Hehe, daar heb je tenminste wat aan. Klinkt goed zeg. Ik kan niet wachten tot ik in Engeland daar sta.
Printable View
Hehe, daar heb je tenminste wat aan. Klinkt goed zeg. Ik kan niet wachten tot ik in Engeland daar sta.
Ik ben gisteren ook gaan kijken in het Sportpaleis. Wij hadden zitplaatsen, dus (gelukkig) geen reden om al om 17u te gaan staan aanschuiven.
Om iets voor 20u in Antwerpen aangekomen, frietje gegeten en toen naar binnen gegaan.
Zelf zat ik samen met een kameraad redelijk aan de zijkant en vrij hoog. Was wel even slikken want er was toch wel vrij weinig plaats en het ging er aardig stijl naar beneden. Niet zo leuk als je hoogtevrees hebt. Andere twee vrienden zaten meer onderaan in het midden en hadden dus wel iets meer geluk met de plaatsen. Wij zaten dus vrij ver van het podium, dus maar goed dat we een verrekijker bij hadden.
Toch, het introfilmpje verraste me al aardig en ik kreeg er zowaar kippenvel van. Rock 'n' Roll Train als intro, goeie start. De trein stond er en Angus' sound zat echt goed. Lekker bassy en veel gain on top, toch wel een pak zwaarder dan op de albums of alle vorige dvd's.
Whole Lotta Rosie en Let There Be Rock vond ik de hoogtepunten van de avond. Anything Goes vind ik nog steeds een enorm saai nummer en the Jack hoefden ze van mij ook niet per se te spelen. In de plaats had ik veel liever What Do You Do For Money Honey en Hard As A Rock ofzo gehoord.
Uiteindelijk was het toch een zeer goeie show. Na terugkeer bij de auto wel nog een parkeerboete van 23 euro gevonden onder de ruitenwisser, maar gedeeld door 4 valt dat ook nog wel mee.
Dit was hét optreden waar ik al sinds m'n 14e van droomde en dan na 8 jaar was het eindelijk zo ver. Helaas was ik de band de voorbije maanden wat uit het oog verloren, dus als ik ze twee jaar geleden had gezien was de ervaring voor mij waarschijnlijk nog veel beter geweest.
Ahja en het geluid ging blijkbaar niet de ganse zaal rond. We hoorden duidelijk dat er naar onze kant geen geluid gericht werd, maar dat is misschien maar goed ook want ik was m'n oordoppen vergeten en ik heb gelukkig toch geen vervelende piep in m'n oren nu. (En zoiets is enorm ongezond, dat weten we allemaal.)
Eindscore: 9/10
Ik had echt gehoopt daar oordoppen te vinden, achjah niets aan te doen.
Ook een geweldig pluspunt en waarvoor ik zeer dankbaar ben aan de organisatie was het gratis water uitgedeeld op de eerste rijen van het middenplein.
Een paar grote bidons water en een paar mensen die het hele optreden water hebben uitgedeeld. Het was wel nodig ook want ondanks nog 2 mensen zien afgevoerd worden die waren flauwgevallen.
Wij hadden staanplaatsen en waren dus al van half 7 van de partij op de eerste rij van het podiumuitloper.
Voorprogramma , The Answer, was niet slecht maar hadden niet zo'n heel goed geluid. Ik vond een voorprogramma persoonlijk wel leuk om de tijd te doden want zoals al eerder gezegd stonden we al van half 7 te wachten.
De intro van AC/DC was werkelijk fantastisch. Op een gigantisch groot scherm zie je een 3D animatiefilmpje (Klik) dat de kenmerken van een band als ACDC draagt. Angus Young als de duivel zelve, een stel groupies en een trein die niet meer stil komt. Op het moment dat de trein in het filmpje crashed ontploft er vanalles op het podium en komt de trein zowaar door het podium op. Echt super vet!!
Optreden was FANTASTISCH. Angus had een superlekker vettig geluid en de hele band klonk gewoon als een trein: superstrak en superluid.
Setlist:
Rock n Roll Train
Hell Ain't a Bad Place To be
Back In Black
Big Jack
Dirty deeds done dirt cheap
Shot Down in Flames
Thunderstruck
Black Ice
The Jack
Hells Bells
Shoot to thrill
War Machine
Anything Goes
You Shook Me all night long
TNT
Whole lotta Rosie
Let There Be Rock
Encore:
Highway To Hell
For Those About To Rock
Mijn persoonlijk favorieten waren Hells Bells (met de machtige ACDC bell) en The Jack.
Rosie was cool.
Het was inderdaad heel warm in de zaal en ik was ook heel blij met een bekertje water. Naast mij stond inderdaad een meisje dat flauw gevallen was en die ze hebben moeten wegdragen.
Die andere kerel had iets gezegd/gedaan tegen Brian Johnson/security/... op het podiumuitloop en werd zonder pardon uit het publiek gehaald door 4 leden van de security en afgevoerd.
Angus stond inderdaad te zweten op zijn gitaar alsof hij onder een douche stond. Indrukwekkend hoe diep sommige mensen gaan op het podium.
10/10
Volgens mij kon die niet zwemmen en heeft mick jagger nog geprobeerd om het zwembad leeg te drinken echter het is hem niet gelukt, daarna heeft Keith R ook nog een poging gedaan echter de smaak van cloorwater lag ver van de smaak van jack daniels dus toen is bovenstaande overleden aan een overdosis zwemwater in zijn longen.
Maar ik moest wel lachen toen ik het las.:seriousf:
No offence.
Bedankt heren voor de reviews.
Ik ga 13 maart naar de AHOY (als verjaardagskado)
Zal de setlist meenemen (echter die schijnt niet overal het zelfde te zijn)
Zou wel eens kunnen dat die veranderd, op een gegeven moment had ik de indruk dat het publiek begon met TNT in te zetten en daarna acdc zelf pas.
Weet niet hoe dat in de rest van het sportpaleis is ervaren maar waar ik stond precies wel.
edit: leuke kado!
Oei, heb ik me vergist van naam. Het is bij deze aangepast. Dank voor de verbetering.
Ze spelen Hard as a Rock niet:makeup:?
Dat klopt Daan. Beweerde er dan iemand van wel?