Dan heb je misschien de schroeven achterin heel erg vastgedraaid? Maar de meesten hier gebruiken dus 5 schroeven en plat op de body?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Printable View
Dan heb je misschien de schroeven achterin heel erg vastgedraaid? Maar de meesten hier gebruiken dus 5 schroeven en plat op de body?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hector_Tsolodimos
Wel eens over nagedacht...Ik ben ontzettende grote fan van Gilmour , maar om hem nu met alles na te doen ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nielsduursma
Doe het dan gewoon, omdat dat zo mooi is :)
Ed O'Brien (Radiohead) heeft twee Clapton strats, beide met een zwarte slagplaat. Erg mooi!
is het niet zo'n 3/4 gitaar? de body lijkt een beetje klein te zijn..Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floyd
Nee hoor het is een gewone mex classic 50's
dat dacht ik even, maar zal wel aan mij liggenCitaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floyd
iemand ervaring met de classic '50s en de jimmie vaughan strat? zoja zouden jullie mij dan je mening willen vertellen over deze 2 gitaren
Ik heb een Amerikaans model uit 1983, het jaar waarin ze bij Fender op het idee kwamen om de snaren nou eens niet door de body te laten lopen, maar aan de brug te bevestigen. De achterkant is dus gewoon helemaal dicht. De tremolo is een klik-systeem i.p.v. een schroef, maar die kan ik al een tijdje nergens meer vinden :(
Oorspronkelijk zat er één tone-knop op, op de plaats van de tweede zat de jack. De kenmerkende diagonale Strat jack zat er dus ook niet op. Maar dat heeft een vorige eigenaar omgebouwd naar de gebruikelijke configuratie.
Op het eerste gezicht is het de meest standaard Strat die er is (zwart, witte slagplaat, maple toets) maar hij heeft toch wel iets unieks hierdoor.
Deze periode staat overigens niet bepaald bekend als de beste tijd van Fender, maar mij bevalt ie al 10 jaar prima.
Ik heb een '91 strat plus
http://members.lycos.nl/joostel/fok/91stratplus.jpg
Mr. Floyd boven je heeft toevallig een Classic '50 ;)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sonic_sam
Puike gitaar trouwens Joost! Erg apart. Nu nog een maple toets haha