp ik het idd niet goed :???:.
Uit je verhaal maak ik op dat je een MG100HDFX solid state amp wil aansluiten op een 16 ohm cab? Zie ik dat dan verkeerd?Citaat:
.........waarvan de gitarist een Marshall MG100HDFX met power output van 100 W RMS 4 ohm heeft.
Kan hij die amp op mijn Marshall 1960 16 Ohm aansluiten............
Een MG100HDFX kan 100Watt leveren in 4 ohm. Belast je hem met 16 ohm daalt het afgegeven vermogen naar 25Watt. In de praktijk zelfs nog minder want dit ding haalt de 100Watt @ 4 ohm niet eens. Marketing he!
Dank voor je toelichting.
Je begrijpt me wel goed, maar IK wil niet die MG op mijn cab aansluiten, maar die andere gitarist.
Daarom ga IK niet mijn bedrading aanpassen....
Ik heb hem al verteld dat het waarschijnlijk niet goed gaat werken, dus neemt ie een eigen cab mee. :ok: