Something - The Beatles
En zo'n beetje iedere solo op de plaat "Street Survivors" van Lynyrd Skynyrd.
Printable View
Something - The Beatles
En zo'n beetje iedere solo op de plaat "Street Survivors" van Lynyrd Skynyrd.
Vandaag 'ontdekt'. Kleine stilte hier bij de solo...
http://www.youtube.com/watch?v=_HMHL_gHBRw
Een band waar ik niet eens zwaar fan van ben. Soms gruwelijk mooie nummers, zoals deze, en soms tenenkrommend zoetsappig. De live versie van Warszawa is nog de beste, maar deze, incluis de solo kan er ook prima mee door. Ik hoor ook een lichtelijke Pink Floyd invloed...:soinnocent:
Ik ken de namen niet zo van die gasten, ben niet zo'n enorm fan op zich, maar het viel me in de Warszawa versie ook al op dat ik maar één gitarist meende te horen, daar waar ik op bijv. Deadwing toch echt twee gitaristen hoor. Kan wel kloppen ja.
Die drummers is trouwens meesterlijk, niet te zuinig...:o
Nee, Barbieri is -was blijkbaar- de toetsenist, die zat voerger in Japan, band van David Sylvian. Goeie band wel, de nek omgedraaid voor Sylvian's solocarriere. Ik was verrast Barbieri 15 jaar later in PT op te zien duiken.
Ach so! Ik snap wat je bedoelt (duhu). Maar er zat toch ook een tweede gitarist bij, of ben ik nu abuis? Of wellicht gelaagd opgenomen op de albums? Ik hoor trouwens wel een toetsenist, misschien een meelopende band?
De toetsenist staat op een gegeven moment wel helemaal links op het podium in beeld volgens mij.
Ik vind het een leuk nummer en de gitaarsolo is ook best OK maar zéker niet de beste ooit naar mijn idee.
Pink Floyd hoor je er wel degelijk in.
De beste solo ever =
+ Tarot Woman / Rainbow / R. Blackmore
Uitleg:
+ Zeer langzaam begin, mooie noten
+ Tegendraads midden
+ the Cats/BZN achtig eind = briljant!
(Ik vind die solo van Temple of the King 1995 nou niet zo bijzonder hoor :???:)
Enrico :)
Een goeie nummer twee:
+ Tougher than the rest - Bruce Springsteen.
:):) Enrico
Nou ik wel.
Tarot Woman vind ik dan weer een beetje overrated, net als het nummer Stargazer. Don't get me wrong, brilliante nummers hoor, maar als je het over Blackmore praat vind ik dat hij meer bijzondere solo's heeft gespeeld en Gates of Babylon vind ik bijv. veel beter dan Stargazer.
Maar nogmaals, geniale nummers en geniale solo's.