Natuurlijk zegt Celestion dat ook, het is immers een grote klant.
Schroef ze er maar eens uit en laat je oren beslissen....
Printable View
Ja, dat heb ik gedaan....
edit: ik had een Studio .22+, met een 50w "Black Shadow" speaker.
Ik had ook een 2x12 met Eminence GB12's en ik vond ze wel erg op elkaar lijken. (afgezien van de sticker op de achterkant) Dus de boel er uit geschroeft, zelfde chassis, zelfde gewicht, zelfde conus => Zelfde klank....
Is natuurlijk een marketingtruukje dat door heel veel fabrikanten in allerlei marktsegmenten wordt toegepast.
ik vond engl cabs zeker wel gaaf en voor metal zullen ze het prima doen. Voor hardrock vond ik ze wat TE strak opzich. Dan heb ik liever een wat lossere crunchy sound.
Ik zou de engl zeker uitproberen ik denk dat je er misschien wel in kan vinden wat je zoekt.
O ik zie net op de website van Egnater dat de 2x12 Tourmaster cab geen V30 speakers heeft, maar custom-voiced Egnater Celestion Elite-80. De 2x12 heb ik niet geprobeerd, dus het zou zomaar kunnen dat die me dus niet aanstaat....
4x12 is gaaf, maar ik denk veel te onpraktisch voor mij. Ik heb al heel lang geen gigs meer gehad (wil het wel weer gaan doen) en voor thuis is zoveel power echt niet nodig. Het staat stoerder, maar het is veel lastiger manouvreren en kost dus ook meer ruimte.
Wie weet kan ik binnenkort eens ergens een Engl uitproberen...