Hey Nocki, je hebt de cae en de rjm maar beiden lastig te vinden. Ik zag dat general guitar gadgets een mini mixer kit heeft. Maar ik weet niet of die dingen ok zijn. Zijn er nog andere opties?
Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Printable View
Hey Nocki, je hebt de cae en de rjm maar beiden lastig te vinden. Ik zag dat general guitar gadgets een mini mixer kit heeft. Maar ik weet niet of die dingen ok zijn. Zijn er nog andere opties?
Helaas geen ervaring met andere mixers dan de CAE mixer. Wel kan ik je zeggen dat als je met mixers aan de slag gaat het juist krijgen van de levels weer een grote uitdaging werd. Vandaar de keuze voor de Intellifex.
Hier op het forum zijn meerdere topics over werken met mixers... Check die even voor meer en betere ervaringen met mixers.
Ok ga ik doen
Mooi man! Succes ermee!
Een intellifex gaat heel goed met een recto. Ik had zelf signaalverlies een een delay pedaal in de loop en sinds ik een intellifex heb is dit allemaal opgelost.
En de gewone flashback dan? Die heb ik en ik zit er aan te denken de Flashback en een Flanger in de loop te zetten van mijn rectifier.
Hoe kan dit dan? Lijkt me dat met een true bypass pedaal je geen signaal verlies hebt toch? Niet meer dan met bijv. een intellifex iig. Of zit ik er nu helemaal naast?
Er is verschil tussen truebypass (term die op vershillende manieren gebruikt wordt en ook niet altijd tonesuck vrij hoeft te zijn) en een analoog pad naast het effect geluid waarna het weer samen gemixt wordt.
De Flashback heeft de mogelijk om het droog door te laten en weer samen met de delay trail te laten horen. Dat geld dacht ik voor beide flashbacks en ook bijvoorbeeld de Corona chorus (waar ik niet echt een fan van was uiteindelijk).
True bypass slaat meestal op het moment dat het effect uit staat en wij hebben het over het moment dat het effect aan staat.
Oh ok zo. Ja idd, ik heb zelf op het moment een ibanez flanger. Volgens mij suckt die wel aardig.
En hoe zit dat dan als je het effect aan laat staan en dan de loop aan/uit zet met de switch? Heb je dan tonesuck ook als je hem uit hebt?
Als de loop uitstaat wordt ie niet gebruikt dus wat er in hangt doet niets... Dus geen tonesuck.
Als je de loop inschakelt dan ga je je flanger horen en zal waarschijnlijk de sound van je amp (afgezien van het bijgevoegde flanger geluid natuurlijk) ook iets anders zijn.
Die had je natuurlijk zelf kunnen verzinnen :-) aan is aan, uit is uit.... :-)
Tenzij je natuurlijk een JCM2000 hebt ofzo... Dan klinkt je amp opeens een stuk beter als je fx loop aan staat :-)
Zelf heb ik er een kabeltje inhangen waardoor er opeens een heel ander geluid uit de amp komt... :-) stom ding...