In dat geval kan je natuurlijk ook ff een draadje aan 1 kant vast solderen en daarmee de boel bij langs gaan. Tis de makkelijkste en snelste manier om ff uit te zoeken welke mosfet niet meewerkt.
Printable View
In dat geval kan je natuurlijk ook ff een draadje aan 1 kant vast solderen en daarmee de boel bij langs gaan. Tis de makkelijkste en snelste manier om ff uit te zoeken welke mosfet niet meewerkt.
Hoezo , enkel met 1 draadje alles controleren? Meer uitleg please :satisfie:
sorry, was idd wat kort.
Als je nog een jackbus hebt liggen:
-soldeer 1 draadje vast aan de tip
-soldeer 1 draadje vast aan de sleeve
(pak lange draden, zodat je straks overal goed bij kan)
Verbindt het draadje van de sleeve met de aarde.
Het draadje verbonden met de tip laat je 'los'.
Steek nu de jack van de kabel die naar de versterker loopt in de jackbus. (dus niet meer in de 'normale' output van het effect).
Met het 'losse' uiteinde van het draadje kun je nu overal op het circuit inprikken om het signaal te horen. Begin bijvoorbeeld bij de input. Dan zou je een clean signaal moeten horen. Ga vervolgens naar Q1 etc.
Heb je geen losse jackbus, gebruik dan de jackbus van het effect, maar haal eerst het output draadje van het pcb los.
Beter zo?
Even Ann Van Elsen aan het bekijken :D
Ik lees het zo meteen wel opnieuw met mn aandacht erbij ;)
EDIT: Ann Van Elsen gebruikt vullingen voor op de tv!!!
En ik snap het. Ik zou nog jacks moeten hebben. Komt dus in orde.
Progress report:
Finished!
A/B met buffer
Volumepedaal
Behuizing afwerken (pedaal werkt)
Tremulus Lune!
Troubleshooting
Boutique Box of Rock
On board klaar
SHO
Thor
MayQueen
Geboord
SHO
Geëtst
Ross Phaser
Nijboertje
Payback
Boutique Box of Rock
Green Russian Big Muff
Millenium Bypass (Box of Rock 1)
Nog af te drukken en te strijken
Neovibe
PCB layout maken
Fuzz
Op Ponq zijn tekentafel :D
Delay
De tremulus lune gedebugged. Klein stukje solduur dat ervoor zorgde dat de lfo lekte in het signaalpad. Behuizing is bijna klaar, maar ik wacht nog af met te posten tot ie klaar is. Het wordt de coolste pedaal op mn bord!
En ik geraak nog steeds niet op diy Auke :sneaky:
aaarggghghgh geen foto's!
Hoe lang denk je nog bezig te zij met de Trem Lune? Ennuh, ga je dan een filmpje posten?
Ik zal gutshots nemen ;)
Ik ben nog op zoek naar 1 welbepaald onderdeel om t af te maken...
Deze week langs de gamma gaan om eens te kijken of zij het hebben, en dan moet ik nog een boor van 6,3mm vinden om de knoppen op maat te boren.
Zo meteen dus foto's. En nog steeds geen DIYstompboxes voor mij. Er komt een venster dat de site niet gevonden kan worden. VREEMD!
Ik heb trouwens de trannies getest door ze in mn SHO te steken, ze werkten alle 3. Nu vraag ik me echt af waarom ik zo weinig gain heb bij de BoR
Kan je eens foto's van de achterkant en voltages posten?
http://i69.photobucket.com/albums/i4...j/DSC01481.jpg
Box of Rock achterkant
Source: 9,2
Q1
D:4,57
G:2,19
S:0,07
Q2
D:4,64
G:2,19
S:0,16
Q3