De vraag blijkt dus: hou je van echte tieten of siliconen?Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geronimo
Printable View
De vraag blijkt dus: hou je van echte tieten of siliconen?Citaat:
Maar dat is een ander verhaal.Citaat:
Ten eerste is het deels subjectief... zijn die digitale effecten minder, of zijn ze niet minder (puur kwalitatief), maar anders, en vind jij ze daarom minder?
Ten tweede is mijn argument niet dat digitaal altijd beter *is*, maar dat het in de toekomst onvermijdelijk is dat het beter zal *worden*.
Waarom zou dat niet kunnen? Ik zie geen reden waarom niet. Als je wilt, kun je zover gaan dat je de gloeidraad modelleert, en daadwerkelijk de elektronen simuleert die overspringen... en alles wat er in de buis gebeurt eigenlijk.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Alle natuurkundige formules daarvoor zijn al jaren bekend.
Maar zover hoef je waarschijnlijk niet te gaan.
Je kunt waarschijnlijk volstaan met een grafiek maken van een buis in dezelfde versterker, waarbij je steeds de bias iets hotter zet.
Uit die grafiek destilleer je de functie die bij de bias hoort, en dat koppel je aan een parameter in je model. Voila, een 'biasbare' modeling amp.
De slijtage van een buis kun je op dezelfde manier in kaart brengen.
Een versterker minstens twee kanalen een TS/ of andere booster of overdrive en een wah en een delaytje is genoeg voor mij ;) :P
Lpplayer and The fox funked tha CMC Tu Delft babeah :P!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thefox
Haha :), maar je moet toegeven dat die Budy Mokoginta wel een lekker geluid had, ondanks (of dankzij, hehe) dat hij over een pod xt + nog wat andere pedaaltjes speelde.... In principe hoef ik uiteindelijk één goede versterker met wat goede kanalen, en een paar effectjes. (ik gebruik zowieso eigenlijk vrijwel geen effecten, ook niet op mn pod xt) Maar met die Pod XT kan ik wel lekker experimenteren met verschillende versterkers, en effecten enzo. En dat voor relatief weinig geld. Over een aantal jaar weet ik iig precies wat ik moet kopen. En dan nog zal ik die pod niet zo snel weg doen, omdat ik niet altijd zin heb om met versterkers te slepen, en omdat ik het wel makkelijk vind om op mn kamertje gitaaropnames mee te maken. (daar had ik mn pod xt in eerste instantie voor gekocht, opnames maken, maar toen begon ik in een cover bandje, en dan heb je aan een clean en distortion niet genoeg... (ik heb minstens een wah, volume pedaal, delay, chorus, en een goed pedaal om de scheur van de versterker nog een schop onder de kont te geven :)Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LPplayer
hoe klinkt zo'n POD eigenlijk als je 'm direct in je PC prikt? is dat overtuigend of heb je dan nog steeds zo'n tenenkrommend 'hifi-installatie' geluid? Ik zit nl. een beetje te dubben om voor thuis ook een POD of Vox Tonelab SE aan te schaffen.
aan je pc zitten hifi speaker dus natuurlijk krijg je een hifi geluid maar dat krijg je ook als je met iets anders opneemt op je pc... Om op te nemen is de pod xt denk ik beter dan de tonelab se want de tonelab heeft geen usb, noch digitale uitgang, de gewone tonelab heeft dan weer wel een digitale uitgang.Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helter Skelter
Dat klinkt zeker wel overtuigend! Uiteraard blijf je verschil houden met een echte studio, een echte versterker en een echte microfoon, maar toch, zeker zeer acceptabel resultaat als je het goed doet! Het is niet voor niets dat zoveel mensen een Pod XT in hun studio hebben.... Ik zal wel eens een paar fragmentjes maken van dingen die ik zelf opgenomen heb met mn pod xt
Ik zag zelfs pod xt's in de realworld studios van Peter Gabriel, maar dan de 19" versie. Das niet zomaar een muziekstudio! Uiteraard had hij ook wel heel wat ander serieuzer spul staan :P, maar toch :)
ok! ik bedoelde met 'hifi-installatie' geluid eigenlijk het geluid wat je hoort als je een gitaar direct in een conventionele hifi-versterker plugt (wat de meesten onder ons wel een keer hebben gedaan denk ik :satisfie: )Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door outside
ja maar in gitaar wereld lopen ze elkaar ook erg achter na bv jimi een strat iedereen wil weer een strat.
veder denk dat net als 10 a 15 jaar geleden toen bv een digitech preamp(de 21 nog wat)heel hot was,die nu niemand meer wil hebben, dat de pod etc het zelfde staat te wachten dat kan zo weer weg vallen.
daarmee is het niet slecht maar het komt en dan komt er weer iets nieuws dat zal altijd wel blijven bestaan naast voornamelijk buizen amps.
ik heb zelf ook een modeler aardig ding maar om nou te zeggen echt super ik doe al me buizen amps de deur uit nee zeker niet.