Ik krijg wel de indruk dat het een ongelofelijke knutselaar is met zeg maar geen respect voor de originaliteit van zijn gitaren. Prima instelling.
Printable View
Ik krijg wel de indruk dat het een ongelofelijke knutselaar is met zeg maar geen respect voor de originaliteit van zijn gitaren. Prima instelling.
De plek waar z'n strap vastzit is ook zo vreemd....
Da's toch die plank die door Heins is gerestaureerd:
http://www.heinsguitars.nl/docs_nl/a...vember1998.pdf
Zo! Dat is niet verkeerd.
Maar om het samen te vatten, dat is dus dezelfde gitaar als die waar hij op dat clipje uit 73 staat te spelen?
jepjep. Akkerman heeft van deze gitaar namelijk de headstock gebroken (precies die je ziet ind e post van H.Huisjes!) en die heb ik nu thuis liggen. Marcus van Engelen heeft er namelijk een nieuwe headstock op gezet, en Fred heeft t opnieuw ingelegd. Akkerman is absoluutn iet zuinig op z'n gear. Hij heeft een '57 LP, zo'n echte orignele 3 pickuper, en die stond tegen een MUUR aan. dochterlief rent in huis, pats boem, gitaar flikkert op de grond, headstock vliegt eraf. hij is nog erger dan ik qua gear! Hij liet 'm repareren, en zei, ach weet je, ik speel er nooit op, die hals is te dik, schaaf er gelijk maar wat vanaf. van een dikke 50ies neck werd het een dunne 60ies neck. Fred heeft deze herlakt. Ik kan me een email van 'm herinneren. Hoi, ik heb een '57 LP custom van Jan hier te lakken. De pafs klinken fantastisch, zoals je nog nooit een humbucker hebt gehoord of zult horen (bij toeval kreeg ik even later een echte paf in handen, die zit nu in mijn main axe, zat in een gitaar weggefrommeld, ranzig geworden, effe opgekalefaterd, en gaaaan met die banaan!), en een vibe en tone om zielsgelukkig van te worden.
Ik zat helaas NET in het buitenland, anders mocht ik langskomen om 'm te proberen. Nou ja, helaas. maar goed, moraal van het verhaal: akkerman geeft geen reet om zijn gitaren, geloof ik. nja, vanuit een collectors oogpunt, vanuit een musicus' standpunt is het logisch wat ie doet; ze aanpassen zodat ie ze kan gebruiken.
Bump! Vervolgje over de knutselgitaar van Meester Akkerman. Ik vond een ander Focus-clipje met dezelfde gitaar maar nu met een P90 in de hals. Dat verklaart ook mooi waarom het fretboard zo is afgeschuind.
http://www.sleepwalkers.nl/foto/Akkermanp90.jpg
Volgens mij was dat schuine stukje standaard op een van die net afwijkende lp modellen.