Hehe, dat ken ik. Onlangs een fuzz face gemaakt met AC127. Moet nog wat aan gebiased worden.
Wat doet zo'n cab simulator eigenlijk? En zeg nu niet een cab simuleren, zover was ik al, maar wat is het nut? Hoe gebruik je zo'n ding?
Printable View
Hehe, dat ken ik. Onlangs een fuzz face gemaakt met AC127. Moet nog wat aan gebiased worden.
Wat doet zo'n cab simulator eigenlijk? En zeg nu niet een cab simuleren, zover was ik al, maar wat is het nut? Hoe gebruik je zo'n ding?
nou uhm eigenlijk wel... een cab simuleren :D
Zoals je weet bepaalt de versterker + speaker enorm hoe het signaal uiteindelijk klinkt. Omdat ik een headphone ampje bouw heb ik natuurlijk niet de normale extra kleuring van een amp+speaker. Dat vangt die cabsim (voor een deel) op. Het klinkt wat mee zoals het op een echte versterker zou klinken.
Je bouwt een ruby met headphone mod dan?
yup zoiets. Ik heb nog niet besloten welke ik precies ga bouwen. Tis nog in de idee fase.
Ik heb net een layout gemaakt voor de ruby, ERG klein. Ik post m wel eens.
mucho appreciated!
wat een fantastisch project!!!!!!!!
ik ben van plan om een multi-effectenbak te bouwen.
ik wil graag van elk effect 1 versie.
hoeveel is het absolute minimum van budget?
welke materrialen heb ik allemaal nodig?
alvast bedankt,
Wouter
Ponq, de ruby layout staat in mn topic ;)
@Wlinart: wat je nodig hebt is veel geduld, ervaring, het nodige materiaal (kniptang, striptang, knijptang, soldeerbout, solduur, draad, etsgerief (tenzij je met verobord wil werken) een multimeter, de componenten voor elk effect en waarschijnlijk nog wat dingen.) Qua budget moet je toch op een paar honderd euro rekenen, en dan ook nog eens de behuizing voor t ganse ding.
dankje.
Leuk idee om ook een multi-fx te gaan bouwen.
Wat je minimaal nodig hebt, hangt af van wat je minimaal wilt ;)
Is het goedkoop? Nee. Zeker niet. Switches en pots kosten t meest (los van de behuizing). Maar goed, tis lastig te zeggen zonder dat je precies weet wat je wilt.
Wat bedoel je precies met "van elke effect 1 versie?"? Als je de basis effecten wilt zou ik gaan voor:
-boost
-drive
-distortion
-chorus
-delay
Zijn genoeg projecten voor te vinden op het web.
Succes!
nog wat opgeschoten in de vakantie ponq ?