Waarom zou Petrucci overschat zijn?
Hij speelt een aantal snelle solo's zonder gevoel; natuurlijk!! Zou jij op Stream of consciousness, Acid Rain of As I am een gevoelige solo spelen? Dat zou wel heel misplaatst zijn! Dan is het uitdagend en vernieuwend om er een opzwepende snelle solo over te spelen.
Petrucci zonder gevoel? Luister eens goed naar Goodnight Kiss, Hollow Years en The Spirit Carries On. Geen snelle solo's, maar gevoelige solo's die naar mijn mening perfectie reiken. In die zin dat ik me die solo's niet beter voor had kunnen stellen.
Vai? Tja, het schijnt dat hij huilend heeft gezeten bij de opnames van For The Love of God, omdat hij dacht dat niemand zijn gevoel bij dat nummer ooit zou begrijpen.
Ik heb te doen met die man, want hij heeft het bij mij in ieder geval niet over weten te brengen.
Malmsteen? Toch de grondlegger van het neoclassicme in de gitaarwereld door jarenlang stukken van Paganini te spelen. Geef hem zijn credit daarvoor.
Maar een zwijn van arrogantie op het zelfde niveau als Richie Blackmoore!
Het blijven meningen, daar is iedereen het mee eens.
Maar stel je eens de vraag; moet elke gitarist je aan het huilen maken of je in je ziel raken?