Iemand ze al geprobeerd op een 15" speaker?
Speelt er sowieso iemand met een 15" speaker? ;)
Printable View
Iemand ze al geprobeerd op een 15" speaker?
Speelt er sowieso iemand met een 15" speaker? ;)
Ik heb ze geprobeerd op mijn zelfbouw amp (zie Werkbank -> PWM amp voor modeller) en heb ze er na enige tijd proberen en spelen met de band toch weer afgehaald. Vond het uiteindelijk teveel de scherpte wegnemen. Ik houd wel van een licht aggressief randje in mijn sound, dat was wat minder met die dingen.
Ik heb Jensen Neodymium speakers en die zijn niet schel, dus hangt natuurlijk veel van je speakers af.
Ik heb die dingen over (originele Webers), echter zonder metalen strip. Interesse --> PM me.
Vandaag de Beamblocker binnen gekregen, gelijk gemonteerd maarrr.... Is het normaal dat de uiteinden zo buiten de speaker komen?
Hmmm, ik wilde hier een fotootje bij doen maar dat kan niet volgens mij. In ieder geval, ze steken aan beide kanten een halve centimeter uit. Betreffende versterker; Marshall DSL401 12" speaker met schroeven op de plaat gemonteerd.
Ja, dat klopt.
Oke, dus ik hoef me niet druk te maken over dat de speaker niet goed aan zou sluiten e.d., dingen waar ik andere mensen in het forum over hoorde klagen? Mooi.
De beamblockers zijn idd een echte upgrade van m'n Marshall kasten (met Celestion Vintage30 speakers)!!
Ze zijn misschien wel relatief duur (zeker voor 2 kasten met ieder 4 speakers), maar ik vind het toch echt de moeite waard, zowel op het podium als in het oefenhok!!
Het geluid is overal waar je gaat staan hetzelfde, de kasten spreiden veel beter, en de mastervolume kan net een tandje harder waardoor de versterker (Marshall JVM410H) beter klinkt.
Heb ze ook, tis gewoon superfijn spul.
Wel opassen met mic-en van je cab... Microfoon recht voor de strip plaatsen klinkt niet zo best! :sssh: :nervous:
2 voor de bovenste V30's van mijn 412 gezet net, super!
snelle levering ook, donderdag besteld, zaterdag in huis, maar toch voel ik me licht bekocht.
ik kan met niet voorstellen dat dat kartonnen? doompje iets doet.
en dan is dus feitelijk een stalen cirkeltje van 10 cm met 2 stripjes met gaten voldoende..
Maar, ben je nu wel of niet tevreden met het eind resultaat?
jazeker, tevreden, de kast was erg gericht en dat is hij nu veel minder.
als ik op een meter of 4 van de kast 1 meter of meer naar links of rechts stapte hoorde ik het geluid erg veranderen.
dat gebeurt nu pas bij 4 of meer meter.
twijfel nog of ik er nog 2 bij wil doen op de onderste speakers.